Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik ga binnen kweken met 1 hps (natrium) van 400 W ik heb me uit voorzorg tijdschakelaar gekocht dat max 3600W kan verdragen is het nog nodig dak ik een relais gebruik?

Edited by Mattihash

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor 1 400 watt zou ik geen relais pakken, gewoon aansluiten :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Kijk even in het topic 'zelf aansluiten van electra' in het forum de bouwdoos. Daar vind je alles wat je wilt weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou wel even een relais gebruiken

bether save than sorry

 

en hde inverstering is bijna niks 10 euro ong

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan even goed gaan, maar na een paar weken smelt hij vast en blijven je lampen branden.. dus ik zou zeker een relais ertussen zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar zou ik zoon relais kunnen halen eigenlijk?? ik ga over op 2 x 400 watt welke moete ik dan hebben?? want ik dacht altijd dat je dat allemaal heel technische in elkaar moest zetten ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

die tydschakelaars zeggen wel dat ze 3600 watt kunnen hebben,maar voor natrium lampen zijn het kutdingen die vast kunnen blijven plakken,wat niet leuk is als ze al in de bloei staan....je kan een relais kopen in elke growshop,voor 2 x 400 watt heb je een niet zo zware nodig,dus kost niet echt veel.er staat hier ergens een topic over schakelborden zelf maken,met bouwtekening.als je een beetje verstand van electro heb,kom je er wel uit denk ik. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor 25 euro zou ik toch eens naar een elektronica zaak gaan... als ik reken, 400 watt, VSA die 100 trekt tijdens opstarten, 500 WATT. 500 WATT / 230VAC = 2,17 AMP, zeg 3 amp... op internet kom ik een relais tegen, kan 8 AMP schakelen [2 lampen op 1 relais zou moeten kunnen lijkt mij], voor 1 euro... Relais is alleen wel voor op een printplaat, maargoed, met een beetje solderen / boren kan je um ook op een plaatje hout maken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm ik ben dus met elektro allemaal niet zo handig.. dus ik ga denk ik dan gewoon maar naar een growshop toe om het effe te vragen wat dat kost...

en hoe moet ik me dat zo precies voorstellen heeft iemand er een plaatje ofzo van toevallig? (van als het helemaal in werking is...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

Er staat hier in de Bouwdoos een sticky over zelf aansluiten: http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=15045. Daarin staat een schema hoe je alles aan kunt sluiten.

 

In ons kweektopic staat een fototje van hoe het bij mij allemaal is aangesloten. Alleen is er uiteindelijk veel meer op mijn schakelbordje gekomen dan ik van te voren had gedacht. Daardoor loopt het allemaal wat rommelig door elkaar. Eigenlijk moet ik het tussen twee kweekjes in nog eens loshalen en opnieuw plaatsen.

Zie http://www.wietforum.nl/index.php?s=&sho...ndpost&p=133981

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb daarjuist ff naar alien growshop gebeld en ze zeiden mij dat het voor 1 natrium van 400 W niet nodig is met relais te werken...

Edited by Mattihash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...