Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
solomine

Zaad

Recommended Posts

Zijn er zaken die met betrekking van het ontkiemen van een zaadje de kans op vrouwtjes verhoogen.

 

Ik heb vaker gehoord tot te hoge temparaturen een grotere kans op manetjes geeft

 

maar hoe zit het dan met evt temp schommelingen tussen dag en nacht, ph waarde.

 

of is het beter alles constant te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht dat:

 

een koudere omgeving voor vrouwen zorgde.

vis emulsie voor vrouwen zorgde.

 

iemand aanvulling?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor zover ik het weet zijn er geen middelen die voor meer vrouwen zorgen(bv visemulsie).

 

Wel is de stressfactor bepalend voor het geslacht de eerste dagen van het ontkiemen. Des te meer stress de meer mannen, bij ideale omstandigheden(even zoeken) zal je een hoger percentage vrouwen hebben. Ook is een constante omgeving(temp, lv enz) alleen maar goed voor de zaaiingen en zal je dus ook een hoger aantal vrouwen geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bij ideale omstandigheden(even zoeken) zal je een hoger percentage vrouwen hebben.

 

 

ja maar je zou ook kunnen stellen Bij ideale omstandigheden meer mannen.

 

Ik zou me kunnen voorstellen tot er ideale omstandigheden voor mannen en vrouwen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tof artikel!

kan je je op deze nieuwsbrief abbonneren o.i.d?

 

ik kan bambinos uitspraak beamen!

ik ben deze kweek te koud begionnen, met als gevolg bijna alleen maar vrouwen (van de 8 planten 2 mannetjes), misschien mazzel, misschien niet...maar ik ga ze iets te koud opkweken de volgende keer!

 

grtz jv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ga ik er voorlopig maar even van uit dat als je alle zaden die je gaat ontkiemen de zelfde zorg (behandeling) geeft tot je meer vrouwtjes treft dan mannetjes. Aangezien we natuurlijk goed voor de zaadjes gaan zorgen.

 

En dan de temparatuur misschien toch een beetje lager maar niet onder de 20

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...