Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Cannakid

Buitenkweek 2oo6 (rip)

Recommended Posts

Waarschijnlijk gewoon gestressed door het overpotten, niks om je zorgen over te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoik

 

Ziet er verder goed uit ben je niet bang dat ze dood gaan :verrygood

ik wil ze ook buiten zetten kan dat al ??

heb jij een afdakje tegen regen???? :D

 

Alvast bedankt!!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

valt ook nog wel weer mee hoe snel vind ik tenminste want de eerste fotot's waren 20 februarie onge veer en de laatste 13 maart dus dat is wel normaal vind ik :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze nu buiten hebt staan, heb je een geheide kans dat ze meteen in bloei gaan, je hebt nog maar 13 uur daglicht. Zul je toch echt nog moeten bijverlichten of wachten tot het eind van de maand, dan is het daylight 15 uur en dat is genoeg om hen fegetarisch te houden.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je ze nu buiten hebt staan, heb je een geheide kans dat ze meteen in bloei gaan, je hebt nog maar 13 uur daglicht. Zul je toch echt nog moeten bijverlichten of wachten tot het eind van de maand, dan is het daylight 15 uur en dat is genoeg om hen fegetarisch te houden.

Ria

 

Hier ben ik het helemaal mee eens!

En als je wat later begint is het wat warmer :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

ok ik ga ze denk ik half april buiten zetten :D

Zal dit lukken??

 

Groetjessss!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee allemaal

 

sorry k heb ff een lange tijd niks laten horen, eigelijk ook omdat er niks te vertellen was :P

maargoed, stek 3 is naar mn oma in zeeland gebracht (lkkr aan de kust veel zonlicht, prima <_< ) en stek 1 en 2 zijn hier gebleven.

het zaadplantje (HH) is helaas een mannetje :blink: maar ga em wel houden, k ga em afbloeien onder TL en ga dan mn eigen zaad kruisen :wOOt HH x ??

k heb stek 2 gisteren in de volle grond gezet en heb er een consturctie omheen gemaakt, wat een soort van kas moet gaan worden, k moet alleen nog ff folie gaan halen. iemand een idee welke ik hier het beste voor kan gebruiken??

foto'ssss

 

Stek 2 in volle grond

Foto=DDZXEUUP.jpg

heeft een bladprobleem gehad, was denk ik Magnesium tekort, t is nu iig weer weg gelukkig

 

Stek 1

Foto=PYJADGG7.jpg

heeft het ook gehad, alleen een stuk minder

 

Het "frame" vn de kas :)

Foto=MJY3LOIB.jpg

 

Zaadplantje, helaaaaaas mannelijk :nerd

Foto=6WS7DO6F.jpg

 

duidelijk te zien :nerd

Foto=R84JDKXT.jpg

 

nou dat was et weer :wOOt

 

-grz- Cannakid

Edited by Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat er weer een update is!!

 

Jammer voor je dat je HH een mannetje blijkt te zijn, maar de rest ziet er prima uit vind ik!

 

alleen is het nu niet nog een beetje vroeg voor de volle grond in de buitenlucht? (corrigeer me als ik fout zit..)

 

mja ik ben ook gewoon laat want ik moet mn zaadjes nog bestellen..

 

Groeten uit het oosten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee Oosten,

 

ja het is eigelijk nog te vroeg om em al in volle grond te zetten, maarja, als die folie eromheen zit zal t denk ik wel goedkomen (en anders maar niet, stekken zat <_< )

ik zit nog wel met de vraag welke folie?? weet iemand dit, want ik wilde het eigelijk vanavond ff gaan halen..

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, met die vraag kan ik je niet helpen.. maar nu zit ik nog met een vraag <_<

 

Is het altijd al mogelijk om op die grootte van je zaadplantje het plantje van een mannetje of vrouwtje te onderscheiden? deze zomer wordt mn eerste (buiten) kweek, maar je kan toch pas het verschil zien als de bloeifase eraan komt?

 

De groeten uit het oosten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee Oosten,

 

nee, het is niet altijd mogelijk om als ze nog klein zijn het geslacht al te bepalen, maar ik heb em onder TL's staan en deze staan op 12/12, dus zo heb ik het geslacht snel kunnen bepalen. ik laat em der nu maar gewoon onder staan en als tie in bloei gaat vang ik het stuifmeel op. en als ik dan genoeg heb ga k mn eigen zaad kruisen, lijkt me wel eens leuk om te proberen <_<

maargoed, je kunt het geslacht snel bepalen, door vn je buitenplanten allemaal een stek te snijden (wel goed ondhouden welke stek van welke plant is) en deze dan in bloei te zetten, zo weet je zonder de plant zelf in bloei te zetten toch welk geslacht deze zal hebben.

 

succes!!

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites
k moet alleen nog ff folie gaan halen. iemand een idee welke ik hier het beste voor kan gebruiken??

Het "frame" vn de kas <_<

Foto=MJY3LOIB.jpg

 

Ey Cannakid,

 

Plantje gaat al lekker! Als je om je vollegronds plantje een kasje heen gaat zetten, gaat ze echt groeien als kool, misschien wel 3x zo snel. Maarrr dan worden de stengels en bladeren niet houtig en sterk, het word zoals het woord al zegt een kasplantje! Als je later het plastic er af haalt zal ze dus snel stukwaaien bij een beetje wind!! (als je een aantal goede dagen hebt word ze vanzelf wel weer houtig) Ik kan al zien dat je constructie te klein word voor een plantje dat nu al in de volle grond staat. Deze is vorig jaar 1 mei de volle grond ingegaan en is uiteindelijk 2.80 meter geworden:

weedies0007.jpg

Om ff terug te komen op het plastic, het maakt niet zo veel uit of het nou mat of doorzichtig is, alleen zorg dat het een beetje stevig is zodat het tegen een stootje wind kan en het niet te duur is want je zal misschien nog groter moeten gaan. Nog een dingetje, maak een puntdakje zodat het water niet in je dak kan blijven staan.

