Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jessy

Indeling Hok ??

Recommended Posts

hoe in te delen?????

 

ruimte is 3.80 lang, 1.80 breed en 1.70 tot 1.85 hoog.

wil hier 3x 600w in hangen.

schuur staat in de tuin, lucht moet dus van buiten komen.

wanden en dak en vloer zijn geisoleerd, totaal zo'n 20cm dik , moet voldoende zijn denk ik..

deur(van een meter) zit in de 1,80cm wand.

gezien de hoogte denk ik niet dat ik het filter en afzuiging boven de planten kan hangen.

Ik wil 1 grote aardebak maken.

heb 2x 16Amp.

 

Ik breek mijn hersens hierop en hoop dat jullie tips hebben, please help me.!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan
hoe in te delen?????

 

ruimte is 3.80 lang, 1.80 breed en 1.70 tot 1.85 hoog.

wil hier 3x 600w in hangen.

schuur staat in de tuin, lucht moet dus van buiten komen.

wanden en dak en vloer zijn geisoleerd, totaal zo'n 20cm dik , moet voldoende zijn denk ik..

deur(van een meter) zit in de 1,80cm wand.

gezien de hoogte denk ik niet dat ik het filter en afzuiging boven de planten kan hangen.

Ik wil 1 grote aardebak maken.

heb 2x 16Amp.

 

Ik breek mijn hersens hierop en hoop dat jullie tips hebben, please help me.!!

je kan dan een bak van +- 3.30m lengte maken op 110 breed,hou je een gangpad over waar je je voedingsvat kan plaatsen

hang boven tegen het plafond een alu buis over de gehele lengte,en perforeer deze ruimschoots langs de onder en zijkanten,laat deze buis dan via de buis in een bocht te leggen uitmonden in je filter die je met kettingen omhoog hangt in je gangpad,sluit daar je afblazer op aan,en dan via een buis naar buiten,langs de andere zijde kan je nu een airsock hoog hangen,deze zijn hiervoor gemaakt om ook hoog te hangen recht over je bak dan,heb zelf ook zo'n constructie en werkt prima zo!Sluit hierop dan je inblazer aan die je ook aan kettingen kan hangen,buis erop,en klaar

aan de voorkant van je bak heb je nu nog plaats om een zwenkventilator te plaatsen,dus perfecte luchtverdeling zo!

 

met deze opstelling kan je probleemloos tot 90 planten plaatsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je info, volg jouw topic al wat langer.!

hoe sluit ik die alu.buis dan aan op mijn filter???bedoel je dat je het filter in een kist maakt???

Op deze manier heb ik zeker ook een grotere afzuiging/filter/aanzuiger nodig?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan
Bedankt voor je info, volg jouw topic al wat langer.!

hoe sluit ik die alu.buis dan aan op mijn filter???bedoel je dat je het filter in een kist maakt???

Op deze manier heb ik zeker ook een grotere afzuiging/filter/aanzuiger nodig?

Dit zijn soepele alu gecoate buizen die op de juiste diameter van je afzuiger moeten zijn,kan je met stripjes of een slangklem aansluiten,je kan ook je koolstoffilter in je gangpad hangen zo hoog mogenlijk aan kettingen,deze dan met een gesloten buis aankoppelen aan je afzuiger aan de inlaat,en de uitlaatbuis naar buiten dan,of je filter ergens buiten het hok plaatsen in een kleine ruimte waar de afgewerkte lucht kan ontsnappen,bij dit laatste kan je dan best een soepele alu buis perforeren,aan lintjes of kettingen hangen,en deze laten uitkomen op je afzuiger aan de inlaat,aan de uitlaat maak je dan weer een gesloten buis vast die dan naar je filter gaat uit de ruimte,je kan dus kiezen,een kist dempt enkel het geluid van je ventilator,het hoeft niet ,maar is wel interresant in combinatie met geisoleerde aluflex buis,waarbij het echt stil gaat worden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik het goed begrijp zuig je niet via het filter maar blaas je uit via het filter?, dus geperf.buis naar afzuiger en dan naar filter.

