Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BrainFart

Mini Maden/larvjes

Recommended Posts

ik zat zostraks ff me bladeren te checken en kwam ineens op een paar bladeren hele snel kruipende larvjes tegen ...het zijn net mini maden ofzo ...echt heel klein.

Op de onderste baladeren kwam ik het tegen.

 

What could it be??? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rupsen zijn bad , maar misschien zijn het bij jou geen rupsen . Wat voor kleur hebben ze?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

tripsjes :P

 

Kunnen niet veel kwaad en zullen bij huidige buitentemperaturen niet snel voortplanten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Ze zuigen bladgroencelletjes leeg, laten zo zilverachtige spoortjes na.

 

Ik heb ze al 3x gehad binnen, deden niet zo bijster veel :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

M,kay.... het is dus niet te vergelijken met de schade dat spint aanricht?

 

Want spint zoog m'n blad toen ook leeg, en dat vonden m'n toppen nie zo super leuk.

 

Maarjah... wat kan ik er aan doen? weer van die Bayer rommel kopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Trips herken je zo aan die zivere spoortjes :rofl

 

En die witte ongein die ik daar zie hoop ik in het echt nooit te zien :bier

 

Ken die varen rouw muggies alleeen als muggies, laatst zat mijn hele kruidentuintje onder :P :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je op de foto ziet hebben al tientallen mensen zitten analyseren en ze zijn er nog niet uit.

Ik heb de tuinslang in de grond gestoken en de kraan een half uurtje laten lopen daarna 1 week geen water gegeven en vervolgens gespoten met een aftreksel van peuken groene zeep spiritus en andere trala en ben er wel vanaf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De foto is vergroot in werkelijkheid zijn die dingen 2 mm groot denk ik en je ziet ze bijna niet bewegen alleen als je echt goed kijkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Eostara

De beestjes op de foto van Euro is naar mijn mening wortelluis. Uitroeien met Admire van Bayer. Zeer effectief, ik had na 2 uur alleen nog maar lijken liggen. Daarna geen last meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holy shit IDULS,

 

Hoezo die beesten richten geen fuck aan? ....damn ze zorgen voor bijna net zoveel schade als spint...me bladeren zien er niet meer uit en en sommige bladeren sterven gewoon gruwelijk hard af. :P

 

Dit is fucked... had nog wat van die bio insecten spray van pokon staan ... stond op dat het tegen trips was...dus ff wat rond gespoten.

 

die larvjes zijn nu soort super-sonische-weg-vlieg-beestjes geworden...

je kijkt er ff naar.. weg zijn ze...

 

Maar ehh mensen ...neem aan dat dat wel moet lukken met die spray ...ofnie? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trips zijn geel-achtig , dus dat zal het wel niet zijn .

 

Klopt dit ?:Levenswijze

Bij de witte vlieg zijn zes ontwikkelingsstadia te onderscheiden, namelijk ei, 1e, 2e, 3e en 4e larvenstadium (uitgroeiend tot pop) en volwassen insect. De volwassen witte vliegen zijn meestal te vinden aan de onderkant van de jonge bladeren, waar ze hun eieren afzetten. Door aan de planten te schudden, vliegen ze als een wolk op om even later opnieuw de onderkant van de bladeren op te zoeken. De larven bevinden zich aan de onderkant van jongere bladeren; op de oudste bladeren zijn de poppen te vinden. Larven van Bemisia tabaci kunnen zowel op jonge als oude bladeren voorkomen.

 

Deze zijn echt kut omdat ze moeilijk te bestrijden zijn .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn idd wel wat gelig sinds ze wat beweeglijker zijn.

 

Het is ook zeker weten geen witte vlieg...

 

Maarjah ...morgen ochtend maar ff die anti rommel van pokon eroverheen spuiten.

 

ze zullen het in iig niet lekker vinden :P

 

bytheway: ...ik moet ze af en toe wel echt ff zoeken voordat ik er 1 tegenkom...dus echt super veel zijn het er niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje als spint ...duizende plekjes... begon met van die leuke zilveren plekjes zoals IDULS vertelde.

 

....keeeuuujj ...spray time! :) :P

 

 

edit: ...net ff extreem alle bladeren besprayd ...lets hope the best.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spint ziet er anders uit dan zie je heel veel miniscule licht gekleurde stipjes, dus dit is ongetwijfeld trips.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...