Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ray

Ec Waarde Aarde 0,88 Ec Te Laag?

Recommended Posts

hallo, ik heb zojuist een keer de ec en ph waarde van mijn medium( aarde ) gemeten en met de ph zit het wel goed( Ph6,1). Nu geeft de ec meter een waarde aan van 0,88 ec, weet iemand ook of dit ´veel´ te laag is????

 

de dames staan nu 4 weken in de bloei(12/12), ec gietwater is 1,2 ec. de ph is 5,8-6,0.

 

tnx

 

gr.

 

ray

Share this post


Link to post
Share on other sites
neen,je ec waarde is niet te laag,je voedt toch immers nog bij :wOOt

 

dus de ec van het medium ( aarde ) mag rustig 0,4 Ec van het gietwater afwijken?

 

ben het ff helemaal kwijt!! :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

als je voorbemeste aarde koopt, dan zit daar, afhankelijk van de soort (light- of allmix) voor een

aantal weken voeding in. Je hoeft dan de eerste weken niet bij te voeden. Naar verloop van tijd zal de

EC-waarde in je aarde terug lopen, immers je plantjes groeien en verbruiken dus voeding uit je aarde.

 

Op een gegeven moment is de hoeveelheid voeding in je aarde zo laag dat je de moet gaan bijvoeden.

Hoe lager de EC-waarde van je aarde, hoe hoger de EC-waarde van je voedingswaarde tot een maximum van 1.8 tot 2.2

 

Gr,

 

Klaboem

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wOOt Starten met EC 1.2 (voedingswater) oplopend tòt(enmet) EC 1.8. Hoger zou ik persoonlijk niet gaan. Met 4 weken erop, zou ìk de voedingswaarde snèl ophogen. Loopt de EC (uitlekwater/aarde) teveel op [de planten hebben geen honger ...], de voeding tijdelijk stoppen, totdat de EC weer terugloopt [de planten eten weer ...]. Dus : De EC van 'uitlekwater/aarde' moet altijd làger zijn dan de EC van het voedingswater en is in principe okee in jouw geval. Je zult echter de EC van je voeding (geleidelijk) moeten verhogen !

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wOOt Starten met EC 1.2 (voedingswater) oplopend tòt(enmet) EC 1.8. Hoger zou ik persoonlijk niet gaan. Met 4 weken erop, zou ìk de voedingswaarde snèl ophogen. Loopt de EC (uitlekwater/aarde) teveel op [de planten hebben geen honger ...], de voeding tijdelijk stoppen, totdat de EC weer terugloopt [de planten eten weer ...]. Dus : De EC van 'uitlekwater/aarde' moet altijd làger zijn dan de EC van het voedingswater en is in principe okee in jouw geval. Je zult echter de EC van je voeding (geleidelijk) moeten verhogen !

op voorbemeste aarde(kan tot 2.1 ec waarde zijn!) vindt ik starten met een ec waarde van 1.2 veel te hoog,op voorbemeste aarde geef je beter helemaal geen voeding,wil je dit toch gaan doen dan start je beter met een ec waarde van 0.85+-,das mijn persoonlijke mening...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...