Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

popol

Verslag 5x Early Pearl 10x Lowryder

Recommended Posts

hi all

net nieuw hier opt forum

ff voorstellen: ben popol en woon in belgie :whistling

dit jaar wordt men eerste kweekje, heb me heel de winter beziggehouden met alles te lezen over kweken wat ik maar vond, dus hoop dat het een beetje lukt

kheb 10x lowryder, 16x early pearl en 10x nlx(gratis gekregen bij de andere zaden)

 

heb 4 verschillende plaatsen aan de rand van een bos waar niemand ooit komt gevonden, heb op plaats 1 en 2 vorige week elk 5x early pearl gepland. de lowryders ga ik 15 mei binnen laten ontkiemen en dan ook buitenzetten.

 

de overige early pearls en mss enkele nlx'en (weet niet of dit een goeie buitenplant is) wil ik zo rap mogelijk ook planten.

vraagje: zullen die zaadjes wel KUNNEN ontkiemen buiten of moet ik die ook binnen laten ontkiemen (zou enorm moeilijk zijn hier omdat ik het achter men ouders hun rug moet doen :s)

 

kga zoveel mogelijk updaten met foto's vanaf de eerste plantjes hun kopje laten zien

 

 

edit: heb hier nog enkele soort plastieken doorzichtig bakjes staan van 40 op 40 op 40 cm. alleen: het is een soort bruindoorzichtig materiaal (cfr zonnebril), kan ik dit boven men zaailingen zetten of werkt dit te zonnewerend?

grtz

popol

Edited by popol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe het binnen voor het raam van me slaapkamer zeg dak (gewone) planten om me kamer wil! En tegen die tijd dat ze naar buiten gaan zeg ik dat mijn planten weer dood zijn als ze er naar vragen (hebben ze nog nooit gedaan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben zelf ook met guerillakweek bezig.

Als je ze nu buiten in volle grond gaat ontkiemen kan het wel eens tegenvallen. De grondtemperatuur is nog redelijk laag. Dus voor de zaden die je nog over hebt zou ik wachten tot zeker half mei of ze ook binnen laten ontkiemen.

Bij het ontkiemen ook regelmatig water gaan geven anders komen ze echt niet op.

Je zegt zelf dat je er al veel over weet dus kga geen tips geven die je wsl tog al kent dus hierbij gaa ik het laten.

Veel succes ermee.

Aja heb trouwens ook lowryders.

Heb 10 zaden en 4 ervan staan al boven de grond, zijn al ongeveer 2 weken oud.

Bij mij ontkiemde ze gemakkelijk maar hebben wel wat licht nodig, zonnige plaats aangeraden(nog harder als bij de andere planten).

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm, voor mijn slaapkamerraam is jammergenoeg (bijna) geen licht :s

en men moeder heeft me eens betrapt op wietbezit en ze gaat me de volgende keer

dat ze IETS van wiet of wietplanten (tis geen domme) vindt, buiten gooien denkek :s

 

hmjah, de lowryders ga ik in de garage in een kast onder een lamp laten ontkiemen en een weekje laten staan dan nog, en dat is al een groot risico :whistling

kzal trouwens es een foto posten van zo'n bak die ik in gedachten had.

 

en btw belly boy: alle tips zijn welkom <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe!

 

Ja ik ben dus samen met een vriend van me gaan kweken in 2 verschillende dorpen (ook Belgie) kanten van Lier-Herentals.

Bij mij ook achter de rug van men ouders. Ze hebben me al betrapt een een paar van men zaden weggesmeten. Gelukkig dachten ze dat het al was maar ze hebben het mis <_<

 

Mijn tips zijn dus: (wat ik al ondervonden heb)

-Niet te snel overpotten, zelfs wsl wanneer je denkt men plantje wordt te groot voor dit potje nog een weekje wachten :smoke

-Bescherming tegen konijnen en slakken: In het begin plantje onder een half doorgesneden plasticen fles met wat verluchtingsgaten erin. paar cm in de grond. Wanneer de plant wat groter is gebroken glas rond de stam, ingegraven potjes met een bodempje bier (werkt goed tegen slakken).

 

Heb je de Ph van de grond gemeten (of anders wat voor soort grond is het, welke begroeiing komt er voor,...)

 

Welk soort voeding gaa te toevoegen of gewoon natuurlijk?

