Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
4TM

Coco slabs

Recommended Posts

Beste leden,

Het is een vraag die vaak voorbij is gekomen maar de antwoorden waren zo uit een lopend dat ik het toch weer ga vragen, misschien dat de antwoorden de laatste jaren wat dichter bij elkaar zijn gekomen.

Mijn stekken groeien heel langzaam als ik ze 18 uur geef. 2 weken voor groei en nog zijn ze niet hoe ik ze wil. LV niet hoog gehouden vanwege snel last van meeldauw.

Heb het idee dat we teveel water geven maar dat schijnt niet en wel te kunnen............... Sommige zeggen je kan niet te veel geven op coco slabs sommige zeggen dat het wel verzadigd kan raken. Ik geef nu eind 4de week elk uur 45 ML. Iemand adviseerde mij ook in de nacht nog 2 x te druppelen zodat de slabs niet uitdrogen. Adviezen liggen ver uit elkaar. Sommige doen 200 ML in het gat van de slab, zetten de stek er op, geven 1 keer water en laten 2/3 dagen droog staan.... hoor veel dat dat ook niet kan vanwege vochtig houden van slab... Sommige zeggen als stek er net op staan 2 x per dag 50 ML en hooguit naar 4/5 voedingsbeurten per dag,. Beetje het overzicht kwijt nu.

Ik druppelde zo dat er wel al meteen drain kwam... Las veel dat mensen eerste dagen geen drain hadden. Werk op COGR en normale canna coco slabs om te kijken wat beter werkt alleen ik zie dat ik niet de COGR voedings lijn gebruik maar de normale.

 

Heeft iemand een draad waar ik vanuit kan werken waardoor ze in iedergeval lekker weg groeien en hoevaak en hoeveel ik max moet gaan geven? 

 

Bedankt alvast!

 

GR 4TM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Run to waste of hergebruik?
Hoe warm is het water wat je geeft?

Klinkt alsof je hele luie stekken hebt die veel te veel, omdat ze te vaak krijgen, aan water beschikbaar hebben.

Die gele toppen is dat bij deze planten het geval?


  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie!

Hergebruik de slabs 3 x hooguit maar die problemen waren er al bij de eerste draai op de slabs.

 

Ja klopt gele bladeren bij toppen!

 

Water is warm geweest behoorlijk die heb ik nu gekoeld naar 22/23 graden. Te veel water heb ik ook het idee 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kom je erbij je slabs her te gebruiken, zeker na een probleem ronde?

Zit je verlegen om die € 1.50 die je voor een slab kwijt bent dat je niet liever elke ronde met nieuw inert probleemloos medium begint?

Ik zou als ik jouw was de wortels eens goed gaan inspecteren met dat hergebruiken en het probleem wat je eerder had.

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reacties en adviezen Lostchild!

Het was niet een probleem ronde alleen het 'probleem' dat de stekken langzaam groeide... na zoiets wat ik nu heb de gele bladeren gooi ik uiteraard nieuwe slabs erin. Heb er foto's bij in het topic misschien als je tijd hebt dat je een kijkje zou kunnen nemen.  Heb jij nog een richtlijn/advies over hoeveel en hoevaak gemiddeld geven in de loop der weken? begin nu in de voorgroei eerste week met 4 x per dag 25 ml ongeveer.. is dat nog te veel? en waar eindig je maximaal? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan op een stuk slab in een schotel (1/3 van een hele slab) via vloeden met een wat grotere plant wel 1 liter geven.

Hoeveel je via spaghetti kan of moet geven weet ik niet, spaghetti kweken (druppel slangetjes) ligt mij niet zo.

Ik ga ff naar de foto's kijken.

Helpt als je niet allemaal verschillende topics aanmaakt voor hetzelfde waar je tegenaan loopt;)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...