Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Domino

Help,..het bovenste deel van wietplant word geel

Recommended Posts

Hallo,

Ik volg al een tijdje de berichten op dit forum en heb dit jaar heb ik voor het eerst enkel e Kama Kush en één Kritical Kushplant  opgekweekt, om olie van te maken.
Allemaal groeien ze mi. uitstekend, geen onderlinge verschillen en /of verkleuringen.
4 weken geleden de Kritical  een stuk sneller te groeien en vanaf dat moment is het  bovenste ( 1/3) deel van deze plant steeds geler aan het worden.
Groei voeding gaf ik max één maal per week.
Sinds een week geef ik  3 maal per week 50 ml canna terra vega omdat ik uitging van een  voedinggebrek maar er is geen verandering merkbaar.
4 dagen geleden ben ik begonnen met Canna terra flores bij te geven.
NB. Op dit moment is de grond in de kuip meer dan vochtig.

Ik verwacht dat dit geen normaal verschijnsel  en ben bang de plant te verliezen ( en thc olie moet blijven kopen). Ik heb gezocht op dit forum, andere forem’s en op internet wat de oorzaak zou kunnen zijn, …maar ik kom er niet uit .

De planten staan buiten in cement kuipen van 60 liter
Potgrond:
plagron lightmix met perlite, gemend met (50 % vd aanbevolen hoeveelheid (plagron supermix
Groevoeding: Canna terra vega
Bloeivoeding: Canna terra Flores
De potgrond houd ik licht vochtig

de 1e foto is van 2 sept de 2e foto van 14 sept

Wat  zou de oorzaak zijn en de evt oplossing?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen,


 

g.jpg

a.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opmerking,...
Ik zie dat de fotos verkeerd om zijn geplaatst,  de foto waarop het meeste vergeelde blad te zien is is gemaakt op 14 sept.
Het is alleen het bovenste gedeelte wat verkleurd en lelijk wordt, verder doet de plant het goed en de andere bladeren zien er goed  uit.
De grond in de pot was op 2 sept meer dan vochtig en  vanaf dat moment ben ik minder water gaan geven.
Op dit moment is de grond redelijk vochtig, (normaal)

Domino

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/14/2019 at 9:25 PM, Domino said:

Opmerking,...
Ik zie dat de fotos verkeerd om zijn geplaatst,  de foto waarop het meeste vergeelde blad te zien is is gemaakt op 14 sept.
Het is alleen het bovenste gedeelte wat verkleurd en lelijk wordt, verder doet de plant het goed en de andere bladeren zien er goed  uit.
De grond in de pot was op 2 sept meer dan vochtig en  vanaf dat moment ben ik minder water gaan geven.
Op dit moment is de grond redelijk vochtig, (normaal)

Domino

Dat je plant in 1 keer harder is gaan groeien is de start van het bloeiproces, in deze fase hebben je planten een andere voedingsbehoefte, als die voeding niet in de aarde zit trekt je plant de voeding uit de plant zelf. Zo te zien heb je een algemeen tekort aan de macro elementen NPK. Of de boel staat zeiknat? Waardoor opname van voeding niet mogelijk is. Je blad is ligt van kleur wat kan duiden op stikstof tekort, ik zie paars blad, dat duid op fosfor tekort. Dan heb je vast een tekort aan alles met als resultaat de planten die je nu hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...