Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest Milan

Buigen: misschien een goede tip?

Recommended Posts

Guest Milan

Ik heb misschien een goede tip voor et buigen.

Dit heb ik per toeval bedacht, toen ik zag dat een paar van me planten buiten de blaadjes liet hangen, omdat ik vanmorgen water was vergeten te geven :?

 

Nouwh bij 1 plant was et zelfs zo erg, dat de bovenste top slap hing, en heel flexibel heen en weer gebogen kon worden.

Toen ik goed water had gegeven, en ik een halfuur weer keek, stonden de meeste blaadjes weer recht, en ook de top stond stijf, en voelde hard aan (geen vieze dingen nu gaan denken:))

 

Arme wietkoning was ook al een slachtoffer geworden van verkeerd buigen, door z'n top af te breken.

 

Misschien is het handig om een dag of 2 voor et buigen geen water te geven, zodat het makkelijker is om de eerste stap te zetten, en daarbij niet meteen je planten te beschadigen.

 

Te weinig water kan nooit echt kwaad op korte duur, teveel wel!

Misschien is het een goede tip, misschien niet maarja..

Ik denk van wel! :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

is inderdaad goed bedacht volgens mij 8O 8O :wink: :wink: :wink: :lol: :lol: :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt zeker het proberen waard...

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb nog nooit een tak of top afgebroken met buigen

omdat ik meestal wel op voorhand weet als ik die plant ga buigen of niet

wanneer ze nog jong is laat ze zich makkelijker buigen

ik buig meestal een volledige plant door ze schuin te trekken met een touw ofzo...tot de pot los komt van de grond en dus schuin gaat staan

ik laat dat dan zo staan en wanneer ik een uurke later ofzo ga kijken

dan heeft het gewicht van de pot de plant gebogen en staat ie weer plat op de grond

 

mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik buig meestal een volledige plant door ze schuin te trekken met een touw ofzo...tot de pot los komt van de grond en dus schuin gaat staan  

ik laat dat dan zo staan en wanneer ik een uurke later ofzo ga kijken  

dan heeft het gewicht van de pot de plant gebogen en staat ie weer plat op de grond  

 

:-D ik deel je idee :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon dag per dag of paar uur later strakker aanspannen.

Je begint te zachtjes te buigen, den volgende dag kan je ze nog meer buigen enzoverder.De plant moet telkens effe wennen aan de situatie,maar op deze manier kan je ze buigen zonder te breken. niet teveel in ene keer willen doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan iemand mij uitleggen waarom buigen eigenlijk nodig is, ik zal dat wel gemist hebben in mn wietopvoeding :lol: , maar ik kan me ook totaal het but niet bedenken behalve ruimte besparing

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Milan

Als je planten te hoog worden, als ze bijv buiten boven je schutting uit groeien, of binnen als ze te dicht bij je lamp komen.

Ook kan het je oogst aanzienlijk vergroten, omdat de onderste toppen meer licht krijgen, en dus groter worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

binnen moet je ze gewoon meer licht geven.

Silverhaze 70cm uit zaad gekweekt ten tijde van het einde v.d. bloei.

is toch sativa. Buiten was zij in de herfst een dikke 3 meter

voor ze afbrak/splijtte....... :lol:

 

Ik geef gewoon 24 uur per dag licht vanaf spruiten tot bloei.

No Problemo, meestal hierdoor ook een heel snelle bloeireactie

van een dag of 5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jullie vergeten iets, ik heb het geprobeert bij een klein plantje hier, maar als hij slap is kan je niet meer buigen want de rek is dan uit je plantjes, tis wel goed bedacht alleen het werkt niet!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Ik ga voor de turttle powerrrrrr(met 2 Ts)

 

Rustig aan buigen,zo kun je tot de 90 graden gaan ,zonder de voedingsstromen te knijpen (ook al duurt het 1,5 week rustig strak spannen)

 

:twisted: 666 :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Ik gebruikte heel vaak van die wat dikkere stroomdraadjes [met dat gekleurd plastic eromheen].

