Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
braindown

Geslacht? Wanneer Te Zien?

Recommended Posts

hey

 

ik zou een van deze dagen buiten een paar potten met zaad willen zetten, maar omdat ik niet meteen aan vrouwelijk zaad kan komen en dus voor regular zal gaan van Nirvana, is mijn vraag:

 

Wanneer is het geslacht eigenlijk zichtbaar oftewel de voorbloei, dus hoelang duurt het van zaad tot plant die zijn geslacht toont?? Ongeveer?

 

alvast bedankt

 

greetz

 

Braindown

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog ff een maandje a 2 maanden wachten.

Ik ben ook op tijd begonnen maar kan nog niks bepalen hier.

Of je moet ze lekker gaan stressen dan kan je wel wat gaan zien en herma's krijgen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

In sommige gevallen kun je trouwens tijdens de groei al miniscule tekenen van voorbloei aantreffen. Na een week of 4 moet je maar eens in de oksels van je planten speuren vanaf de 4e internode. Met een beetje ervaring en geluk kun je dan al bepalen welke planten mannelijk zijn.

 

En anders wordt het zoals Mono zegt wachten tot de daadwerkelijke bloei intreedt. Je kunt natuurlijk ook al eerder een stekje snijden van je planten en deze op 12/12 zetten onder kunstlicht. De ouder van dat stekje heeft in principe hetzelfde geslacht.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om niet een nieuw topic over mijn vraag aan te snijden, besluit ik om het hier maar ff te vragen.

Als mn plant geuren gaat afstoten, is dat dan ook een manier van geslachtsherkenning? of ruikt zowel de man als vrouw naar cannabis..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij allebei, van de mannelijke bladeren wordt toch ook hasj gemaakt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een week of 8 na het zaaien kun je vaak wel zien wat voor vlees je in de tuin hebt..wat iemand hiervoor ook al zei 4e node en hoger. kijk in de oksel achter het "flapje" zie je iets bolvormigs naast de groeischeut dan is het waarschijnlijk een man, zie je een van dik naar dun langerekt en in een punt eindigend vormpje dan is het waarschijlijk een vrouwtje. Wachten op de eerste 'haren' geeft wel meer zekerheid.

 

Mannetjes kunnen trouwens best wel potent zijn alleen vergeleken met de vrouwtjes schiet het oogst/rookbare gedeelte niet echt op.

 

Cheers, :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...