Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bti

Weer In De Bloei Zetten

Recommended Posts

beste growers

 

vraagje

 

ik heb pp op cocos 400 watt, deze had ik 3 dagen in de groei ze waren 10 cm groot.

Maar na een week bloei zijn ze niet gegroeid (hiervoor had ik sneeuwwitjes en deze schooten toen de eerste week wel 20 to 30 cm) ik denk at komt door te natte voeten en te koud. overdag 28 graden s'nachts 13 graden.

 

nu was mijn bedoeling om ze vandaag weer een week in de groei te zetten om ze toch nog een goede start te geven !!!!

 

is dit aan te raden!!!!!!!!!

 

ik heb even gekeken wat de eigenschappen waren van pp tjes (te laat dus)

 

* sterk kan veel hebben.

* groeid niet lang door wanneer je ze op 12/ 12 zet (had ik dus eerder moeten weten want hiervoor had ik

sw die haddden genoeg aan 3 dagen groei trok zich zelf naar 60 70 cm toe)

 

wie kan me helpen graag vandaag wil ze anders vanavond weer op 18 uur zetten.

Edited by bti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf ook pp staan.

Deze heb ik met 10 cm (eerst 4 dagen in de startblokken tot de wortels doorkwamen, toen 3 dagen op de slabs - steenwol - ) in de bloei gezet en zijn uiteindelijk tussen de 40 en 60 cm geworden.

Maar je nachttemperatuur is wel aan de lage kant, beter rond de 20-21 graden houden.

Planten schijnen nl. onder de 18 graden niet veel meer te doen.

 

Groentjes, Stumper. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan geen kachel aansluiten omdat ik anders problemen krijg met de stroom voorziening maar dit was ook het geval met de echte koude dagen overdag ziet ik nu ongeveer op 16 graden.

 

ik hoop dat de temparatuur een beetje hoger word buiten

 

maar kan ik ze nog wel in de groei zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijna alle planten groeien door, na overgang naar bloei, ook PP.

Komt door je tempratuur, zeker ook paarse stengels?

 

Mss tip, weet niet of het voor jou goed uitkomt,maar voor mij is het de ideale oplossing.

Laat snachts de lamp draaien, en overdag is het gemiddeld in huis zoon 20graden.

Zorg wel voor nodige beveiliging, want snachts wakker worden omdat je huis fikt is geen pretje.

Je kan ze terug in de groei trekken en zorg dan voor een goede tempratuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het allerbelangrijkste zijn de mediumtemperaturen,deze mogen in principe niet onder de 16° duiken,18° is voldoende,de luchttemperatuur mag dan zelfs 10° zijn!Plantjes staan geen 3 weken in bloei,en zijn ondertussen 60cm +-,toch geraak ik in de donkere uren deze tijs niet boven de 11° meer,zijn supergezond,maar...De aardetemperatuur bedraagd nu 17° en is niet te nat

Een koud medium+te nat veroorzaakt een groeiachterstand,niet de ruimtetemperatuur!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik probeer ze eerst weer in de groei te zetten en kijken of ik de temparatuur omhoog krijg

 

iets van vloerverwarming

 

 

de steeltjes zijn niet paars ik denk dat de grond te nat is ik de druppelaars nog te hoog staan.

 

ik heb er nu wat drooge cocos op de potten gedaan

 

afwachten

 

jongens bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik probeer ze eerst weer in de groei te zetten en kijken of ik de temparatuur omhoog krijg

 

iets van vloerverwarming

 

 

de steeltjes zijn niet paars ik denk dat de grond te nat is ik de druppelaars nog te hoog staan.

 

ik heb er nu wat drooge cocos op de potten gedaan

 

afwachten

 

jongens bedankt

 

een zibro kamien kachel of een op gas werken toppie, en je hebt ook nog een beetje co2 toevoeging in je lucht...

 

'k zou je planten gewoon af laten bloeien en dan snel weer opnieuw beginnen.. na wat aanpassingen <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

jongens.

ik heb de planten weer in de groei gezet en een extra fan op de planten gezet o de cocos droog te krijgen

 

ben nu bezig om van een radiator een buis door de bak te laten lopen.

 

ik hoop dat de plantjes er dan lekker warm bij staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof dat je groei en bloei een beetje door elkaar gooit, je zegt ze staan een week in de bloei, dus 12/12, wat bedoel je dan met opnieuw in de bloei zetten, ze staan toch al in de bloei ??????

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik geloof dat je groei en bloei een beetje door elkaar gooit, je zegt ze staan een week in de bloei, dus 12/12, wat bedoel je dan met opnieuw in de bloei zetten, ze staan toch al in de bloei ??????

Ria

 

 

ria je hebt gelijk ik heb het bericht even aangepast

alleen de kop kan niet aan passen

 

 

tanks

 

bti

Edited by bti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...