Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
DeadStar

Doseren...

Recommended Posts

Ik heb een paar vragen wat betreft de dosering van de wiet in bijv. space-cake of iets dergelijks:

 

- Neem aan dat je van plan bent per persoon ongeveer 0.75 gram (gewoon uit shop) te eten, boeit het dan of je dat bijv. in een halve cake gooit ? Dan zit er natuurlijk maar 1.5 gram in totaal in (en dan goed verdeeld) terwijl je behoorlijk wat moet happen :verrygood werkt het dan hetzelfde als dat ik 0.75 gr. in 1 plak heb zitten?

 

- Hoe zit het met de verhouding tussen het vet/suiker spul dat je gebruikt en de wiet die je erin gooit? Het lijkt me dat een scheutje boter niet 3 gram aan THC kan opnemen... ? Ik heb begrepen dat dit het meest belangrijke is als je wiet wil gaan 'eten', omdat de THC dan volledig gaat binden.

 

- Is het nodig om de wiet eruit te zeven? Als de THC is ontrokken dan hebben de wietresten niet veel zin meer, maar dit hoeft er toch niet perse uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je maakt zowiezo eerst wietboter, en als je van plan bent maar 0,75 per man te gaan eten dan doe je toch gewoon met 10 man 7,5 gram lappen en daarvan wietboter maken en dan de cake door 10 snijden heb je het toch ook?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was maar als voorbeeld :verrygood Maar wietboter is dus ook goed te bereiden met gewoon wiet uit de shop (en dan goed verkruimeld) ? Alles was ik hier over wietboter leest gaat over het gebruik van knipafval, en das voor mij geen optie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat was maar als voorbeeld :verrygood Maar wietboter is dus ook goed te bereiden met gewoon wiet uit de shop (en dan goed verkruimeld) ? Alles was ik hier over wietboter leest gaat over het gebruik van knipafval, en das voor mij geen optie.

Maakt in principe niks uit je kookt toch de harsen eruit...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb een paar vragen wat betreft de dosering van de wiet in bijv. space-cake of iets dergelijks:

 

- Neem aan dat je van plan bent per persoon ongeveer 0.75 gram (gewoon uit shop) te eten, boeit het dan of je dat bijv. in een halve cake gooit ? Dan zit er natuurlijk maar 1.5 gram in totaal in (en dan goed verdeeld) terwijl je behoorlijk wat moet happen :verrygood werkt het dan hetzelfde als dat ik 0.75 gr. in 1 plak heb zitten?

 

T boeit in zoverre dat je wat meer moet verteren om dezelfde hoeveelheid THC binnen te krijgen. Wees dus niet verbaasd als het wat langer duurt voordat t begint.

Btw, als het goede wiet is zou ik de eerste keer beginnen met een halve gram per persoon. (wel meer erin tieven, maar beginnen met een halve gram te eten)

 

- Hoe zit het met de verhouding tussen het vet/suiker spul dat je gebruikt en de wiet die je erin gooit? Het lijkt me dat een scheutje boter niet 3 gram aan THC kan opnemen... ? Ik heb begrepen dat dit het meest belangrijke is als je wiet wil gaan 'eten', omdat de THC dan volledig gaat binden.

 

Ik zou niet weten hoeveel THC boter kan opnemen, maar het is wel handig te zorgen dat je, vloeibaar, meer boter dan wiet hebt, anders moet je zo prutsen in het pannetje. Dus op een half pakje boter kan je ong. 2 goeie grammen in kwijt

 

- Is het nodig om de wiet eruit te zeven? Als de THC is ontrokken dan hebben de wietresten niet veel zin meer, maar dit hoeft er toch niet perse uit?

 

Nee is niet nodig, mss iets lekkerder voor de smaak, niet van die stukjes..  :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ga ik maar eens 2 gram goed verkruimen, en daar wiet boter van maken. Kzat eraan te denken om ongeveer 150 gram boter ofzow te gebruiken?

 

Punt is dat ik niet weet waar ik het daarna in wil verwerken, misschien wel helemaal niet, dus gewoon smeren en beleg d'r op :verrygood maar dan is 150 gram boter wel weer erg veeeel lijkt me :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...