Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ert

Magnesium Te Kort Of ??????

Recommended Posts

Hallo.

Ik heb een probleem met de bladereen. Ik denk zelf aan magesium te kort om dat ozon beschadiging niet kan . Bladeren krijgen roest plekken en de planten die het hebben zijn ook iets lichter van kleur.

 

Zou het helpen als ir er BN n27 bij doe of lost dat niks op. PH is goed en ook de meter is goed geijkt.

Ik heb wel de voeding iets op geschroeft maar ik gebruik net de helf van de voor geschreven hoeveelheid.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=VTLMHVE4

 

graag een reactie.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerlijk gezegd lijkt het meer op overbewatering

 

maar is altijd moeilijk te zeggen

 

alle blad probs lijken veel op elkaar

 

 

ook al is het een moie foto

 

til je pot is op en als hij heel zwaar aan voelt heb je te veel water gegeven

 

en dan kunnen je planten niks mer opnemen omdat je wortles verstopt raken

 

sterkte

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja daar heb je gelijk in het lijkt allemaal op elkaar. Ik bewater ze van onderen, ikgeef ze om de dag water. 20 liter voor 50planten om de dag is op dit moment niet zo veel alles is binnen 2uur opgenomen er blijft echt niks in de bak hangen. Ook voelen de potten niet zo zwaar aan, dus overbewatering lijkt me niet.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelfde heb ik ook, mijn gs en house en garden adviseerden mgo8% (bitterzout)

zie mijn topic "roestvlekken op het blad"

 

ik weet het ook niet maar heb het ook maar via via.

 

Groeten

Edited by citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is magnesium, ik haal maar bn 27, daar zit het ook in hoge dosering in en de rest is ok goed te erwerken voor mijn kinderen.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kan ook overvoeding zij

ik heb een keer zelfde probleem gehad toen was het overvoeding

ik dacht toen ook dat het mg probleem was

dat de ec klopt hoeft niet te betekenen dat de hoeveelheid voeding in orde is

mijn advies is voorlopig (1 week) alleen water geven !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net hetzelfde probleem achter de rug. Gele bladeren en roestvlekken, ik denk ook door overvoeding. Heb net geoogst (1e keer :verrygood ) Maar het probleem niet meer weggekregen. De oogst viel daardoor ook tegen. Ik heb de planten nog een keer goed gespoeld met veel water, is dit wel goed geweest dan. Het is eiginlijk tot het eind toe gebleven, bijna tot in de toppen :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha die Marietje

Nou ik zit op aarde en dan is Spoelen niet te doen. Dan heb je straks een bak modder en ben je nog verder van huis. Ik ben niet helemaal nieuw met kweken, maar ik baal er wel van. Vind het altijd zonde als ze hun best doen en ik help ze naar de klote. Ik zal best wel fout gedaan hebben maar dat is dan mijn schuld.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo ert,dit is absomuut geen overvoeding!

Het kan 2 oorzaken hebben....

1)Je ph waarde is niet meer in orde zodat sommige voedingsstoffen slecht opgenomen worden....

2)Je ec waarde is te laag waardoor er magnesiumgebrek is ontstaan...

Meet je ph en ec waarde van je voedingswater zodat ik je verder kan helpen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha Rataplan.

Ik denk dat de EC te laag is die zit 0,9.

PH zet ik altijd op 6.0, ik heb m,n aarde gemeten en die geeft 6,6 aan.

 

Kan ik de ec in een keer om hoog zetten of moet ik dit rustig op krikken.

 

 

Wat betreft de magnesium te kort, ik heb BN 27 gehaald, kan ik dat ook toe voegen of is de bitter zout een beter alternatief?

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ha Rataplan.

Ik denk dat de EC te laag is die zit 0,9.

PH zet ik altijd op 6.0, ik heb m,n aarde gemeten en die geeft 6,6 aan.

 

Kan ik de ec in een keer om hoog zetten of moet ik dit rustig op krikken.

 

 

Wat betreft de magnesium te kort, ik heb BN 27 gehaald, kan ik dat ook toe voegen of is de bitter zout een beter alternatief?

gr ert

aha,ph waarde is te hoog,ec waarde te laag,bn 27 is goed inzetbaar,maar eigenlijk kan je beter je voeding gaan verhogen naar een ec waarde van 1.2,je kan bn 27 er onder mengen maar niet overdrijven,zak alvast met je ph waarde van je voedingswater naar 5.8 ph,want het is nu duidenlijk dat je buffer weg is in je aarde,je zal vaststellen dat je ph waarde aan de wortels binnen een week dan nog 6.3 bedraagd ongeveer,bouw de ec waarde nu wekelijks op met 1 punt vanaf volgende week,nu 1.2,dan 1.3,weet me volgende week je wortelzone ph waarde mee te delen zodat we het verder kunnen aanpassen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke daar heb ik wat aan.

