Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest Flowalistiq

Planten (first Time)

Recommended Posts

Guest Flowalistiq

Yo

 

Kheb vandaag zaadjes gekocht. (Haze)

Op de verpakking staat :

 

*zaadjes ontkiemen in kleine turfpotjes of kleine potjes gevuld met stek of potaarde

*Bevochtig aarde en plant daarna het zaadje ongeveer 1 cm diep

*zet het potje waar temperatuur niet lager is dan 16 graden en niet hoger dan 26 graden.

*het zaadje is ontkiemt na ongeveer 2 a 3 weken.

*zet het onder 18 uur licht

laat je plantje groeien tot hij ongeveer 60 cm is en zet de plant dan onder 12 uur licht en de plant begint nu vanzelf te bloeien (dit duurt ongeveer 8 weken)

 

Nu zit ik me een probleem, kga de eerste 2 of 3 weken het zaadje laten ontkiemen in me kamer en ik kan nie anders of hem buiten planten dan in de natuur, kheb al een plek gevonden. Maar buiten kun je het licht nie regelen, je kunt nie zomaar overschakelen van 18 naar 12 uur. En op sommige dagen zullen er zeker geen 18 uren licht zijn. :rofl

 

Kan er iemand raad geven of nog iets aan toevoegen en wat ik anders moet doen ? en moet je buiten nog een soort voeding geven en hoeveel moet je de plantjes water geven. Dit is me eerste keer dak plant (hopely it works) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je wilt buiten Haze uitzetten ? Moeilijker kan niet ! Haze is een zeer wilde soort, en bloeit soms wel 16 weken. Je plantje zal verpietteren voordat je er een bloem aan zult zien verschijnen.

 

Wellicht kan je het proberen in potten, en dan verduisteren, ik heb dit jaar zelf ook 2x Haze (Nirvana) voor buiten als expiriment. Haze is eigenlijk bedoeld om in kassen te kweken.

 

Als je buiten een plant wilt uitzetten, kies dan een soort die er geschikt voor is, er zijn er tientallen om uit te kiezen. Al dan niet een stuk minder potent dan Haze, maar je bent wel een stuk dichter bij een geslaagde oogst. Met een beetje geluk kan je nu nog beginnen met zo'n soort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan zeker nog beginnen met een ander soortje al garandeer ik je dat als je ooit wat van die hazeplantjes zult halen het meer dan de moeite zijn! Lekker weedje , ik zelf zit met nevillls(haze) binnen en ben er nu ook een paar aan het voorgroeien voor buiten , zien wat het geven zal :rofl het duurt inderdaad een hele tijd voor ze klaar zijn (maand november)

 

succes ermee! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Flowalistiq

aight ma ik heb geen binnen kast dus zal het echt buiten moeten! moet ik een plek kiezen waar veel zon komt of juist weinig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonder licht zullen ze niet groeie dus heb je echt een plek nodig waar veel zon komt en waar veel licht is ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Flowalistiq

iK ben van plan om een serre te bouwen van 60 cm hoog om men haze plantjes te beschermen tegen de koude dagen, als hij 60 cm hoog is zal ik em uit de serre halen en hem laten zetten in de bloei, maar hoe zit dat voor buiten, als het plantje wekenlang dezelfde hoeveelheid licht krijgt, zal hij dan vanzelf in de bloei gaan of wat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees eerst eens alle stikkies als je die hebt doorgenomen en je nog niet bent geholpen (wat ik betwijfel) stel dan je vragen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb nu 25 maal silver haze staan indoor...Ze gaan lekkel ;)

Dat is mooi. :rofl Alleen is Silver Haze nu net een soort die eigenlijk geen echte haze meer is. :D Niet echt te vergelijken dus, als Flowalistiq pure haze heeft.

 

@flowalistiq: Als ik jou was zou ik die plant lange tijd verduisteren (dus maximaal 12 uur licht per dag), maar omdat het bij haze erg lang duurt voordat de laatste groeihormonen de plant verlaten hebben zou ik er buiten niet eens aan beginnen. Je kunt beter andere zaadjes halen van een soort die maximaal een week of 9 nodig heeft om af te bloeien. Daarmee loop je al meer dan genoeg risico op toprot als je de planten vrij in de natuur laat afbloeien. Die haze kun je echt vergeten of we moeten een miraculeus mooie nazomer met een zonnige herfst krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...