Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

janusjes

! Help ! Mijn Wiet Is Te Droog!

Recommended Posts

Ik heb nog een lading wiet van de vorige oogst liggen, alleen dit is veel te droog, zeker voor de verkoop.

Hoe krijg ik het nou wat vochtiger, en laat ik het gewicht dus ook een beetje oplopen ?

Alle suggesties zyn welkom, alvast bedankt!

gr. René

Share this post


Link to post
Share on other sites

het hele zwikkie in een grote kartonnen doos pleuren,en dan in een douce ruimte zetten[niet ónder de douce :nerd ]

 

dan de hete kraan aanzetten deur dicht en effe lekker laten stomen.:verrygood

daarna gewoon weer laten drogen.

 

de groenten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet hoeveel je hebt maar je zou alles kunnen uitspreiden over een zeil en dan met een plantenspuit (de nieuwe spelling :verrygood ) water eroverheen nevelen, elke liter is een xtra kilo'tje, maar doe het niet te nat want dan voelt men zich nog wel eens genaaid!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel eens gehoord dat aardappelschillen of sinaasappelschillen erbij gooien ook helpt. Zelf nog nooit geprobeerd dus ik durf niet te zeggen of je wiet ervan gaat meuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes, net als opa vroeger deed als de tabak te droog was, een paar aardappelschillen er bij doen, afsluiten maar, denk er aan kan ook te vochtig worden, is mij met de shag ook wel eens overkomen. Ik weet niet hoeveel je hebt, maar een grote aardappel schillen, stop er maar tussen, je kunt het ook eerst wegen, laat het een dag of wat, luchtdicht, weeg de schillen maar weer, dat wat is ingedroogd, zit in jouw weed, geloof je het niet, weeg ook eerst maar de weed, ik weet zeker dat het klopt. Je kunt het ook nog versnellen door het op een radiator te zetten.

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjo ria,

 

de kans is erg groot dat het te vochtig word en dat de geur van je wiet verdwijnt als je gaat nevelen met een plantenspuit.

je wiet word dan alleen van ''buiten'' nat en niet doorendoor vochtiger

 

met de stoom methode die ik noemde heb je dat niet.

 

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb wel eens gehoord dat aardappelschillen of sinaasappelschillen erbij gooien ook helpt. Zelf nog nooit geprobeerd dus ik durf niet te zeggen of je wiet ervan gaat meuren.

 

 

ik heb dit met sinaasappelschillen gedaan bij mij tabak maar dit is echt niet meer te roken hoor dan en er komt gelijk veel meer teer vrij. moet je beslist eens doen en als je der een trek of 3-4 van genomen hebt moet je eens naar de kartonnen filter kijken hij is hellemaal zwart en als je hem platdrukt komt er een zwarte teerachtige brij uit. echt niet aan te raden weet wel niet wat het geeft met aardappelschillen. denk dat de kartonnen doos naast de douche wel een van de betere oplossingen is.

 

gr

raptor

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een stoomcabine hebt kan je het gewoon even aanzetten totdat de cabine vol met stoom is daarna je doos met wiet erinzetten en wachten tot de stoom weg is getrokken daarna is je kilootje wiet 300gram zwaarder :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks de vele goed bedoelde adviezen, om die knakker uit de brand te helpen.

Ben ik heeeel erg blij, dat ik die shit niet hoef te roken.

Waarom zeef je het niet?! Misschien heb je juist wel een hele goede hash te pakken, na zo'n lange droogtijd. In plaats van een wietje te verkopen, die niet is zoals íe behoort te zijn.

 

Je zal maar jong zijn, weinig geld, gestressed en met je laatste geld een zakje wiet kopen, waar je absoluut niet blij van word, zo slecht. Heb ik vroeger ook wel eens gehad, door de plee gespoeld, kijken of ik niet iets had wat in de verkoop kon en ergens anders nieuwe halen. Tja, da's cool :verrygood .

 

Niemand hier hoeft die shit te roken, maar een andere blower wel. Vind dat niet helemaal eerlijk.

Hoop niet dat ik hiermee mensen voor het hoofd stoot. Want iedereen die advies gaf voor mij, is meer ervaren en ik weet dat. Ik rook al jaren, kweek minder lang. Ben vaak van coffeeshop wiet afhankelijk geweest, dus van de wiet die op de markt wordt gebracht. Daarom prefereer ik zoveel mogelijk goede wiet op de markt. Is logisch toch??

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal gelijk in northern,

met je geld is ook niets mis dus mag de aangekochte waar ook goed zijn.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet hoort nog een beetje vocht te bevatten, hij moet kruimelbaar zijn maar de wiet mag niet keihard zijn en helemaal verstoffen als je hem wil verkruimelen. Vocht toevoegen is dus niet erg, zolang je het maar niet doet om je wietje zwaarder te maken.. dat is een beetje triest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je het op mij manier doet vermindert de kwaliteit niet het gewicht word al1 groter na een weekje drogen is hij weer als vanouds.. tis al1 een trucje waardoor je meer waar voor je geld krijgt.. en ik doe dit natuurlijk niet bij elke gram wiet die ik weggeef maar gewoon als er een hele lading weggaat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad je hebt gelijk northern,we kweken allemaal voor eigen gebruik of voor de verkoop we hopen allemaal dat we goeie en lekkere wietjes kunnen roken,en om dan je medemens een loer te draaien das minder.

 

 

greetz bjorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...