 

Ga je insectenwering gebruiken (is echt aan te raden voor een boskweek)

 

... :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm,

die plastieken fles wistk al, maar aangezien ze nog hun kopje niet boven hebben gestoken kank da nog nie doen:)

 

het is aan tussen het bos en een weide: dus 3 meter naar links groeien bomen, varens, struikjes, rechts groeit enkel gras; we hebben wel potgrond in de grond gestoken toen we die eerste serie hebben geplant.

qua voeding wou ik eigenlijk nix gebruiken maar weet niet of dit realistisch is, zal es rondzien nog.

 

dat van dat glas is een goed idee

hebben ook al enkele kilo's suiker op verschillende plaatsen in het bos (ver van de plantjes) gestrooid, omdat daar superveel insecten op afkomen dan (lekker ver van de plantjes :whistling)

 

er zijn wel veel konijnen hier, dus ga zeker dat glas doen, maar we hebben ook al wat prikkeldraad in een ruimere cirkel rond de planten

 

denk je dat die eerste tien zaden verloren zijn...? of gaan ze er nog uitschieten eens de bodem warm genoeg is

Share this post


Link to post
Share on other sites

kdenk niet dat ze verloren zijn hoor. De minimumtemperaturen vallen nog goed mee en ze gaan stijgen dus hopelijk voor jouw :whistling Er zullen er wel een paar opkomen denkik.

 

Zijn het loofbomen of naaldbomen?? Je zal eens moeten opzoeken welke planten er groeien en waar deze soort planten normaal groeien (dit kan helpen bij de varens Hier)

 

Qua voeding kan je kiezen: Voeding gebruiken hoeft echt niet in volle grond, is belange niet zo effectief in volle grond dan in potten fzo, maar het kan wel helpen. Als je geen geld wilt opdoen aan voeding zijn er natuurlijke manieren Hier of kan je gewoon wat voeding kopen Pk 13-14 of gewoon wat geraniumvoeding fzo.

 

LoL dat van dat suiker gaa ik ook eens proberen, er is niets zo vervelend als insecten op je planten. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe lache lache,

dat gedoe achter ouders hun rug om:D

keep it going men! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

heh <_<

jah, ik moet wel, als ik niet wil geëxecuteerd worden :whistling

mrja, kdoe t samen met een maat die et vorig jaar ook achter zijn ouders hun rug om heeft gedaan en toen heeft hij een kilootje of 2 kunnen oogsten, dus het is het risico waard :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mono

 

Doe ik op men zoldertje :whistling

 

Paar droogrekken van den Blokker

Paar vochtvreters in de hoeken van de kamer met een paar geurvreters erop.

1 keer per dag de toppen omdraaien en wat me de deur zwaaien voor verse lucht.

14 daagjes en dan de potten in <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zou iemand het merken.

Als je genoeg aan de geur doet riekt echt niemand het.

En het aantal keer er iemand van de familie op zolder komt in een heel jaar kan ik op 1 hand tellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehehehehhehe ik ben sfaffa dus let niet op me taalgebruik

maar hoe gag ajeje ouders uitleggen als je elke keer met knal rooie ogen thuis komt :whistling:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha jonge wat he bjij mwet je ogen

MAMA ik heb zon last van hooi koorts

en was ook nog gaan zwemmen in gloor water :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

zalig gaa ik is een forum over openen (of bestaat dit al <_< )

 

De dingen die je je ouders wijsmaakt als je gesmoked hebt :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

drogen doe ik in onze garage (apart gebouw) op de bovenverdieping, aangezien daar nooit iemand komt :whistling

en volgend jaar in september woon k alleen, dus heb k al helemaal geen problemen meer :whistling

 

en voor de rooie ogen: gewoon thuiskomen als ze al in bed liggen he <_<

of anders: vliegjes in me ogen van op de fiets hahahaah

 

btw back ontopic :smoke :

 

heb net nog 8 early pearls binnen geplant, bedoeling is ze 2 weken te laten staan, dan naar buiten die handel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad :whistling

valt hier in w-vlaanderen al goed mee eigelijk, en bodem is ook redelijk warm buiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

koel witte spaarlamp 23W, perfect voor deze prille stage hebk mij laten vertellen <_<

in de fik schieten :whistling... zolang er nix aan me lampje komt zal dit wel niet gebeuren zeker :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

yooo ik ben insanity , kben e vriend van popol en kdoe nu net hezelfde als hij , foto's van mijn ''kweekkast'' zal ik later eens erop zetten :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...