Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest Scream

Van Onderen Water Geven, Hoe ?

Recommended Posts

Guest Scream

hallo allemaal ik heb gezien op dit forum dat je de plant ook van onderen water kan geven en dan zuigt de plant gewoon de precieze hoeveelheid water aan en stopt wanneer de plant genoeg heeft, dit vindt ik een super goede methode ! alleen hoe werkt het precies als ik mijn pot in zo'n schaaltje zet loopt het leeg dus zo werkt het niet zal iemand mij kunnen uitleggen hoe dit precies in zijn werk gaat ? ik zal dus graag willen weten hoe je de plant van onderen water kunt geven !

 

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bedoeling is dat je de pot op een schotel zet, en de schotel vult met water, dan zuigt de plant het water van de schotel af, die schotels zijn in allerlei maten te krijgen in een tuincentrum oid, kan je ze niet vinden neem dan een afwasteiltje of zoiets. Zorg wel dat er gaten in de onderkant van je potten zitten :bier , je zal niet de eerste zijn die dat vergeet....

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Scream

moet ik de pot dan laten ondersteunen door afvalstukje ofzo anders zet je de pot in het schaaltje en gaat het water er allemaal uit en heeft die plant niks om op te nemen ik hoop dat je weet wat ik bedoel !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg ervoor dat je schotel een stuk groter is qua diameter, zet de pot errin, en vul de schotel met water, de plant zuigt het gewoon op, nogmaals, zorg dat er genoeg gaten onder in de pot zitten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat zijn nou de echte voordelen van onderaf watergeven?

 

ik hoorde laatst zoiets van:

 

dat als je van bovenaf watergeeft dat de zouten zich ophopen ofzoiets? :D

 

ciao :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

een plant scheidt zijn '' uitwerpselen'' naar de oppervlakte af, als je dan elke x water van boven water geeft zullen de afvalstoffen steeds weer in het medium komen. lukt van onder niet, probeer dan en beetje langs de rand van de bak water te geven en niet op het steeltje mikken!!

 

mzzl en suc6

 

gr.

 

ray

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het nadeel van langs de rand van de pot water geven is dat bij een beetje droge grond het water er net zo snel weer uit loopt en dan word er nog niks opgenomen.

Dus niet op het steeltje en niet aan de rand.De gulden middenweg is dus :bier

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
een plant scheidt zijn '' uitwerpselen'' naar de oppervlakte af, als je dan elke x water van boven water geeft zullen de afvalstoffen steeds weer in het medium komen. lukt van onder niet, probeer dan en beetje langs de rand van de bak water te geven en niet op het steeltje mikken!!

 

mzzl en suc6

 

gr.

 

ray

 

ja dat was het :D :bier thanx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt natuurlijk ook "Blowmonkey tempeltjes" maken (hehe bij deze een nieuw begrip een naam gegeven). Iedere keer als hij overpot laat hij een stuk van de kluit boven het oppervlak om te zorgen dat: het bovenste gedeelte, waarin de afvalstoffen terecht komen niet mee naar beneden gespoeld worden (dat blijft dus drood) en de wortel gestimuleerd wordt om door te groeien. En het ziet het nog erg leuk uit ook! :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

whazzup,

Waar kan ik dat zien?

je hebt mij nieuwsgierig gemaakt.

Bedoel je dat dan een deel van de wortlels(kluit) boven de grond uitsteekt?

Komt er dan niet teveel licht bij de wortels?

misschien heb ik je niet helemaal goed begrepen :bier

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...