Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mike

Rare ziekte.

Recommended Posts

Ik heb 1 skunk, 1 sativa mannetje, 1 sativa vrouwtje, 1 stekje van mn skunk.

Nou zit er volgens mij een ziekte in mn planten. Het begon bij mijn sativa vrouwtje, deze kreeg dorre blad topjes, helemaal niet erg zou je zeggen, gewoon te droog ofzo. dus de dorre topjes afgeknipt en wat natter gehouden, maar alle nieuwe bladeren kregen precies hetzelfde verschijnsel. Eerst gingen de topjes krullen en later werden we bruin.

Deze "ziekte" heeft zicht razend snel verspreid over de hele plant, nu waren de hele bladeren aangetast en gekruld, ook was de groei gestopt, hij stond stil, Deze plant is inmiddels dood (AAN DEZE ZIEKTE).

Het erge is dat ook mijn betere planten het zelfde lot dreigen te ondergaan.

Ze krijgen hele kleine dorre topjes, er zitten zelfs kleine gaatjes in de bladeren, de groei gaat hier echter (nog) wel gewoon door, deze planten zien er ook sterker uit, en de ziekte verspreid zich hier minder snel.

:?:

Weet iemand mischien wat dit zou kunnen zijn en wat je er aan kunt doen.

 

Bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

das geen ziekte !

dat noemt overbemesting !

 

het enige wat je nu nog kan doen is....de grond in je potten "uitlogen"

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk bedacht, maar helaas is het bijna uitgesloten dat de oplossing zo makkelijk was, ik heb namelijk mijn planten niet overbemest.

Ik gaf ze toen ze echt heel hard groeide 1x per week pokon en af en toe wortel hormoon, maar nooit te veel.

De laatste maand toen het te zien werd zelfs helemaal niks meer, alleen maar regenwater.

Wel was het afgestorven plantje mijn tryout plantje en gaf ik hem wel eens onverantwoorde dingen zoals suikerwater of een mengsel van pokon en wortelhormoon, maar nooit veel of vaak. Ik heb ook al 2 van de 3 planten overgepot toen ik dacht dat het overbemesting was, maar het gaat gewoon door, wel gaat het nu langzamer.

 

in ieder geval bedankt, ik sluit je mogelijkheid niet uit, het lijkt me alleen de erg onwaarschijnlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt mij ook als overbemesting maar van pokon zal dat niet geweest zijn...geef eens een keer gewoon leiding water misschien geeft het verbetering. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silverhaze, je bent de absolute master, dit is namelijk precies hoe mijn bladeren eruitzien, alleen weer 1 probleem, op deze site staat dat ik de lampen hoger moet hangen, maar mijn plant staat buiten onder de zon, die is nogal moeilijk hoger te hangen. :-D

 

Dat van dat leiding water is mischien een idee, alleen is het weer nu nog zo nat dat extra water geven ze mischien wel verzuipt of weg laat rotten, daar w8 ik dus nog ff mee.

Wel heb ik ze een tijdje geleden af en toe wat extra leiding water gegeven, maar dat was alleen na droge dagen en de ziekte kwam daarna pas, mischien zijn mijn planten wl overgevoelig voor het kleine beetje mest dat ze krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm dus mich da (try-out) plantje van je ging tie door aan overbelichting... ow ja die grote sativa van mij is een manneke dusseeh reageer vlug en heb hoop...

ow ja silverhaze die site is echt zwaar freaked denk dak nu niet meer durf te slapen 8O 8O 8O (jeweetwel die plaatjes enzo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoe is je grond? Zand, klei, whatever. vast, los, veel organisch

materiaal. Huis gebouwd op voormalig chemisch fabrieks terrein?.... :lol:

 

Heb je de pH van de grond wel eens gemeten?

Het is niet altijd goeie grond natuurlijk om zomaar buiten te kweken. :lol::

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze staab in groote stenen plantenbakken die aansluiten op de volle grond, deze bakken zijn toen ze gemetsled werden gevuld met gewone goede grond (voor tuinierders), ik heb er wat kompost door gemengd toen ik de plantjes erin zette. das alles.

 

Voor dat het huis er was was er een weiland :lol: .

 

Volgens mij licht et dus nie aan de grond, maar toch fijn dat iedereen met me mee denkt.

 

Ik zelf denk trouwens dat het best eens zou kunnen komen door die plotselinge hitte en dan weer regen. Die plantjes waren al niet echt supersterk, mischien is dit wel te veel voor ze geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Ik krijg toch de indruk dat g@nj@ het goed of redelijk goed heeft.

Is het zooooooo warm geweest deze zomer dat je bladeren verbranden en je planten doodgaan?

 

Dat lijkt mij zo vreselijk sterk.

De symptonen die jij beschrijft zijn eerder tekenen van vergiftiging.

 

Dit kan zijn doordat jij teveel voeding gegeven hebt, maar het kan ook zijn dat jij de ph van je grondje verzuurt hebt door je gegoochel.

 

Ik heb al vaker gezegd dat je eerder je planten verpest door teveel te goochelen met je planten dan door te weinig te doen [zeker met buitenplanten].

 

Jouw verhaal klinkt als een grote goochelshow [ok ok een beetje overdreven]. :lol:

Begin eerst maar eens met je grond na te meten voor je ph, als jij geen of te weinig kalk hebt toegevoegd dan is je grondje nu erg zuur. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm wat jij hebt is of inderdaat een ziekte of overbemesting (reeds gezegt maar toch eigenwijs) maar het zal voor jouw ook geen kwaad kunnen om effe aan de onderkant van je bladeren te checke en misschien beestjes te konstateren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn mooiste plant zit het er ook een klein beettje in, maar daar heb ik tot nu toe niets speciaals aan gegeven, ik heb vorig jaar de ervaring opgedaan dat je inderdaad niet te veel moet kloten met die dingen, want daardoor heb ik mijn plantjes van vorig jaar totaal verpest.

 

Dit is volgens mij dus ook niet de oorzaak, het zou natuurlijk kunnen, daarom heb al mijn planten vanaf het begin dat ze de verschijnselen kregen (+/- 3 weken geleden) niets speciaals meer gegeven, alleen water (en zelfs dat weinig omdat het al zoveel regende.

 

Toch fijn dat iedereen meedenkt.

 

P.S. Ook nog geen beestjes gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

keep up the good work!! enne gaat het al weer een beetje over of heb je skunky er nogsteeds last van hoe groot is je plantje nu en kan ik niet gewoon dit alles aan jouw op messenger vragen en doe ik dit alleen voor de posts????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja et gaat al steeds beter (bijna weg). mijn plant is 55cm, ja je kan et me beter vragen via msn, maar et is is inderdaad goed voor de posts (en daar doe jij et voor)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij ligt het em gewoon aan de pokon, k heb daar slechte ervaring mee. Die rommel is naar mijn mening echt nie te vertrouwen....

Dus dik kans dat je dames boos op je zijn.

(Zou jij ook worden als je alleen droog brood kreeg)

K zou toch maar wat "echte" voeding halen en die pokon er met een bloedvaart uitspoelen..

 

(ik ben anti pokon!!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...