Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

drbibber

Lowrider & Voeding

Recommended Posts

Hallo allemaal!

 

Ik ben nieuw op dit forrum, ik ga dit jaar voor het eerst beginnen met het kweken van plantjes. Ik heb voor lowriders gekozen. Lowriders kennen geen vegatieve fase, ze gaan van zaaiing naar autobloei. Wat ik wil weten is welke soort voeding ik moet gebruiken, en waneer? Zou pk 13-14 volstaan?

 

hier een link met meer info over de lowrider http://www.growmagicmushrooms.co.uk/lowryder.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou beginnen met een beetje wortel stimulator voor de goede wortel groei, dan canna terra flores voor de bloei. pk 13-14 3 weken voor de oogst eenmalig meegeven 3 tot 6 dagen lang.

zo heb ik het mn 1e kweek gedaan en dat verliep zonder problemen.

Dit waren trouwens wel pp stekken, en geen zaden. Op voorbemeste aarde gekweekt.

Kijk voor het ontkiemen van zaadjes even naar de sticky topics hier of op www.nomercy.nl (seedbank)

 

groeten

Edited by citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon in een flinke pot met aarde zetten, of in de volle grond, dan hoef je er niks aan te doen. Het is een klein plantje, dus veel extra voedingsstoffen zal ze niet nodig hebben, tenzij je in een koffiebeker kweekt.

 

@ Citroax : Having no vegetative stage, Lowryder can’t be cloned or regenerated, for all

intents and purposes. Replanting seeds is a must. Wortelstimulator lijkt mij een beetje overbodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewoon in een flinke pot met aarde zetten, of in de volle grond, dan hoef je er niks aan te doen. Het is een klein plantje, dus veel extra voedingsstoffen zal ze niet nodig hebben, tenzij je in een koffiebeker kweekt.

Maar is een btje bloeivoeding zoals pk 13-14 niet beter dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ boyofwax:

neem aan dat ook al hebben ze geen groeiperiode, ze toch wel wortel ge stel moeten aanmaken?

Dus waarom is wortel stimulator dan overbodig? zo maar een vraag hoor :verrygood

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Citroax : waarom zou je een plantje uit zaad wortelstimulator geven ? Denk je het dan beter te kunnen dan de natuur/plant zelf ?

 

Zelfde geld voor de pk 13-14, ik zou pas mest geven als de plant het nodig heeft, dat kan je zien aan haar gezondheid, de tekorten aan voedingsstoffen staan overal uitgebreid besproken. De prof's weten uit ervaring wanneer een plant iets tekort gaat komen en kunnen dat voor blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Citroax : waarom zou je een plantje uit zaad wortelstimulator geven ? Denk je het dan beter te kunnen dan de natuur/plant zelf ?

 

Zelfde geld voor de pk 13-14, ik zou pas mest geven als de plant het nodig heeft, dat kan je zien aan haar gezondheid, de tekorten aan voedingsstoffen staan overal uitgebreid besproken. De prof's weten uit ervaring wanneer een plant iets tekort gaat komen en kunnen dat voor blijven.

 

Bedankt voor de reacties

 

Ik denk dat ik met een hele kleine toevoeging van pk 13-14 een goede oogst moet kunnen halen. Wortelstimulator lijkt mij ook een btje zinloos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Zelf ook begonnen met lowryder.

 

De eerste twee weken groei voer, daarna wat bloeivoer volgens onderstaande link

 

http://www.dope-seeds.com/lowryder_grow_guide.htm

 

Zelf heb ik een bak met gewone potgrond aangevuld met wat npk mest en wat kalk alles gehaald bij de boerenbond. Dus de eerste 3 weken krijgen ze nix daarna wat bloeivoer.

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo man bedankt voor de link!!!

 

vrede,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er trouwens iemand die lowryder al geprobeerd heeft ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe hoog kan zoon lowryder maximaal worden eigenlijk??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lowryder females usually grow no taller than 16-20 inches. 12-16 inches is typical.

 

16-20 inch = 41-51 cm

12-16 inch = 31-41 cm

 

Een ander stukje wat ik las had het over een monster 2.5 feet (ongeveer 75 cm).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het wel een leuk soortje maar denk dat er toch wel minder af gaat komen dan bijvoorbeeld andere soortjes...

 

ga het denk ik toch wel een keer proberen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...