Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
snaak

Buitenkweekje, Toppen, Geslacht En Hash

Recommended Posts

Ik heb een aantal vragen over mijn buitenkweekje.

 

Na kiemen heb ik nu 5x northern light in 15L emmers op mijn dak staan. Ik heb potgrond verrijkt met vleermuizen shizzle gebruikt.

 

1) Ik heb genoeg info gevonden over hoe ik een mannelijke plant moet herkennen, maar ik maak me een beetje zorgen over wanneer ik dat dat precies moet zien. Dus wanneer is precies de voorbloei?

 

2) Verder wil ik de plantjes vooral in de breedte laten groeien, voor een optimale opbrengst. Is ook voor het toppen een ideaal tijdstip, of kan ik het beter meerdere keren doen?

 

3) Van de complete opbrengst wil ik uiteindelijk met de pollinator hash gaan maken. Hoe kan ik het beste handelen na de oogst? Alles netjes knippen, takken met toppen en het knipafval apart drogen? of gewoon alles in eens laten drogen?

 

Alvast bedankt voor alle antwoorden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan het geslacht makkelijk herkennen door naar de 5e internode te kijken (5e zet blaadjes). Als je plantje eenmaal zo groot is, dan zie je de voorbloei meestal daar.

Toppen zou ik ook rond die tijd doen, nadat ze hun geslacht bekend hebben gemaakt, maar dat kan je zelf weten. Je kan ze in de groei altijd toppen, als ze maar niet te klein zijn want ze krijgen wel een klap van het toppen.

Om hasj te maken zou ik hele takken afknippen en alleen de fanleaves (schutbladeren, zonder hars) er af halen en de rest in z'n geheel drogen. Als je nog vragen hebt laat je het maar weten. :lol:

 

Edit: je kan natuurlijk meerdere keren toppen als je ze niet hoog wil hebben. Maak je trouwens van al je oogst hasj of alleen van het knipafval??

Edited by Cypress Hill

Share this post


Link to post
Share on other sites
yadayada

 

Ah perfect! die voorbloei is ergens in juli toch? Of is dat per soort ook verschillend?

 

Ik ga van de topjes en het knipafval hash maken. Dus aan het einde heb ik geen wiet meer over..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorbloei is per soort verschillend, maar momenteel zijn er op het forum al een aantel berichten van mensen waarvan de planten aan de voorbloei begonnen zijn. Succes iedergeval!

 

laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...