 

Suc6 iig Plantkas

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee plantkas,

 

keeeeeeeeeenker, wat een monster was datt?! <_< :blink:

bedankt voor de tips!!

ik ben net (nouja 3 uur geleden) ff naar t tuincentrum geweest en heb daar speciaal "kasfolie" :nerd gekocht.

was wel prijzig, maarja.. t zal dan wel extra goed werken ofzo :P

k ga et er morgen ff omheen rollen en dan maar zien wat er gebeurd....

dat et te klein ging worden had ik ook al gedacht ja, maar k kan er altijd nog wel een stuk opplakken ofzo.. :nerd

nog bedankt voor die tip van dat dakje.. :) thnxx!!

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kassenfolie is idd TE duur, heb er zelf ook naar gekeken voor om mijn kas heen maar dan was ik straatarm daarna! Nog een dingetje, je kan tussen je framestokken touwen spannen, dat zorgt dat de druk die de wind geeft op een vlak plastic beter verdeeld word. ennuhh.. misschien een soort kubus maken van je frame, voorkomt onaangenamen verrassingen zoals omgevallen framestokken..

Morgen dus foto's van minikas? hehe zal me benieuwen!

 

Groet Plantkas

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee plantkas,

 

ja t spul was idd duur, k geloof iets vn 14 euro voor 10 meter <_<

en voor zo'n kas als die van jou is het al helemaal niet te doen...

maargoed, nog bedankt voor de tips, ik zal die draden ertussen spannen en dan zal ik morgen het eindresultaat laten zien :nerd :blink:

t zal mij ook benieuwen :nerd

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, t is me gelukt, geloof ik <_<

t was een heel gepruts om dat folie erover te krijfen, maar het zit..

 

tadaaaaaaaaa:

Foto=QB3QSQ7N.jpg

 

binnenin

Foto=SHDBWGI6.jpg

 

zijkant

Foto=7NGNLVFW.jpg

 

bovenkant

Foto=DDNTNZZU.jpg

 

iemand nog opmerkingen??

en is het zo goed, of kan er nog wat worden verbeterd?? (vast wel :blink: )

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn leuke plantjes <_<

Zet je die nu al buiten? Is het niet nog wat koud?

Ik ben een leek wat dit betreft hoor!, maar vind het er leuk uit zien.

 

Enne, had je kat nergens last van? Een heel plantje opvreten :blink: :nerd

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee Wicked,

 

ik dacht zelf eigelijk ook dat het ze niet echt zou gaan bevallen nu al buiten, maar sinds ze buiten staan groeien ze goed en maken gezond nieuw blad aan, dus ik laat et maar lkkr zo :nerd

en nu in de kas zal het wel een stuk beter gaan, ze krijgen geen regen meet op hum donder en staan uit de wind.

en mn kat had idd een plantje opgegeten, maar deze was nog niet zo groot.

ik zach opeens een leeg optje staan, dus ik dach ben ik nou gek off...??

maar toen de kas later over zn nek ging (en ik het weer moest opruimen <_< ) zag ik toch echt dat mijn lieve kleine HHtje erin verwerkt zat :blink:

 

-grz- Cannakid

Edited by Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee smoker,

 

ik heb gewoon ijzere buizen bebruikt, die had ik in de garage gevonden <_<

het plastic (kasfolie) heb ik gewoon bij t tuincentrum gekocht

bovenop 2 houten baktjes om een ^ dak te krijgen

en om alles strak te trekken onderaan met stenen en aarde vast gelegt :blink:

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha <_<

nou t is echt niet moeilijk hoor, dus probeer et eens :blink:

 

-grz- Cannakid

Edited by Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

fuck man, als je dat allemaal zo ziet, kan ik niet wachten totdat ik mn zaden binnen heb :/ :/ !! <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
hee Wicked,

 

ik dacht zelf eigelijk ook dat het ze niet echt zou gaan bevallen nu al buiten, maar sinds ze buiten staan groeien ze goed en maken gezond nieuw blad aan, dus ik laat et maar lkkr zo :)

en nu in de kas zal het wel een stuk beter gaan, ze krijgen geen regen meet op hum donder en staan uit de wind.

en met kat had idd een plantje opgegeten, maar deze was nog niet zo groot.

ik zach opeens een leeg optje staan, dus ik dach ben ik nou gek off...??

maar toen de kas later over zn nek ging (en ik het weer moest opruimen <_< ) zag ik toch echt dat mijn lieve kleine HHtje erin verwerkt zat :nerd

 

-grz- Cannakid

 

 

Haha, dat is niet zo mooi dat je het dan ook nog moet opruimen. En overnieuw planten gaat dan zo slecht hè. :blink: (Arm hh'tje :nerd )

Ik krijg woensdag mijn eerste plantjes en die mogen ook naar buiten.

Hoop echt dat de honden er vanaf blijven want anders kan ik ook gaan opruimen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee allemaal,

 

daat zijn we weer <_<

de plantjes staan nu sinds 1 april buiten, en doen het naar mijn zin heel goed :whistling

er zit toch een heel verschil in uiterlijk tussen de 2

het kastplantje is vooral bezig met zijtakjes aanmaken en groeit daardoor meer in de breedte dan in de lengte

het andere plantje is mooi vol geworden en de stam in een maand tijd 0,7cm breder geworden

 

kasplantje

Foto=LV64IL8Y.jpg

 

andere plantje

Foto=MGB8YXMX.jpg

 

allebei

Foto=7CPNZ4V4.jpg

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...