Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Cannakid

Beginnen Met Hydro

Recommended Posts

hee iedereen,

 

ik heb wat verlsagen zitten lezen hier en het lijkt me eigelijk wel leuk om zelf ook eens 1 of 2 plantjes op hydro te kweken, om eens te kijken wat het allemaal is.

nou heb ik op hennepdesk een stuk gevonden, alleen snap der niet echt veel van.. :D

ook op deze site heb ik niks gevonden.. :blink:

dus nou was mijn vraag, "zou iemand mij misschien een beetje kunnen uitleggen hoe ik zoiets in elkaar zet, en wat ik er allemaal voor moet aanschaffen??"

alsvast bedankt :P

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat het voor 1 of 2 plantjes niet de moeite is en als je daarvoor aalleen alle spullen wilt kopen erg duur. K zou sowieos mapito nemen als medium voor 2 plantjes.

 

Je hebt nodig:

 

- bak om mapito in te doen of voor steenwol librakken

- Watervat

- dompelpomp

- watercirculatiepomp

- vatvervarmer

- PE slang met capilaires

- PE filter

- tijdklok om dompelpomp aan te sturen

- PH/EC meters

 

Voor de rest hetzelfde als aarde kweek

Check anders in bouw mijn topic "nieuw hokje" !!!!!

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, inderdaad.

Zoals Spint ook al zegt,voor 1 of 2 plantjes heeft het geen zin om op slabs te werken.

Denk er wel om dat op hydro ph/ec metingen gewoon een must zijn hoor want het werkt veel nauwkeuriger dan op aarde.

 

Ik zou je willen adviseren om (als beginnende kweker) het voorlopig maar ff bij aarde te houden!!

Met die ervaring straks in je achterzak is veel makkelijker om in de toekomst eens een ander medium te proberen.

Dit om veel teleurstellingen te voorkomen.

 

Suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, ja, heb nog ff doorgezocht en heb allerlei manieren gevonden die er allemaal even ingewikkeld uitzien.. :P

@ spint:

bedankt voor de info B) ik zal het zeker een keer gaan proberen, maar denk toch dat ik wat te hard van stapel ben gelopen en wacht er nog maar even mee

 

@ tokkie:

idd, ik denk dat je gelijk hebt.

ik zal eerst nog een paar kweken op aarde draaien en ondertussen leren.. :blink:

 

@Jord:

whahaha :D

k zou et ECHT niet weten, kwam opeens in me op :D

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach je kan ook simpel op hydro kweken hoor...

 

Pot met mapito vullen en 1 á 2 maal daags met de gieter water geven... Wel EC/pH afstellen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehe maar dan is het toch "officieel" geen Hydro meer. Dacht dat hydro juist met een automatisch druppelsysteem was dan wel niet in combinatie met steenwol/cosos slabs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het met spint eens.

hydro kweken vind ik als we het over 40(zoals stump) of meer hebben.

Automatisch water geven d.m.v. druppelsysteem op bijv. steenwolslabs.

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hydro Groei Hok

 

Wat je in het midden ziet is een irrigatie systeem die aangesloten is op een pomp in het resovoir onder de bak.De pomp pompt het water naar het irrigatie systeem en de druppelaars zet je in de steenwolblokken.

 

Hydro Bloei Hok

 

Hier maak je gebruik van een eb en vloed systeem.

Een pomp pomt het water uit het resovoir naar de bak met cocos todat de bak bijna helemaal volloopt.

En de andere slang heeft een pijpje nog erop zodat de bak niet helemaal vol loopt en dat het hok vol wordt gepompt met water.Zorg er wel voor dat er een stukje gaas aan de onder kant van het pijpje zit zodat er geen hydro korrels in de slang gaan vastzitten en dat je alsnog een overstroming krijgt.

 

Dit is hydro in een kort uitgelegt :wacko:

Je kan het ook met slabs doen enzo.

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht er zelf ook aan om dit te gaan doen naardat ik alemaal growvideos had gezien enzo :smoke .

Want t leek my juist makkelijker dan op aarde kweken!

Je hebt met hydro namelijk tog veel minder kans op ziektes van beestjes en schimmel enzo?

Omdat er in aarde welis kleine beestjes zitten enzo tog?

Dat vintik opzich al een dik voordeel :P .

En je bent ook wat goedkoper uit omdat je die korrels gewoon weer kunt gebruiken en de plantjes hebben ook heerlijk de ruimte om hun voetjes kwijt te kunnen tog :wOOt .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannakid,

 

dé hydrosite van nederland is toch wel www.medi-pod.nl klik erg veel leuke verslagen, en meer hydro kwekers dan aarde, neus daar eens op rond.

Succes met haijdro :smoke

 

Tjow, neus (die vandaag trouwens een jaartje ouder is geworden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die korrels kunnen ook lekker simpel zijn hoor.

 

Grote cementemmer, vlondertje erin, luchtpompje , paar zakken korrels, klein circulatiepompje en een timer is in principe voldoende. Voeden volgens algemeen schema en eens per week je water verversen.

 

Kom je echt al een heel eind mee en weinig omkijken naar.

 

Beter en sneller dan op aarde :P

 

Je kunt het je zo moeilijk en makkelijk maken als je wilt. Het is niet zo , althans niet in mijn belevingswereldje, dat het kweken op hydro zo veel moeilijker is als op aarde. Beide mediums hebben hun voor en nadelen. Ga je echter voor opbrengst en kwantiteit, dan zeg ik hydro !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...