Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pruts

Hydroponics

Recommended Posts

hallo kent iemand deze manier van kweken een vriend van me heeft zo van die dubbele vaten zoals die van Hydroponicshttp: //www.1-hydroponics.co.uk/main.htm ongeveer ,niet helemaal hetzelfde .

hij zet ze stek in een pot van 10l met grond die hij dan in het 2de vat zet met mapito (eerst een laag mapito , pot erop en verder aangevuld)en dat vat gaat dan op zijn beurt weer in het 1ste (voedingsvat) vat . dit word dan konstant bedruppeld zen éérste oogst had hij van 2 plantjes in een kastje van 95 op 55 dus maar een halve m2 toch wel 300 gr voorgroei van 3 weken en wortels dat daar in het water hangen echt :D heeft mijne maat nu zo "n groene vingers of is het systeem zo goed ? iemand ervaring mee ?

groetjes

 

sorry van die 2de keer was per ongeluk :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook dat niemand echt begrijpt wat je bedoelt, de link die je geeft komt bij een algemene winkelsite uit zonder dat er een systeem te zien is...

 

De systemen zijn zo en zo niet nieuw, maar worden in NL bijna niet gebruikt, en ook bij Highfive te krijgen, misschien daar eens een babbeltje maken?

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo bedankt om je reactie als ik naar deze site ga zie ik de emmers al staan maar ok hoor zo belangrujk is het nu ook weer ni

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hydroponics is wel een van de betere kweekmanieren. De systemen die worden aangeboden via de link zijn simpele eb-vloed systemen met hydrokorrels. Ik snap echt niet dat er klanten zijn die 2 van die emmers en een opvangbak willen kopen voor het ronduit achterlijke bedrag van 170 Euro <_<

 

Je vriend haalt 300gr op een halve m2. Dat is niet slecht, op een m2 is dat 600 en kom je snel bij de gram/watt. Daar staan echter wel 3 weken voorgroei tegenover en dat maakt het weer een stuk minder spannend :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo Grafer , ja das waar 3 weken voorgroei is wel lang . amai 170 eu dat wist ik niet dat het zo duur was maar ja er zijn mensen die wel meer dan 1000eu geven voor een kastje . in ieder geval zijn er weinige die ze gebruiken en dat wou ik effe weten . bedank voor je reactie . groeten

 

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 2 vaten in elkaar is een 'wick' systeem. Wick is een lont.

De voeding word door een lont, opgezogen vanuit het buitenste vat naar het binnenste vat

waar de planten staan.

 

In dit systeem moet het medium capilair ziin. Kleikorrels zijn dus niet geschikt.

Je kan er ook aarde in doen en dan heb je eigenlijk het 'vanonderen wateren'

 

De prijs voor deze wat achterhaalde techniek is idd beetje hoog.

 

 

( Hej Grafer, jij ook al hier.. :rofl )

Share this post


Link to post
Share on other sites
( Hej Grafer, jij ook al hier.. :o )

 

Agh je komt af en toe eens ergens.

Weet jij toevallig welk materiaal het handigst is om voor die "lonten" te gebruiken? Dat is nl wel een heel handige manier om de buitentuin de zomervakanties te laten overleven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Weet jij toevallig welk materiaal het handigst is om voor die "lonten" te gebruiken? Dat is nl wel een heel handige manier om de buitentuin de zomervakanties te laten overleven.

 

Ik heb het een keer met wollen draden geprobeerd en dat werkt prima totdat de zon gaat schijnen en ze uitdrogen. Ik zou dus ook graag horen welke soort lont hier het best geschikt voor is, en anders trek ik denk ik een stuk gevlochten wol door een rubber slang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ik heb ook dat systeem gekocht van www.advancedhydro.com.

mij werd verteld dat er mensen zijn die 300 gram per plant halen in een cyclus van 9 weken, en die speciale voedingslijn erbij.

ik ga het maar eens zelf proberen , een verslag volgt ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...