Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

fastlane

Holland Hoop In Bloei

Recommended Posts

Hey mensen,

 

iK heb 6 hollands hoop planten. 3 thuis 3 bij een kennis :)

Die van thuis staan nog niet in de bloei, bij die kennis al wel.

Wat alle 6 planten hebben zijn paars-achtige steeltjes(soms alleen bovenkant van een tak licht paars). Plus degenen die al in de bloei staan, hebben paarskleurige topjes. Dit zijn weliswaar erg kleine topjes en het is ook pas het begin van de bloei maar toch.... ik vroeg me af wat dit betekend. Zou het stress zijn van het wisselende en slechte weer?

 

Ik heb eerder over dit probleem gelezen, maar er was nog geen topic voor.

 

bvd fastlane :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoek maar eens naar "paarse steeltjes" en je zult verbaasd staan.

 

Je hebt het dus niet over paarse toppen (purple soortjes) maar paarse steeltjes. Dat is een gevolg van stress. Kan komen door weer, water, voeding, verduisteren etc. Alles waar de plant zich niet lekker over voelt. Kan ook gewoon en heel natuurlijke oorzaak hebben dus als te veel regen (te nat, weinig zuurstof in de grond). Als er paarse steeltjes optreden moet je even nadenken wat er veranderd is afgelopen periode: weer, voeding, licht, verpotten etc. Het is niet heel erg, maar een teken dat je plant afgeeft waar je wel op moet letten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

paarse steeltjes komen idd van stress

 

maar das niet altijd negatief hoor

ikzelf woon in een landelijke gemeente en kweek vlak achter een wei

hier door is de temperatuur als het kou is altijd een paat graden kouder dan ik een druk dorp (spreek zelf nog niet over stad)

en ook komt er via de wei meer wind en mist op men planten

 

hierdoor zijn mijn planten (en niet alleen de wietplanten) trager oogstklaar, ze zullen dus ook langer staan en dus koudere temperaturen krijgen (vooral s'nachts)

 

hierdoor heb ik dus veel soortjes die paar uitslaan en zijn zelf die ik bijna zwart krijg

 

ikzelf vind paarse wiet heel lekker smaken en die van de shop heeft veel te veel blad ten opzicht van wiet

 

volgens mij kan je deze niet binnen krijgen (of je moet de temp veel naa beeden krijgen)

 

 

 

hier nog even een fototje van een paars plantje (eigen kruising van Hollandse Hoop, early Girl en een zaadje gevonden in wiet van de shop)

 

deze gemaakt op 1 sep

med_gallery_267_491_145.jpg

 

 

 

deze op 6 sep

gallery_267_491_450968.jpg

 

deze planten ging ik normaal niet houden, maar zijn dus blijven staan

ze hebben veel te weinig voeding gekregen en staan in veel te kleine poten

ze zijn wel een stuk vroeger in bloei gegaan (is enigste wat een plant nog intereseert als hij dood gaat)

 

hoop dat je iet bent met deze info

 

veel succes met je plantjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...