Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietzaadje

Bladproblemen Nlx Met Foto's

Recommended Posts

Hallo cannabislovers,

 

Een vriend van mij vertelde mij gister over zijn bladprobleem in z'n NLX plantjes.

Hij gebruikt gewoon kraanwater (niet afgezuurd), relatief goedkope potgrond en

Bionova grond supermix.

Ik heb 'm al aangeraden om vaker mest te geven dus lichte kleur/gele bladeren word

aan gewerkt.

Zelf heb ik al vijftien jaar plantjes op m'n balkon staan maar ben dit nog nooit tegengekomen.

Weet iemand van jullie wat de oorzaak is van deze plekjes op het blad ?

Is het besmettelijk ? Loont het nog om er zo laat nog wat aan te doen ?

 

med_gallery_7119_205_12621.jpg

med_gallery_7119_205_56611.jpg

med_gallery_7119_205_53555.jpg

med_gallery_7119_205_89394.jpg

 

groeten wietzaadje

Share this post


Link to post
Share on other sites

moguh mensen ik ben dus de ongelukkig die zulke plantjes hebt :rofl maar het gaat al weer wat beter,

de lichtere kleur in de bladeren word al wat donker ik geef ze nu 25 milliliter Bionova grond supermix op 5 liter gewoon kraan water.maar k had ze gistreren geen wat gegeven omdat het me niet nodig leek maar nu is de grond gekrompen en zit er zo'n open randje langs de pot maar dat is nu ook weer bijna verholpen.

ik ben geen ervaren kweker ik heb het een x eerder gedaan dat was vorig jaar en toen waren ze helemaal mislukt dus :rofl ik doe nu erg me best

 

 

groeten terrorbulky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie farmerjoe.

Magnesium ben ik met je eens (derde foto).

Maar of de plekjes op de eerste foto komen door een calciumtekort betwijfel ik omdat deze plekjes

niet roestkleurig zijn. Maar ik kan er ook helemaal naast zitten :rofl

 

groeten wietzaadje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik net is ff goed gekeken en op bijna elk ( of het nou een goed of al geel blad is ) blad zitten hele kleine gele luisjes of beesje iemand een idee wat het kan zijn ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej wazzup uh nee het is geen spint de onderkant van het blad zit er nog wel goed uit alleen hele kleine gele beesjes zitten er ze maken geen gaten of bijten het blad niet kapot maar er komen aan de boven kant van het blad allemaal kleine zwart/bruine vlekjes op wat juh ook op de foto's kan zien, maar het regent op dit moment hiero in zuidholland en op een of andere manier lijkt het al wat minder te zijn geworden, en ik heb ze vandaag ff wat kalk opgelost in kraan water gegeven en geef ze dus ff een tijdje geen voeding.....

 

groeten terrorbulky ik zal vandaag nog wel wat foto's maken ......

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_7241_210_463065.jpg

 

zondag 30 julie in de regen... zien er al weer wat beter uit

 

med_gallery_7241_210_110460.jpg

 

als juh goed kijkt zie juh een paar kleine gele stipjes dat zijn de beesies...

 

med_gallery_7241_210_208728.jpg

 

zo was ie eerst

 

med_gallery_7241_210_45802.jpg

 

en nu zo ... ik snap er niks van help !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Lijkt wel alsof die bruine plekjes precies langs de nerven van het blad voorkomen, dan zou ik denken aan kleine sapzuigende monstertjes, maar welke weet ik niet. De gele bladeren is misschien apart van de bruine spikkels?

 

Kijk anders dit topic nog eens goed door: link

 

Het bepalen wat er aan de hand is is niet altijd even makkelijk. Probeer in elk geval dingen uit te sluiten.

 

Til de bakken af en toe even op zodat je merkt dat ze lichter worden voor je weer water geeft. Zo weet je wat je planten drinken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej miss j bedankt voor juh reactie, ik heb het vermoede dat het gewoon bladluis is dat erin zit maar ik kijk het nog even aan anders haal ik zo'n 100 procent biologische spuitbus voor bladluis en rupsen enzo ....

en bedankt voor de tip's

 

groeten terrorbulky

Share this post


Link to post
Share on other sites

die bruine spikkels in je bladeren lijken mij een duidelijk calcium te kort

de gele beestjes wat er rond lopen zijn waarschijnlijk een soort spinnen of bladluis

ik heb dat zelf vorig jaar ook gehad bij een binnenkweek

het maakte direct geen schade aan de plant, dus liet ik het voor wat het was omdat ik niet met vertimex wou spuiten

en paar dagen later had ik op diezelfde plant een groot dict gepakt spinnenweb op de top van de plant waar echt honderden andere nog kleinere spinnetjes uitkwamen :rofl

dus die plant kon ik direct weg gooien :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb ze vandaag ff wat kalk opgelost in kraan water gegeven en geef ze dus ff een tijdje geen voeding

 

oeh! meet je wel effe goed de Ph van je grond voordat je zoiets doet? Kalk (Calcium) en Kalium worden nog wel eens door elkaar gehaald - Calcium werkt sterk pH verhogend en wordt daar ook meestal voor gebruikt. Weet je zeker dat je Calcium moet geven? Kraanwater heeft over het algemeen al een heel hoge pH.

 

als je gaat spuiten nog wel een tip: koop geen spuitbussen of sprayflacons maar concentraat en maak het zelf aan voor je drukspuit of vernevelaar. Plantschoen en Spruzit van ECOstyle zijn hier ecologische voorbeelden van (zie website voor toepassing en gebruik)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 aug. woensdag

 

heej... ik heb t nou al een tijdje aangekeken en ik heb ze bespoten met groene zeep en spiritus en het gaat echt een stuk beter ik heb op dit moment ff geen foto's ervan maar de bladeren zijn weer hoe ze moeten zijn er hangen natuurlijk nog wel een paar gelebij maar het valt reuze mee en het heeft weer flink geregent hiero er was zelf een plant tegen de balkon rand omgevallen maar ik was er snel bij dus hij heeft niks.

 

groeten terrorbulky :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

da's mooi. Succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...