Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Barbabob

Gele bladeren en misvormde plant (eerste planten)

Recommended Posts

Hallo,

Sinds een tijdje ben ik met mijn eerste plantjes bezig.

De zaadjes zijn uitgezocht op dat ze makkelijk te kweken zijn en buiten kunnen staan.

Ik kreeg er ook een gratis zaadje bij, helaas kon ik hier niet voor autoflower kiezen.

Ze staan in Plagon lightmix

En voed ze met Plagon voeding(de groene)

Op dit moment heb ik geen PH meter, wanneer dit een oorzaak zou kunnen zijn dan schaf ik er zo snel mogelijk 1 aan.

Hieronder het eerste probleem:

Zaadje: Master Kush(gratis zaadje)

Sinds 19-04 is hij boven de grond, en sindsdien ook aan het voeden.(Zit nog op week 4 omdat hij nog wel een tijdje moet (40ml alga grow/10ml power roots per 10L))

Eerst stond hij voor de ramen maar rond 10-05 is hij naar buiten gegaan.

Ik heb het idee dat hij wel goed groeit maar ik zie ook wat problemen met de bladeren.

Nu hoop ik dat iemand hier mij kan vertellen of het voeding is of wat anders

Hij heeft wel wat last van bladluis maar dat is in mijn ogen niet heel veel.

 

IMG_20190603_201127102.thumb.jpg.bd8554130222beb91be7a145517fc199.jpgIMG_20190603_205403984.thumb.jpg.0ccaa60d362d8650165193eadc9fddb6.jpg

 

 

Probleem 2:

Zaadje:Green Bio Haze

Deze ben ik 11-05 begonnen met voeden(zit nu op 40ml alga grow/10ml power roots per 10L).

In het begin leek het alsof er een hapje uit het blad was.

Maar hoe ouder hij wordt hoe misvormder.

IMG_20190603_201216084_HDR.thumb.jpg.a7bb3ae9cecf792dd6aa0a4ac9ed2403.jpg

 

 

 

Ik hoop dat jullie weten wat het is en anders wat tips hebben wat ik kan controleren.

Wanneer er meer fotos moeten komen van iets specifieks dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt:tu

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste zijn die witte vlekjes druppels van de regen en het blad lijkt iets van overvoeding aan te geven. 

De tweede is gewoon een misvormde plant helaas, hier kan je niet veel aan doen. 

In hoe grote potten heb je ze staan? 

Als je een makkelijke auto wilt kan in je deze ook adviseren: Northern Light Auto

 

Gr, X 

Edited by Xaim

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste foto wou ik eigenlijk ook de gele lijn op het blad(links onder van middelste blad) laten zien:D

Als ik het me goed herinner zijn het 50Liter potten.

Dank voor je info.

Is het dan gewoon een kwestie van minder voeding geven? neem aan dat de kapotte bladeren zicht niet zullen herstellen?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeding is helemaal nog niet nodig !! sterker nog het remt de plant eerder nu .

Het voedingsschema  spreekt dit waarschijnlijk tegen .

Maar de planten zijn nog klein , kleiner dan normaal vanwege de start in de vensterbank.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die misvormde plant gaat niet veel worden ben ik bang. Qua voeding zou ik even stoppen, jonge planten gebruiken nog niet zo veel en ik de dat je grond nog rijk genoeg is om de plant van voeding te voorzien. Plagron light mix is namelijk voor bemest.

Gescheurd blad hersteld zich niet meer, verkleurd blad kan zich nog wel herstellen, maar soms is de schade zo groot dat de bladeren afgestoten zullen worden, deze trekken dan geel weg en die voeding neemt de plant weer tot zich uit het blad. 

Als de bladpunten geel/bruin worden ben je de plant aan het overvoeden, dan "verbrand" het blad door het hoge gehalte aan meststoffen. 

Geef voorlopig geen voeding, pas als de planten lichter groen worden kun je rustig aan beginnen met bijvoeden:tu

Gr, X 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top, ga het proberen. 

Beter naar de plant kijken ipv autistische het schema volgen:P.

Dank voor jullie info.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...