Snapt er geen reet van , geef ze alle liefde die ze kunnen krijgen en ik doe lekker hun voetjes wassen. Laten ze pappa een beetje in de steek.

 

Vandaag gaat dus de ec omhoog en de ph naar beneden. Ook worden ze lekker verwend met bn 27.

Bij de volgende poost laat ik het je even weten.

 

Rataplan thanx

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rataplan.

Ik weet waar het fout zit :nerd De ph meter is naar z,n grootje. Ik heb hem vorige week nog laten ijken in de shop. de meter zelf is net zo oud als deze ronde. Dus ik heb een nieuwe gekregen, die het wonderbaarlijk wel doet.

 

Nou daar gaan we.

Ik heb net weer m,n bakje gevuld met gedemi.....water en heb daar m,n aarde in gedaan , na een half uurtje de ph gemeten :verrygood 5.4 ik weet niet hoe dit komt en of het nog erger is dan een te hoge ph waarde. Ik weet wel dat het niet goed is.

 

Ik wacht op je antwoord voor dat ik ze water ga geven.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja,dan is het probleem snel opgelost!De voeding mag omhoog zoals beschreven,dus naar 1.2 ec waarde,je grond is dus veel te zuur op het moment,je plantjes krijgen nu overdosisen borium,mangaan,zink,sulfaten en ijzer te verwerken,zodat magnesium en fosfor tekorten gaan optreden,geef een gehele week nu voedingswater met een ec waarde van 1.2,en een ph waarde van 6.4,na een week vertel je me dan de ph waarde van de wortelzone,heb je enzymen en of bacterieen?Geef deze dan ook mee...Niet te veel gaan bewateren!Het moet nu rustig gaan...

Maare...Heb je dan zelf geen calibratievloeistoffen? :blink:Toevallig geen rode hanna ph meter?

Edited by rataplan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb enzymen heb ik en die geef ik ook netjes mee.

 

En die calli(jij ook met je moeilijke woorden)stoffen! nee die heb ik niet, en ik weet ook niet waar ze voor zijn. Is dat om je meter in te bewaren? Als ik die moet hebben zeg je het maar dan heb ik ze morgen in huis. Ik maak altijd netjes de metertjes schoon en weet eigenlijk niet beter.

 

Op dit moment weet ik van de vorige run dat ze heel veel water gebruiken. ik hou het gewoon op de 20 liter die ik ze om de dag geef of laat er nog een dagje tussen ff kijken wat de potten wegen.

 

En de meter nee dat is een creme/grijze, zijn de zelfde die ook bij de Igrow kasten zitten.

Rataplan Thanx

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
:verrygood ,het zijn ijkvloeistoffen,voor de ph meter is dit ph 7.0,en 4.0 meestal,je meter(onderste gedeelte) moet steeds onder water staan,de electrode dus, +- 2cm moet hij zeker in het water staan,hiervoor is gedemeneraliseerd water goed,de dag voor de wekelijkse ijking plaats ik de meter een dag in bewaarvloeistof,dan ijk ik de meter zodat deze steeds in orde staat,de ec meter moet droog blijven,maar voor deze te ijken plaats ik hem ook een uurtje in bewaarvloeistof,hierbij is het meestal 1.41 ec waarde...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus ik kan me ph meter in de Gedem(daar gaan we weer hehheeh) water zetten.

Dat heb ik in huis voor me medium te testen. Dus dat gaan we maar ff doen.

 

De ijk vloeistoffen ken ik wel maar ik neem eens in de zoveel tijd m,n metertje mee naar de shop en daar doen ze dan dat voor me :verrygood , i

 

Ik heb ze net water gegeven en het roesten gaat niet verder, de planten die er last van hebben/hadden zijn wel wat lichter van kleur maar verder gaat het goed.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toevallig geen rode hanna ph meter?

Hoezo wat is hier mis mee dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

schijnen last te hebben door productiefouten,ken zeker 4 mensen die zo een meter al terugbrachten naar de growshop...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...