Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
keesel

Kiekjes Vorig Jaar

Recommended Posts

Hier twee linkies (hopend dat ze het doen)

 

Eentje van buiten mijn constructie....

http://img67.imageshack.us/my.php?image=dsc000042io.jpg

 

Aangelegd voor de bloei. Eigenlijk te laat want schimmel begon zich al te tonen :verrygood

 

En een kijkje in de tent....

 

http://img135.imageshack.us/img135/8877/dsc000068el.jpg

 

Een paar zaadjes staan alweer onder het lampje... Voor dit jaar, het zijn wel maar een paar probeersels.

Kijken of alles gaat wat ik wil, en dan komen de geplande voor dit jaar pas.

 

Groetjes keesel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Ha Keesel,

Leuk zo'n tuintje. Zit je lekker achteraf op de Veluwe zonder buren of zo? Hierzo in de randstad kan ik dit wel uit mijn kokosnoot zetten. Ga je een kweekverslag doen deze zomer?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ha Keesel,

Leuk zo'n tuintje. Zit je lekker achteraf op de Veluwe zonder buren of zo? Hierzo in de randstad kan ik dit wel uit mijn kokosnoot zetten. Ga je een kweekverslag doen deze zomer?

 

Heey,

 

Nee zit niet op de veluwe. Heb ook buren maar deze zijn heel relaxed, praat dan ook af en toe met de buurman over de vooruitgang. En lekker veel plaats achterom is chill he :verrygood

En ja dit jaar denk ik wel dat ik een kweekverslag ga doen, ben nu al bezig met foto's maken van de 4 kleine proefplantjes. Komt binnenkort online...

 

Groetjes Keesel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha Keesel,

Leuk zo'n tuintje. Zit je lekker achteraf op de Veluwe zonder buren of zo? Hierzo in de randstad kan ik dit wel uit mijn kokosnoot zetten. Ga je een kweekverslag doen deze zomer?

 

Heey,

 

Nee zit niet op de veluwe. Heb ook buren maar deze zijn heel relaxed, praat dan ook af en toe met de buurman over de vooruitgang. En lekker veel plaats achterom is chill he :verrygood

En ja dit jaar denk ik wel dat ik een kweekverslag ga doen, ben nu al bezig met foto's maken van de 4 kleine proefplantjes. Komt binnenkort online...

 

Groetjes Keesel

 

nou zoo'n tent maak ik ook altyd in augustus blijven ze lekker droog .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit, wel, je brengen me op een idee. er ligt nog een oude legertenk op de zolder bij mijn meme. Stalen contructie opzetten, ff naar de gamma achter folie en klaar is kees. Ziet er leuk uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hier twee linkies (hopend dat ze het doen)

 

Eentje van buiten mijn constructie....

http://img67.imageshack.us/my.php?image=dsc000042io.jpg

 

Aangelegd voor de bloei. Eigenlijk te laat want schimmel begon zich al te tonen :whistling

 

En een kijkje in de tent....

 

http://img135.imageshack.us/img135/8877/dsc000068el.jpg

 

Een paar zaadjes staan alweer onder het lampje... Voor dit jaar, het zijn wel maar een paar probeersels.

Kijken of alles gaat wat ik wil, en dan komen de geplande voor dit jaar pas.

 

Groetjes keesel

Ziet er best leuk uit maar zal je dit jaar niet wat grotere potten pakken? Ze zijn best klein voor zulke bomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
watvoor soort folie heb je gebruikt? bij je constructie

 

Ik heb de dunste en eenvoudigste folie gebruikt, bovenop zat plastic van een afplakrol die je normaal gebruikt als je gaat schilderen. Om een keukenblok af te schermen bijv. (maten waren 2x 4x4) rondom was van de boerenbond. Ook dun.

 

@Slipperman

Ziet er best leuk uit maar zal je dit jaar niet wat grotere potten pakken? Ze zijn best klein voor zulke bomen.

 

Haha ja ik weet het, de 90 LTR. staan al klaar voor dit jaar. Hopelijk dat het dan beter gaat lukken.

 

Groetjes Keesel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het ook mogelijk om matte folie te gebruiken. Of zal dit voor teveel lumenverlies zorgen?

 

Greetz Farmerjoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat vroeg ik me dus ook al af want ik had gehoort dat als je doorzichtig folie zou gebruiken je plantjes kunnen verbranden ofzow. maar als je mat gebruikt houd dat dan weer te veel licht tegen??

 

p.s hoe ventileer je zon buitenkas want ik kan me voorstellen dat de co2 al snel is verbruikt met wat meer plantjes dr in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen idee hoe het zit met die folie. heb gewoon de goedkoopste van de winkel gebruik. en ze blevn groeien dus.

En ventilatie ad ik op iedere hoek van de constructie, gewoon gaten in het plastic gesneden.

en aan een kant had ik het een stuk open gelaten.

 

Groetjes keesel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is het ook mogelijk om matte folie te gebruiken. Of zal dit voor teveel lumenverlies zorgen?

 

Mat folie gaat ook prima! Geen probleem ook niet met afbloeien! een paar pic's van vorig jaar:

25-9012Small.jpg

19-11003Small.jpg

 

ja dat vroeg ik me dus ook al af want ik had gehoort dat als je doorzichtig folie zou gebruiken je plantjes kunnen verbranden ofzow. maar als je mat gebruikt houd dat dan weer te veel licht tegen??

 

p.s hoe ventileer je zon buitenkas want ik kan me voorstellen dat de co2 al snel is verbruikt met wat meer plantjes dr in

Met doorzichtig folie heb je wel kans dat de topjes van je nieuwe bladeren verbranden, heb ik eerder last van gehad.

Zo'n kas ventileren is noodzakelijk om toprot tegen te gaan!! Als je hem niet goed ventileerd kan je vrij snel een luchtvochtigheid krijgen van 100%. In de voorkant van mijn kas zaten zoals je op de vorige foto kan zien 7 gaten voor de luchtinlaat, aan de achterkant heb ik 2 koelvinnen van een auto geknutseld (kan je bij de sloop halen voor 5 euro per stuk!!), aangesloten op een acculader of computervoeding en zuigen maar!

20-8003Small.jpg

 

Laters Plantkas

Share this post


Link to post
Share on other sites

eey man

mooi kasteeltje heb je daar :whistling

ziet er goed uit

als die van mij ook zo worden

wajooooo:D

wat heb je dit jaar??

en heb je die tent nog steeds??

peace A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

keesel kerol mooi plantjes altijd handig he die buren di niet zeike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...