Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Heerlen

Kleintjes

Recommended Posts

Hoi, ik probeer nu ondertussen al enige tijd mijn stekken waar dan ook vandaan te halen... en bied ver boven wat ik normaal betaal (weiger echter nog altijd om x euro te betalen).... weet dat ik hier niets mag kopen of verkopen... en zal dat dan ook zeker niet proberen....

 

Maar dan kom ik alsnog op een vraag terecht die ik hier wel mag stellen :rofl

 

Ik las hier een topic over de huidige crisis (die al ergens in juni is begonnen), en in de reacties op dit topic raden meerderen aan om vanuit zaadjes te kweeken... nu heb ik aardag wat verstand van kweeken.. maar nog nooit met zaadjes gewerkt...

ik heb dan ook de volgende vragen:

 

- als ik vandaag zaadjes bestel hoeveel tijd kost het me dan tot die zaadjes uitgroeien tot 'stekkenhoogte',

oftewel hoeveel tijd ben ik dan extra kwijt?

 

- is dit ook een goede oplossing bij een grotere plantage?

 

- komen er andere dingen bij kijken waar ik van op de hoogte moet zijn.... zoals de kans op mannetjes

enz.... want ik wil niet door het gebruik van zaadjes een vergroot risico lopen op een verpeste oogst.

 

ik besef me tijdens het typen van dit topic dat ik nog behoorlijk wat vragen te stellen heb over dit onderwerp... maar goed eerst een kijken wat jullie hier op antwoorden...

 

dan weet ik of zaadjes nog altijd interessant zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ontkiemen van zaad duurt ong 2a3 dagen daarna moet je ze nog ong 4 dagen onder de lamp laten groeien tot een stekhoogte..

 

Bij een grotere plantage lijkt mij dit heel onhandig of heb je zin om al die zaadje ste gaan ontkiemen stuk per stuk??

 

Als je normaal zaad koopt heb je 60% op vrouwjtes en anders moet je female seeds kopen dat is 99% vrouwelijk!

 

Denk dat de beste oplossing is om een paar zaden te kopen female die laten groeien tot een mooie moederplant en daar zelf de stekken vanaf snijden

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, dat klinkt heel aannamelijk.... op 1 klein detail na.... :rofl

 

voor ik mooie moederplanten heb opgetrokken, en daar mijn stekken van heb... had ik al meer dan 1 hele oogst kunnen draaien....

 

en zoek een oplossing specefiek voor deze oogst....

 

dit hok draait namelijk nog maar 1 keer... en dan wordt het afgebroken dus heeft geen zin om op deze locatie iets met moeders te doen...

 

dank je wel voor je reactie...

 

ow trouwens... ik plaatste de topic onder een andere naam, tot ik er achter kwam dat ik nog een oude account had hier op het forum....

 

 

als ik 1 week kwijt zou zijn en dan even ver als wanneer ik stekken had gezet, zou ik dit wel overwegen...

maar jij zegt dat dit dus niet echt handig is op groot formaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo je kan zekers uit zaad kweken

licht wel aan je kweek medium

maar ga nu eerst maar uit van aarde

 

zet de zaadjes eerst in pieterpotjes 7x 7 cm en laat ze daar in voor groeien

zo passen er mer als 100 onder 1 lamp

 

het mooi van zaadjes is dat je niet zoon hoge lv nodig hebt als met stekken

 

na een week kun je ze in je bloei hok uit zetten of als je ze daar al onder een lamp ad staan verpotten naar grotere potten

 

zo heb je een week achterstand maar dat is neit erg want een zaadplant levert meer op als een stekplant en is sterker door de penwortel

 

het nadeel is dat je ook mannen er tussen hebt dus je zal als basis wel meer zaden moeten nemen

 

na 2 weken kun je de mannen er uit halen want die laten zich snel herkennen

en dan hebben alle dames lekker de ruimte

 

 

als je slim bent neem je toch van de mooisten nog een stek en bewaar je onder tl

 

zo kan je er voor een latere keer toch een moeder van maken

 

 

succes

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, mooi....

 

Goed... ik kweek op coco.. en niet op aarde....

 

de hokken staan al klaar... zijn allemaal 7L potten, kan ik niet gewoon in elke pot 2 zaadjes doen, en dan zorgen dat ik na 1 week in elke pot 1 mooi klein plantje heb staan....

en dan een aantal stekken dubbel laat staan, om na 2 weken mijn mannetjes mee te vervangen...

 

hoeveel % van zaadjes komt normaal uit, en hoeveel % is dan mannelijk?

 

ow, en jij zegt dus dat een plantje wat je zelf optrekt uit een zaadje een hogere opbrengt heeft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaadplanten ,hebben inderdaad een hogere opbrengst dan stekken ,maar dan zal je ze wel moeten laten groeien ,en niet na 4 weken in de bloei zetten ,kan je beter stekken van nemen die hebben dan nog wat tijd om volwassen te worden ,wortelen ,groeien,

 

ff een slimmigheidje ,zet de zaden in zo,arm !!!!!!!!!!! mengsel als je hebt ,[ miss stekaarde ] een zaadje weet namelijk nog niet wat het wordt ,en het hebt er ook iets mee te maken hoe sterk de EC in de grond is

 

 

probeer maar eens arm mengsel vrouwtje

 

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, rijk mengsel manneke

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...