Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

raptor

Enten Of Bestuiven

Recommended Posts

wat moet ik doen om mijn eigen soort wiet te maken. ik bedoel als i k2 planten heb waar ik een nieuwe soort wil uit maken, hoe moet dat dan?

 

moet ik dan een vrouwelijke plant (ras y) enten op de stam van een mannelijke plant (ras x) en dan een mannelijke plant (ras x) enten op de vrouwelijke stam (ras y) en dan mekaar bestuiven??? en die zaden vormen dan de nieuwe soort

 

 

of is het gewoon een mannelijke plant (ras X) een vrouwelijke plant (ras y) laten bestuiven en die zaden vormen dan de nieuwe soort

 

p.s.: ik weet dat ik nu commentaar ga krijgen van er is al een zee aant verschillende soorten en jij wil toch nog een nieuwe soort samenstellen tijdsverspilling ofzo maar ik ben dit niet van plant te doen vroeg het gewoon omdat het mij interesseerde en misschien is erwel iemand van jullie die het weet, altyd leuk om weten hoe zoiets gebeurd.

 

alvast bedankt voor de reacties

 

gr raptor

 

en na deze lange en vermoeiende tekst ga ik nog eentje roken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Optie 2, een mannelijke en vrouwelijke plant verschillend van ras. Als de vrouwelijke plant bestoven is door een man van een ander ras is het zaad dat daaruit onstaat een kruising.

 

Een ent is nooit een kruising, omdat er geen genen bij gemengd raken, het zijn slechts 2 plantdelen die met elkaar vebonden worden.

 

Ik raad je juist aan te expirimenteren door kruisingen te maken, wellicht ontwikkel je zelf een plantje waar je gek op bent. Zeker met de huidig verkrijgbare genetica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben er volop mee bezig,maar zo simpel is het nog niet,voor ik de juiste(gewenste)stabiele kruising zal verkrijgen ben ik daartegen honderden zaadjes en dus ook planten kwijt,bij een eerste kruising is de kroost zeer onstabiel met een diversiteit aan phenotype's,steeds maar doorselecteren en inkruisen is noodzakelijk,wil je een stabiele zaailingsoort voortbrengen,eens je dit lukt,dan bezit je stabiel materiaal waar je zowel moeders als zaailingen uit kan voortbrengen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...