Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Grow4Fun

Hulp Nodig

Recommended Posts

Hallo allemaal, heb een klein(hoop ik) probleempje...

De dames zijn nu net twee weken in de groei(18-26cm) en het gaat verder prima maar heb even de volgende vraag,

Ik voer nu met ec 1,5 en ph van 5,8. (5 min/dag á 40ml= 200ml)

Als voeding gebruik ik Eco-Planet en Canna-zym.

Het viel me op dat ze(PP'tjes) vrij licht van kleur zijn en ging eens de matten meten, deze was ec 0,8 en ph 6,3.

 

Krijgen mijn liefjes nu wel voldoende voeding?

Het valt me ook op dat naarmate de dagperiode verstrekt dat de blaadjes gaan hangen, alsof ze moe zijn. Gelukkig stralen ze de volgende dag weer :verrygood

Is het zaak dat ik altijd zorg voor de juiste ph én ec in mijn matten?

Had misschien toch maar de matten moeten weken mét voeding?

 

Wat kan ik nu het beste doen? Mijn voedings-ec sterk verhogen totdat mijn matten op waarde zijn of gewoon doorgaan zo.

Ik meet door middel van met een spuit door het plastic vocht uit de voorkant van de mat te halen. Dit doe ik dan ongeveer op de helft van de dikte van de mat. (of is er een manier om dichterbij je wortels te komen)

Is het niet gewoon zo dat de plant al veel van die ec opgeslokt heeft?

Of moet ik misschien de dosis verhogen van de Eco-toevoegingen (Root-up en Grow-up) Ik doe nu gewoon wat op de fles staat: 10ml-20L

 

Pff, heel verhaal met heel wat vragen. Ik hoop dat iemand met verstand van zaken mij wat meer uit het donker kan helpen.

Alvast bedankt in ieder geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ken die voeding niet, toch wat algemene dingen

 

ik denk dat je gelijk met dat bewateringsschema bent begonnen ? voor stekjes is dat eigenlijk teveel, matten inwatteren stekjes erop dan hebben ze de eerste 3 dagen geen water meer nodig daarna beginnen met een paar keer per dag een minuutje,

 

In de fase waarin je nu bent zou ik niet teveel verandering in aanbrengen, ec is goed misschien de volgende keer je voeding aanmaken op pH 5,5

 

dat ze wat lichte kleur hebben zal wel door de groeifase komen, als je pH goed is temperatuur niet te extreem niet te veel water, dan komt dat verder allemaal wel goed.

 

niet gaan lopen panieken, plantjes kunnen meestal wel wat hebben.

 

groeten,

slabvriend

Share this post


Link to post
Share on other sites

canna zym? is dat hetzelfde als bn zym?

 

dat gebruik ik om te spoelen, en niet als voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi,

ik zou voeding ec 1,4 geven, met wortelshit, ph 5, 5/5,6dan moet je na een dag al kleur zien.

nog een week 1,4 geven, dan gaan opbouwen

 

groet

 

hmm, je geeft al 1,5, ik las net pas dat je ,je slabs niet ingewaterd heb.

dan naar kleur kijken ja, en je hebt gemeten, geef 1 dag 1, 6, dan weer meten en kleur kijken, volgende dag weer 1,4 of 1,5

goed je slabs blijven meten.

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je ec ''in'' 1.5 is en je ec ''uit'' 0.8 dan betekent dat dat je plantjes wel voeding gebruiken maar weinig water. meestal betekent dit dat je ec te laag is.

Als je ec ''uit'' hoger is dan je ec ''in'' dan ben je aan het overvoeden.

Aan de kweker is het nu om de ec stabiel te houden.

Dus om precies zoveel voeding te geven als nodig is.

liever een beetje te weinig als te veel.

De ph waarde wat je geeft is ok. de ec zou ik wat een puntje hoger zetten en dan weer je drain meten.

zo wwet je ongeveer wat de plant nodig heeft. succes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een beschrijving over die eco voeding? daar staan misschien belangrijke dingen in die anders gaan als bij andere voedingen.

 

Probeer de PH in de matten op 6 te krijgen . Je voedingswater zal je dan moeten aanzuren tot ph 5,5 ofzo.

 

Houdt er rekening mee dat de ph van je voedingswater vanzelf oploopt na het aanzuren, dus na een uur ff meten en weer aanzuren . Geef niet Veel water ! krijg je luie wortels van .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...