Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ali

Zilverfolie of wit?

Recommended Posts

Wat is beter voor de binnenkant van een kweekhok, zilverfolie of iets wits? en waarom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zwart wit folie is't beste (wit aan de binnenkant natuurlijk :lol: ) anders is mat witte verf ook heel goed, en de zilverfolie is de minst goede omdat dit het licht oneven weerkaatst en er veel van opslorpt :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

goe da k da hier lees,had bijna verkeerde gehaald,thanks big bud :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euhhh......zonder beledigingen te creëren en met alle respect, maar waarom staat dan in de literatuur van het kweken, dat je armaturen van Aluminium-folie moet maken?

 

Hoop dat jij dat dan aan mij zou willen uitlegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Milan

ik zou het niet weten.

maar het is een algemeen feit, dat wit meer licht weerkaatst, en geleidelijker weerkaatst.

schijn maar es met een lamp op een witte plank in een donkere kamer, ga dan achter die lamp staan en kijk hoeveel licht je op je lijf krijg.

Doe et zelfde met aluminiumfolie, en je zal et verschil zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd; alleminumfolie kan voor brandpunten zorgen op je planten... En dat is niet zo leuk...

 

Gewoon zwart/wit-plastiek is nog steeds het beste!

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep, bij doe het elf zaken en zo, word ook door de boeren gebruikt om hun silo's te maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom geen spiegels in de bouwdoos,heb er hier nl enkele staan die ik zou inbouwen.Goed idee of zeker niet doen? :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bara, NIET DOEN!!! Het glas van de spiegel vreet licht => Weerkaatst niet ten volle alle licht terug... Niet echt rendabel...

 

Je kan het uiteraard wel doen, maar ik zou toch witte wanden prefereren... Wil je niet schilderen? Neem dan gewoon zwart/wit-folie en gebruik die als wanden of plak ze tegen je wanden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor de hulp LX ;heb er nog es over nagedacht en ga schilderen,ben een kastje aan het bouwen voor zo'n 4 planten en had hier nog wat spiegels liggen vandaar dat ik me afvroeg.Nou ja dit idee is dus al de prullenmand in.Ga zo snel mogelijk een growshop bezoeken om mn plannen ten uitvoer te brengen. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bara, NIET DOEN!!! Het glas van de spiegel vreet licht => Weerkaatst niet ten volle alle licht terug... Niet echt rendabel...

 

Je kan het uiteraard wel doen, maar ik zou toch witte wanden prefereren... Wil je niet schilderen? Neem dan gewoon zwart/wit-folie en gebruik die als wanden of plak ze tegen je wanden...

 

Een witte want geeft diffuus licht ,het word alle kanten op verspreidt. spiegels hebben dat niet ,maar reflecteren wel bijna al het licht! anders zou je jezelf ook nooit scherp kunnen zien in een spiegel.Ik heb wel eens een kweek in een kast met spiegels gedaan,en de opbrengst was zeer goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...