Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pocketWarf

Alright Het Begin Nadert :)

Recommended Posts

nu men set up is beslist en bijna besteld ( effe nog wat sparen.. niet lang meer..)

heb ik nog enkele vragen.

ik heb hier nu enkele kleine plantjes staan in men living. is het een "goed" idee om deze eventueel over te zetten naar men tent? of is het toch beter om nieuw zaad aan te schaffen en van scratch te beginnen?

 

wat mss de beste optie is.. ? maar dan vroeg ik me ook af.. welke soort neem ik het beste voor men eerste binnenkweek? ik heb enkele buiten kweken gedaan, maar ik denk niet dat ik dit mag vergelijken.. en het waren ook steeds verschilende soorten..

 

ik zou zoizo met een net werken, ik weet niet echt of dat veel uitmaakt naar plant soort keuze.. maar ik geef het tcoh effe mee :)

bij deze,

merci alvast :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

met iedere immigrantplant heb je een risico op hitchhikers, dus alleen doen als je 120% zeker weet dat ze schoon zijn

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

met iedere immigrantplant heb je een risico op hitchhikers, dus alleen doen als je 120% zeker weet dat ze schoon zijn

 

ok dus inderdaad best van uit zaailing beginnen. zijn er verschillen in buigbaarheig in de stammen? van soort tot soort? aangezien ik met een net ga weken .. wil ik ze niet breken natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het buigen van de stengels is het gemakkelijkste van het hele kweken..

 

Gewoon ff het takje tussen duim en wijsvinger ff knijpen en buigen.

Dat is (volgens mij) bij iedere soort even gemakkelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje bij beetje, en ooit breekt er wel wat, dat hoort er bij zo leer je ze grens kennen, en je hebt altijd wel genoeg tijd om te buigen voor de takken stevig worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het buigen van de stengels is het gemakkelijkste van het hele kweken..

 

Gewoon ff het takje tussen duim en wijsvinger ff knijpen en buigen.

Dat is (volgens mij) bij iedere soort even gemakkelijk.

 

Dit is toch knakken .? Maar dan gecontroleerd.

Buigen is toch niks meer dan de tak juist een kant opbuigen zonder dat die knakt of dat je haar slap maakt.?

Zodat de tak daarheen groeit zodra je zo stengel slap maakt valt die naar beneden toch en krijg je een litteken in de vorm van een dikke bult op die plek is mijn ervaring...

 

 

 

Elke plant is buigzaam in de eerste weken van haar bloei en de steel en stengel is dan nog niet "uitgehard".

Dit geld zover ik weet voor elke soort.

 

Hang je dat net voor stevigheid van de toppen of echt om ze aanvast te binden SCROG methode.?

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

From scratch beginnen en pas beginnen als je alles voor elkaar hebt qua set-up.

En dat je alles voor elkaar hebt en dat het klaar staat en aangesloten en getest, proefgedraait etc.

Scheeld een bult stress is mijn ervaring ;)

 

Leuke beginnende zaadsoorten ? Ik heb Bubblegun van Spliffseeds gezet mooie compacte plant met dikke buds vol THC lekker zoete smaak en geur en relaxed ontspannen effect.

Kan tegen hitte 32+ en tegen koude nachten 18 °.

Te weinig water of veelste veel.

Kortom leuke plant om mee te beginnen vond ik zelf..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou opnieuw beginnen, alleen al om 99,9% zeker te zijn dat je geen ongedierte in je hok krijg.

 

Wat voor set up wil je nemen?

 

Tip: Begin met makkelijke planten die niet te veel eisen van een beginner.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

allemaal al neig bedankt voor de reacties!!

 

ik ga inderdaad van nul beginnen. dit lijkt me bij nader in zien echt wel het beste :P

nu is het enkel nog heel even wachten op men setje, wordt normaal gezien morgen geleverd.

en dan opstellen maar!

 

ben aant denken om voor ik er men potten en dergelijke inzet, om even alles te detol-sproeien. dit om bacteriën en dergelijke te vermijden. goei plan?? of toch ni?

 

met set up is geworden:

 

mammoth classic 80*80*160

lamp: lux gear vsa 400watt

afzuiging: buisfan en fancontrol 280m/h3

gladde refloctor kap

 

 

ik weet dat dit waarschijnlijk "te" basic zal zijn volgens velen.. :)

maar zit even met een beperkt buget.. upgraden kan nog altijd he... ;)

 

en qua soort is het een burmese kush geworden, dit leek me wel een lekker soortje, redelijk beperkt in hoogte was mss wel intresant is voor te scrog'gen. niet?

mooie opbrengst.. lijkt me toch.

 

Het buigen van de stengels is het gemakkelijkste van het hele kweken..

 

Gewoon ff het takje tussen duim en wijsvinger ff knijpen en buigen.

Dat is (volgens mij) bij iedere soort even gemakkelijk.

 

Dit is toch knakken .? Maar dan gecontroleerd.

Buigen is toch niks meer dan de tak juist een kant opbuigen zonder dat die knakt of dat je haar slap maakt.?

Zodat de tak daarheen groeit zodra je zo stengel slap maakt valt die naar beneden toch en krijg je een litteken in de vorm van een dikke bult op die plek is mijn ervaring...

 

 

 

Elke plant is buigzaam in de eerste weken van haar bloei en de steel en stengel is dan nog niet "uitgehard".

Dit geld zover ik weet voor elke soort.

 

Hang je dat net voor stevigheid van de toppen of echt om ze aanvast te binden SCROG methode.?

 

Peace

 

idd.. de bedoeling is niet om te knakken maar om inderdaad alles mooi op zen plaats te "dwingen" in de mazen van het net ;)

 

From scratch beginnen en pas beginnen als je alles voor elkaar hebt qua set-up.

En dat je alles voor elkaar hebt en dat het klaar staat en aangesloten en getest, proefgedraait etc.

Scheeld een bult stress is mijn ervaring ;)

 

Leuke beginnende zaadsoorten ? Ik heb Bubblegun van Spliffseeds gezet mooie compacte plant met dikke buds vol THC lekker zoete smaak en geur en relaxed ontspannen effect.

Kan tegen hitte 32+ en tegen koude nachten 18 °.

Te weinig water of veelste veel.

Kortom leuke plant om mee te beginnen vond ik zelf..

 

bubblegum ga ik hoe dan ook nog wel zetten :P is lekker ook :D

 

hoe bedoel je dat proef draaien juist?? ik denk niet dat je bedoelt zet er wa tomaten in.. en zie hoe het loopt.. :)

misschien dwaze vraag maar hey.. ik begin net :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

te basic? plantje eronder en je bent klaar :jump:

 

proefdraaien is alles aan om te kijken of het niet te heet/etc

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

te basic? plantje eronder en je bent klaar :jump:

 

proefdraaien is alles aan om te kijken of het niet te heet/etc

 

hoehaha ok ja das wel waar :P mo toch..

 

kga er wel een verslagske van maken denk ik zo. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...