correct me if i'm wrong.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan
als ik het goed begrijp zuig je niet via het filter maar blaas je uit via het filter?, dus geperf.buis naar afzuiger en dan naar filter.

correct me if i'm wrong.....

er zijn dus 2 manieren om de afgewerkte lucht uit je hok te krijgen met een koolstoffilter door middel van (soepele) alu buizen

1) de koolstoffilter bevindt zich hoog in je hok,deze wordt verbonden met de buis naar de aanzuigzijde van je afzuiger,aan de andere kant,de afvoerzijde,bevestig je de buis en dan naar een ander vertrek of buiten

2) je sluit een (geperforeerde) buis rechtstreeks aan op de aanzuigzijde ,of hangt de ventilator hoog en liefst centraal,en dan aan de afvoerzijde hang je een gesloten buis die rechtstreeks aan je filter gekoppelt zit in een ander vertrek of buiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, het kwartje is gevallen..... :verrygood

 

ga denk ik maar voor optie 1, voor geluidsoverlast ben ik niet zo bang..

welke afzuiging en filter denk je dat ik nodig heb??

 

is voor optie 2 een grotere afzuiging nodig?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan
oke, het kwartje is gevallen..... :verrygood

 

ga denk ik maar voor optie 1, voor geluidsoverlast ben ik niet zo bang..

welke afzuiging en filter denk je dat ik nodig heb??

 

is voor optie 2 een grotere afzuiging nodig?

bij zowel optie 1&2 volstaat hetzelfde materiaal.

Een gouden raad:Investeer liever nu een beetje meer dan volgende zomer in dikke problemen te komen,liever een maatje meer,zodat je overschot hebt,kan je eenvoudig dimmen,kom je te kort dan zal de oogst minderwaardig zijn,ventilatie is heel belangrijk namenlijk!

Voor jouw opzet:

Minimaal slakventilator van 1500m³ tot 2000m³ voor de afzuiging

koolstoffilter 2000m³ tot 2500m³,of 2 van +- 1000m³ door middel van Y stuk

buisventilator van 765m³ tot 1250m³

en een goede zwenkventilator op voet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, hier heb ik wat aan, dank je .!!!

 

Alleen de komende week nog een gleufje graven (40mtr :specool :smoke :verrygood ) voor de stroomkabels en dan kan ik eindelijk beginnen.!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan
ok, hier heb ik wat aan, dank je .!!!

 

Alleen de komende week nog een gleufje graven (40mtr :specool :smoke :verrygood ) voor de stroomkabels en dan kan ik eindelijk beginnen.!!

neem daarvoor speciale grondkabel met genoeg amperage,lastig karweitje,inderdaad!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

veel geluk met de werken,en laat maar weten of het allemaal zal lukken...

Share this post


Link to post
Share on other sites
oke, het kwartje is gevallen..... :verrygood

 

ga denk ik maar voor optie 1, voor geluidsoverlast ben ik niet zo bang..

welke afzuiging en filter denk je dat ik nodig heb??

Hoezo 1?, optie 2 bespaart je juist de ruimte die je wilde in je hok...

 

Moved from Indoor Vragen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ambiorix
:verrygood Bedankt heb dit onderwerp met veekl intresse gevolgd en als beginneling heel wat aan gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
oke, het kwartje is gevallen..... :verrygood

 

ga denk ik maar voor optie 1, voor geluidsoverlast ben ik niet zo bang..

welke afzuiging en filter denk je dat ik nodig heb??

Hoezo 1?, optie 2 bespaart je juist de ruimte die je wilde in je hok...

 

Moved from Indoor Vragen

bij optie 2 wordt er vanuit gegaan dat er ruimte is om het filter buiten de ruimte te plaatsen(dan heb je dus meer ruimte) maar die ruimte is er niet, schuur staat in de tuin.

 

tenminste als ik het goed begrepen heb.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...