Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
coolradijsje

Mijn Paddokweekje

Recommended Posts

't is niet echt spectakulair maar kom <_<

 

gallery_2284_30_15451.jpg

 

gallery_2284_30_16129.jpg

 

gallery_2284_30_11501.jpg

 

gallery_2284_30_81616.jpg

 

gallery_2284_30_2919.jpg

 

 

Je ziet bij een bepaalde cake dat ie blauw ziet vanboven.

Ik ben er dus nog altijd niet aan uit wat het verschil is tussen de normale blauwverkleuring door de psilocybine en een blauwe schimmel die bij mij weten toch echt wel preccies het zelfde kleur heeft.

Is die cake nu geïnfecteerd met een schimmel of niet? en ik heb paddestoelen geplukt die op die cake groeiden. Zijn die nu eigenlijk schadelijk of niet?

Edited by coolradijsje

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij heb je een schimmel als t kleurt. de paddo's kleuren idd daar waar je ze vastpakt omdat bacterieen van je hand daar verder groeien. dus als je de cake hebt aangeraakt met de blote hand zou dat het kunnen verklaren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de foto met de cake op het buro en het flesje ernaast is goed te zien dat een geplukte paddestoel blauw verkleurd als ie wordt geplukt. Dat is niet omdat er bacterien van je hand erop groeien, maar puur de psilocybine en psilocyne die je pas ziet wanneer de structuur van de paddestoel wordt verstoord. Dit gebeurt onder andere bij het plukken. Wanneer je een verse paddestoel breekt, wordt ie ook blauw.

 

De paddos die je in de smartshop koopt zijn vaak door het plukken plus eventueel schokken in het doosje ook blauwkleurig.

 

Maar als ik jouw cakes zo bekijk, denk ik echt dat er een paar met schimmel bedekt zijn. Het is namelijk niet normaal dat er zon pluizige blauwe structuur op de cake zit. Als er al blauw in je cake zit van de psilocybe zie je dat hoogstens in lichtblauwe lijntjes.

 

Je moet natuurlijk zelf weten wat je er mee doet. Maar bedenk dat sommige schimmels extreem giftige stoffen kunnen produceren. Wanneer er schimmel op je cake zit, zit het ook in je paddestoelen. Kijk dus een beetje uit.

 

Mijn vraag is, wordt het blauwe gebied steeds groter? Zo ja, dan is het zeker een schimmel. Het blauwe in een cake wat geen schimmel is groeit namelijk niet.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ie wordt steeds groter en ie slaat over op andere cake's.

Ik heb dit tot nu toe al altijd gehad dat mijn cake's na een paar weken die zelfde blauwe schimmel krijgen.

 

pffff, ik ga nu in het kort eens een casing proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...