Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sjenia

Help Me Capilars Doen Het Niet

Recommended Posts

Wie kan mij helpen

 

Ik kweek op hydro heb alle professionele spullen aangeschaft en het staat allemaal goed maar nu komt het probleem!!!!!!!! :wOOt

 

Ik heb vandaag netjes me slang aangelegd mooi langs me bakken en ben de capilars gaan insteken in m'n stekjes en heb gaatjes in de slang geponst pomp er op aan gesloten en dacht vandaag om 20.00 uur van nou daar gaan we he niet meer vroeg op maar alles via de tijdschakelaar ,maar helaas zetten me pomp aan een (DAB 180) en o jeeeeee het water spoot alle kanten op me capilars die waren niet zoals het hoort afgekneld door me slang heeft iemand dit ook wel een gehad en wat is er aan te doen of komt het misschien dat de pomp te krachtig is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

word helemaal gek wie helpt me of kan me advies geven

 

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je eerst nou eens in normale zinnen, met punten en komma's, uitlegt wat er aan de hand is, en ons vertelt wat je al geprobeerd hebt om het op te lossen, dan kunnen we je mss helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het probleem is simpelweg dat als ik mijn pomp aan doe het water niet door de capilars stroomt,maar uit de gaatjes rondom de capilars (dus waar ze ingeponst zitten) eruit spuit.

De gaatjes zijn waarschijnlijk niet goed om de capilars gesloten zoals normaal wel de bedoeling is.

 

Het is niet bij alle gaatjes zo dus ik denk dat ze me een iets wat oude slang hebben verkocht waar misschien gedeeltes iets van uitgedroogd zijn zodat ie niet meer flexibel genoeg is om te krimpen rondom me capilars.

 

En de 2e optie dat me pomp te krachtig is voor de capilars

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Euh, heb je je capilars wel ver genoeg doorgeduwt ?

 

er mag maar ongev 1mm speling tussen je PE slang en je capilar zitten!!!!

 

Groetjes Mike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Ja mike heb ze netjes en ze genoeg doorgeduwd in de PE slang, of is dat dan weer te ver in de slang??

 

je ziet ook echt bij degene die lekken dat ze rondom het gaatje waar de capilar inzit er waterdruppels uitkomen, dus als er druk op komt spuit het ook echt lijken wel plantensproeiers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dan zitten ze niet in het 2e klikje vast...

 

Je moet ze doorduwen tot ze niet meer verder gaan!!

 

duw je ponstang er anders nog een keer in (hetzelfde gat)

misschien dat er nog wat PE in de weg zit. (binnenkant v/d slang)

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Mike thanks voor je advies maar helaas heb alles wat je zei geprobeerd maar helaas ze blijven lekken <_<

 

Ga morgen wel gewoon een nieuwe slang halen en het maar helemaal opnieuw proberen

Share this post


Link to post
Share on other sites

edit by GG: ucheh, leerquoten.nl

 

Hmz, heb je wel de goeie capilars erbij gekregen aangezien je daar verschillende maten in hebt....

Edited by GreenGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites
edit by GG: ucheh, leerquoten.nl

 

Hmz, heb je wel de goeie capilars erbij gekregen aangezien je daar verschillende maten in hebt....

 

 

Nee idd foutje van die zaak heb vandaag maar nieuwe slang en capilars aangelegd en het doet het eindelijk zoals het hoort JIPPY <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

edit by GG: ucheh, leerquoten.nl

 

Hmz, heb je wel de goeie capilars erbij gekregen aangezien je daar verschillende maten in hebt....

 

 

Nee idd foutje van die zaak heb vandaag maar nieuwe slang en capilars aangelegd en het doet het eindelijk zoals het hoort JIPPY <_<

 

Haha, zie je wel dat het niet aan jou lag!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...