Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

billytm

Groeien Of Bloeien ? (met Foto)

Recommended Posts

hoi hoi,

 

ff een newbie vraagje:

ben voor 1e keer begonnen om plantje te kweken en al veel gelezen over hoe en wat.....

misschien wel te veel gelezen want weet nu niet meer wat ik moet doen

heb zaadjes ontkiemd op de vensterbank, na 8 dagen de naar mijn idee erg lange plantjes in potten gedaan (heb ze wat dieper ingegraven omdat ze zo lang waren)

nu staan ze al dag of 9 onder zon natriumlamp 400W (18h licht / 6u donker)

gaf ze elke dag behoorlijk water (100-200 ml) maar heb begrepen dat ik misschien wel teveel water heb gegeven.

temperatuur door de hitte van afgelopen tijd ook erg hoog (30 tot 35 graden) en luchtvochtigheid van 50 tot 60

al bij al niet echt ideaal als ik het hier allemaal lees maar waar ik nu heel erg mee zit is moet ik op 18/6 nog doorgaan of kan ik met 12/12 beginnen. heb zelf idee dat ze misschien nog te klein zijn om in bloei te zetten ?

 

kan iemand me adviseren ??

thanks :rofl

 

gallery_7254_217_100118.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt eraan hoe groot jij ze wil hebben en hoe groot die kan worden.

maar ik zou hem nog even laten groeien tot die wat groter is.

Wat voor soort is het eigelijk?

 

mzzl,,

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja hoe groot wil ik ze hebben haha geen idee het is een lage soort begreep ik

denk zelf als ze een meter of anderhalf worden dat wel hoog genoeg is , kweekruimte is 1.90 dus mmoet ook nog wat plaats houden voor de lamp :rofl

en wat is nog even doorgroeien ? een paar dagen ? een week ? weken ??

 

hier de info van de site waar ik de zaden gekocht heb:

 

Northern Light

Deze lage, robuuste soort met compacte toppen en hoge opbrengst is een zeer lucratieve plant. Mooie harsvorming, fantastische strain.

 

- Planthoogte: laag, meest Indica

- Stoned of high?: stoned, lichamelijke Indica buzz

- THC gehalte: hoog, 15 - 20%

- Bloeitijd: 7 - 9 weken

- Opbrengst per plant (gedroogd): 350 - 450 gram

- Oogstmaand: september - oktober

 

overigens vind ik die opbrengst per plant wel erg hoog als ik hier de meeste berichten bekijk of ligt dat heel erg aan de soort ??

 

thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt mij dat die getallen zijn voor als je buitenkweekt, dan wordt de plant een stuk groter dan binnen. Binnen ligt je oogsttijd aan wanneer je je planten in de bloei hebt gezet. Buiten kan dat inderdaad goed oktober of september zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

help help !

 

nu worden ook de onderste blaadjes geel :rofl , van binnenuit, de randjes zijn nog wel groen

denk dat ik ze inderdaad teveel water heb gegeven , maar nu al 2 dagen niet ..... had ook de lamp op 50 cm gehangen maar nu weer hoger omdat ik dacht dat misschien te snel omlaag was gegaan....

wordt dit nog wat of is het zonde van de tijd ??

 

gallery_7254_217_5373.jpg

gallery_7254_217_8018.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeetje man ZIJN ZAAILINGEN DIE KAN JE NIET!!!!!!!!!!! na een dag of 10 in de bloei trekken ,z,n baarmoeder ,de 2 lobben onder zijn er nog niet vanaf ,dat zis z,n maag zeg maar ff plat ,groei nog maar een paar maandjes door hoor ,ZEKER VOOR EEN ZAAILING !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!,maar dan heb je ook wat

 

 

kijk na een paar kleine weekjes ff of het een vrouwtje is,je,verkort je licht naar 12 uur ,en zodra je tussen de internoden ,witte haartjes ziet [ oksel van de plant ] ga je weer naar 18 uur ,en groeien maar

wat je ook kan doen na een paar weekies ,als je weet dat het een vrouwtje is ,stekken trekken ,maar ook voor dit geld ,je plantje is nog maagd ,en heb ff tijd nodig om een beetje volwassen te worden

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ja, op zich kun je zaalingen best direct op 12/12 zetten want normaal gesproken houden ze zich in eerste instantie toch bezig met het aanleggen van een wortelstelsel. Als je hele kleine plantjes wilt die je vlak op elkaar kunt zetten is direct op 12/12 best een goede methode, vraag maar aan onze Atmosphere. Zeker als het een sativa is die nog een tijd doorgroeit in de bloei. Daarnaast tonen zaalingen toch al een wat explosievere groei dan stekken, dus meestal worden ze nog groot zat.

 

Omdat NL niet zo groot wordt zou ik deze toch nog wat langer voorgroeien, op z'n minst tot er volledig ontwikkelde 5-vingerige bladeren te zien zijn. Ook omdat je plantje niet helemaal lekker in z'n vel zit zou ik eerst wachten tot de balans hersteld is alvorens ze in de bloei te zetten. Ik denk dat de plant op dit moment nog niet voldoende ontwikkeld is om uit te groeien tot een goed opbrengende dame. Waarschijnlijk levert wat geduld je straks een stuk meer op aan gewicht.

 

Succes verder en ik hoop dat je alles weer een beetje onder controle krijgt. Er is nog niks verloren. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks mad scientist, geeft me tenminste weer beetje hoop dat het nog niet helemaal verloren is :P

 

krijg temperatuur nog niet echt onder controle , zelfs met een extra afzuigventilator nog erg hoog 30.3 :rofl

spuit nu de blaadjes met plantenspuit wat bij omdat grond nog steeds vrij nat is

heb nog ff fotootje bijgedaan hoe ze er nu bijstaan maar ga vanmiddag toch alvast ff nieuwe zaadjes halen voor als de "dames"het toch begeven :rofl

maar tips om ze nog te redden blijven welkom :rofl

 

gallery_7254_217_34719.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...