Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Nevel

Kast Of Tent ?

Recommended Posts

Goedemiddag,

 

Ik zal me even voorstellen ben namelijk net nieuw.

Heb een gevecht gehad om me te registreren problemen met persoonlijke vraag,:

Wie is de admin van dit forum?

Uiteindelijk via open grow op deze site kunnen inloggen PPFFFFF

 

Goed ik ben nieuw iets ouder en geen ervaring met kweek, roken etc.

Lees fascinerende verhalen verslagen over bouw, kweek.

Einde van het verhaal heb een tentje 90 x 90 op marktplaats gekocht met 400 watt en "potten en pannen".

Dit om mijn kop leeg te maken, eerste hobbel impulsief genomen.

Realiseer me nu dat ik eigenlijk tent niet makkelijk en groot vind.

Ik heb meerdere opties.

1 in de garage bij huis gevaarlijk ivm zoon en bekenden welke er zo nu en dan binnen kunnen lopen etc.

2 Garage 15 min met de auto bij mij vandaan minder handig reistijd, controle kan zodoende minder zorg aan plantjes besteden.

3 Boven rommelkamer daar heb ik liever geen tent echter er wel een kast makkelijk isoleren glaswol ivm ontdekking helikopters.

 

Ik ben van plan 4 plantjes te gaan kweken kan absoluut geen risico's nemen met gedoe onteigening etc.

Vraag,: wat vinden jullie efficiënter kast of tent.

Kan in een kast van 70 x 55 een 400 watt lamp met 3/4 plantjes of volstaat een 250 watt dan ook ?

 

De lengte vd kast is te kort voor filter en zuiger totaal met tussenstuk nl ongeveer 75 cm.

Kun je het filter ophangen en dan een slang buigen met 180 graden zodat je de afzuiger ernaast hangt?

Heb begrepen dat je het filter niet verticaal mag hebben klopt dit?

 

HAM vraag wat te doen om ontdekking te voorkomen buiten kopdicht!! Hoe dik moet het glaswol of andere isolatie zijn om 400 watt niet te kunnen zien van bovenaf?

Er cirkelen hier vaak helikopters boven ivm inbraak etc. dus kans om op die manier ontdekt te worden is aanzienlijk.

 

Zoals jullie lezen ben er veel mee bezig pff neemt me behoorlijk in beslag, wel leuk.

Hoop op constructieve antwoorden van de kenners/kweekers.

Alvast bedankt voor de moeite.

 

Groet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kast gaat niet vacuüm trekken bij afzuigen en is makkelijker op temperatuur te houden, tent is lekker mobiel. Ze hebben beide zo hun voordelen en nadelen. Wat betreft 400w en helikopter. Daar zou ik me niet druk over maken. 1 lamp gaat nooit een probleem worden. Dat kan ook een Zonnebank zijn of een straal kachel. Of het betere gaming PC werk. Noem het maar. Warmtezoekers is echt geen probleem voor een enkele lamp volgens mij. Zelf heb ik ook 90 graden hoek van mijn filter daarbuiten, mijn buisventilator in een doos boven de kast gehangen. Heb in het afgelopen jaar nog geen ongewenste luchtjes geroken. Verder is het een kosten baten plaatje wat mij betreft. Heb je een huurhuis mag het niet van de huisbaas. Waarom dan al die risico's lopen. Knal het lekker ergens waar niemand erbij kan. Dan maar wat minder zorg, maar niet de kans dat je op straat komt te staan met de hele familie. Uit mijn nog prille binnenkweek ervaring kan ik je wel vertellen dat je ervoor moet zorgen dat je goede aanvoer van verse lucht hebt. En je warmte en gefilterde lucht goed kan afvoeren. Zodra dat met elkaar gaat mixen wordt het een zootje is de ervaring.

 

//edit zie dat het een dubbel post is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Fohn is inderdaad dubbelop weet niet hoe ik het eea moet oplossen bedoel 2x geplaatst.

Dank voor je reactie heb jij zoveel problemen gehad dan met zelfde lucht uit kamer bedoel uit en in ?

Dacht misschien lukt dat wel maar nee dus. moet echt vers zijn.

Heb jij veel plantjes in je kast?

Ik zat nl aan 2 a 3 te denken en vraag me af of het dan ook zo belangrijk is dat de lucht van buiten komt. Kan natuurlijk ook de lucht verversen 2 x per dag in het kamertje bedoel ik.

 

Gr. .

i

Share this post


Link to post
Share on other sites

//Wellicht is er nog een handige forum admin die het kan samenvoegen.

 

Heb er zelf veel gelul mee gehad. Lucht die uit mijn kast kwam aan de andere kant weer opzuigen. Dan krijgen

ze C02 vergiftiging.

 

Heb nu 12 planten op 0.8x1.20m. Dit is een oudje maar voor het idee:

 

gallery_45821_19152_1676428.jpg

 

Die slang aan de bovenkant. Zuig ik door aan. Hangt een 125mm buisventilatortje in die je normaal in de plee hangt (in die rubber ring) Klein ding dus handig. 30 euro bij de gamma. Verder een geperforeerde slang aan het einde dicht gemaakt. Zuig aan van de verdieping eronder. Niet van buiten dus.

 

Omdat die 600w lamp in die kast veel te heet werd heb ik een cooltube gebruikt. mijn afzuiger is 360m3 max, maar die dim ik tot 35-40%. Lekker stil allemaal. Dat vind ik een groot voordeel. nadeel is de tube. Een laag glas voor je lamp. Dat helpt niet voor de opbrengst. D

BTW goede geïsoleerde slang gebruiken is ook een goede investering. Anders krijg je zo'n gorgelende echo door je slangen. Dat hoor je van mijlen ver.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...