Van dat koperdraad had ik dan verschillende lengte's [dus niet allemaal even zwaar].

 

Dan boog ik 1 kant van het koperdraadje om en dat hing ik aan een te lang wordende wiettak [ergens bovenaan de wietplant].

Als de wiettak dan niet ver genoeg doorboog dan hing ik er nog 1 of meer van die draadjes aan.

 

Als de rest van de tuin die wiettak dan had ingehaald dan haalde ik die draadjes eraf.

 

Dat werkte heeeeeeeeeeeeeeeel erg goed en makkelijk.

En met deze methode zal je nooit wat afbreken. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nu ook alle zijtaken in de open plekken gebogen (de eerste bloemen komen yippie)

 

maar ik doe ze altijd steeds iets strakker todat ik ze op de gewenste plek heb. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik woon in een vrij onbevolkte buurt, en in het zicht staan m'n planten ook niet, en ik heb al vaker gezegt, ik wil een zo hoog mogelijke plant. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buigen is nu weer interessant voor enkelen, dus maar weer even omhoog halen :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik buig ze al een tijdje omdat ik met een geringe hoogte van 1m70 zit trek daar nog eens 70 cm af voor de lamp en afstand houd ik nog maar 1m over :? let bij het buigen wel op !!! doe het niet in een keer anders kan je stam wel eens knakken niet leuk dus doe het beetje bij beetje en je kan ze echt ver buigen hoor :( :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ken iemand die dit met zn plant deed om meer uitschieters te krijgen, die snoeide hij dan telkens om stekjes van te maken, denk dat ie in totaal toch wel zo'n 80 stekjes van zn plantje heeft gehaald :!:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees net hier dat stuk over buigen

ik knak ze gewoon doormiddenniet helemaal door midden maar dat het nog wel vast zit

de plant maakt daar dan een dikker stuk aan en je hoofdtop word nog gewoon gevoed

de top zal dan gewoon normaal verder groein enkelt naar opzij de rest van je stam groeit ook gewoon door en maakt weer mooie top aan van je zijscheuten

de wilde varianten van ons plantje hebben ook vaak dat takken en stammen knakken door wind regen dieren etc etc dus heeft niet veel last ervan

en cannabis is een soort die heel goed tegen een stootje kan

 

vorig jaar heb ik een buitenplant (big bud) uitgegraven en over gezet in een bak veel water gegeven en drie dagen later stond die gewoon weer helemaal strak de schrik te boven

en ik moet zeggen was een goede oogst gworden dus niet te moeilijk doen met je planten kunnen echt veel hebben

de enigste die de plant kan verzieken ben je zelf zeker als je teveel sleutelt aan ph en ec en verschillende soorten voeding ,maar bij hydro kweek en mapito is dat weer ander verhaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees net hier dat stuk over buigen

ik knak ze gewoon doormiddenniet helemaal door midden maar dat het nog wel vast zit

de plant maakt daar dan een dikker stuk aan en je hoofdtop word nog gewoon gevoed

de top zal dan gewoon normaal verder groein enkelt naar opzij de rest van je stam groeit ook gewoon door en maakt weer mooie top aan van je zijscheuten

de wilde varianten van ons plantje hebben ook vaak dat takken en stammen knakken door wind regen dieren etc etc dus heeft niet veel last ervan

en cannabis is een soort die heel goed tegen een stootje kan

 

vorig jaar heb ik een buitenplant (big bud) uitgegraven en over gezet in een bak veel water gegeven en drie dagen later stond die gewoon weer helemaal strak de schrik te boven

en ik moet zeggen was een goede oogst gworden dus niet te moeilijk doen met je planten kunnen echt veel hebben

de enigste die de plant kan verzieken ben je zelf zeker als je teveel sleutelt aan ph en ec en verschillende soorten voeding ,maar bij hydro kweek en mapito is dat weer ander verhaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...