Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Darkpinda

Kera Northern Light ( 1E Kweektest 1 Zaadje )

Recommended Posts

Hallo allemaal

 

Als eerst mijn excuses mijn iPad kan niet zo goed overweg met de foto's plaatsen vandaar de linkjes heb tussen de 19/25 deze maand een tbook waarmee ik waarschijnlijk wel netjes de foto's kan posten zoals hoe het hoort of iemand weet hoe die hele bb code eruitziet want me iPad kan maar een stukje zien 😭

 

Ik heb een zaadje ontkiemd op 10 december 2015 had er 5 gekocht maar omdat ik die andere op mijn balkon wil laten groeien had ik die nog niet laten ontkiemen😎

 

Ik heb hem laten ontkiemen tussen een nieuw stukje afgeknipt vaatdoekje neergelegd in een deksel van mayonaise natgemaakt en een boterhamzakje eroverheen bespoten met water paar gaatjes erin en wachten.

Apart ja ik weet het 😅

 

http://www.wietforum.nl/gallery/image/630313-northern-light-seed-to-seedling/

 

Ik heb wel mijn kachel aangehad op 22 graden en had een multomap op de kachel gelegd en daarboven dat dekseltje met het zaadje erin ik merkte in tegenstelling tot de manieren in het verleden met watjes en keukenpapier dat dit mijn snelste ontkieming was die ik heb meegemaakt ( ik denk dat de warmte het ontkiemen dus behoorlijk goed hebt gedaan ) 😄

 

Ik gebruik aan voeding : Greenhouse Seed Co powederfeeding short flowering die had ik gekregen paar zakjes weet niet of het voor de northern light is maar merk er niks negatiefs aan hij lijkt het er goed onder te doen.

 

http://www.wietforum.nl/gallery/image/631670-greenhouse-seed-co/

 

Nadat het zaadje ontkiemde waren de wortels binnen een dag langer dan 1 cm en konden ze al de grond in

 

Ik had nog geen plantenbakjes dus heb ik een anderhalve liter pak sap door midden gesneden met een stanleymes en onder een paar gaatjes gemaakt.😅

 

http://www.wietforum.nl/gallery/image/631638-northern-light-in-aarde/

 

Ja en toen werdt ie ff strek je gek

 

http://www.wietforum.nl/gallery/image/631641-northern-light/

 

Later heb ik hem verpot in een pot van 10 liter ik gebruik overigens gewoon aarde van de bloemist een zak is 2 euro voor 10 liter ( kan denk ik goedkoper maar het is te doen )

 

Hij heeft in deze pot 2 maanden gegroeit en toen besloot ik hem nogmaals te verpotten had in de tussentijd niet meer gekeken naar grotere potten dus heb ik verpot naar een emmer van de bouw waar je cement enz in mixt die had ik nog staan ook daar weer gaten in gesneden en nog een zak 10 liter aarde erbij wat het tot totaal op 20 liter aarde brengt.

 

Hier kon de plant netjes in worden overgepot had er ook een manier voor gebruikte een emmer daar snee ik een strip van de zijkant en onderkant een taartpunt naar het midden zo kon ik de pant netjes overpotten zonder ee teveel aan te zitten en de plant zo min mogelijk te beschadigen/stressen.😎

 

http://www.wietforum.nl/gallery/image/631648-northern-light/

 

http://www.wietforum.nl/gallery/image/631661-northern-light/

 

http://www.wietforum.nl/gallery/image/631649-northern-light/

 

De plant staat zoveel mogelijk in de zon ik verplaats de plant een tot 2 keer per dag een meter in me woonkamer zodat ie zoveel mogelijk zon kan pakken in de avond geef ik hem licht omdat ie in de groeifase meer licht moet hebben dan donker zodat ie ook niet in de bloei gaat en misch wat hoger groeit wat ook de opbrengst kan vergroten :D

 

http://www.wietforum.nl/gallery/image/631636-13-maart-2016-northern-light/

 

http://www.wietforum.nl/gallery/image/631669-northern-light/

 

 

Dit is het resultaat op dit moment het is mijn eerste plant die ik grootbreng ik geef hem veel aandacht af en toe klassieke muziek erbij staan naast de televisie ook weet niet of dat positief is weet dat klassieke muziek goed voor de plant is omdat de tonen overeenkomen met het getsjirp van vogels die de huidmondjes openzetten en daarmee de plant beter zijn ding laat doen.

 

Af en toe bespuit ik de plant met water maar meer savonds omdat de zon dan niet op de plant staan en de plantjes verbrand

 

verder check ik regelmatig voor ongedierte en insecten maar daar heb ik nog geen problemen mee gekregen

 

als jullie aantekeningen hebben hoor ik het graag alle informatie kan ik goed gebruiken 😃

 

Ik had wel een vraag een wietplant kan langer dan een jaar leven zelfs meerdere jaren maar er wordt ook gezegd dat je wietplant niet groter dan een meter mag worden voor optimale oogst dan lees je af en toe dat je maar tot 75 cm moet gaan en dan in de bloei

 

Ik kan er niet precies achterkomen hoe groot ik hem zal laten groeien voor ik hem dan in de bloei gaat zetten wat vinden jullie ? ( dit is trouwens iets waar ik ook onderzoek naar doet maar kan pas definitief iets uitsluiten als ik het zelf hebt ondervonden en dat is nog niet zo vandaar mijn hulpvraag naar jullie )

 

Me zaadje is begonnen met ontkiemen op 10 dec 2015 we zitten nu op 13 maart 2016 dat zijn op dit moment 95 dagen in de bloei zorg er ook voor dat ie 18 uur licht en 6 uur soort van donker want hij staat niet in een afgesloten hok maar dan is wel alles uit in de woonkamer

 

Hij is nu bijna een meter hoog vanaf de aardeoppervlakte mijn woonkamer is 250 cm hoog ik heb er geen problemen mee dat ie door groeit van mij mag tie tot het plafon komen maar wil wel ook een goede oogst

 

Me woonkamer heeft overdag meestal een temperatuur van 23 graden zonder de kachel aan te zetten en de plant staat zoveel mogelijk in de volle zon ( als die er is )

 

Wanneer raden jullie bijv aan om hem in de bloei te zetten? Vanaf welke dag doen jullie dit meestal ? Zijn er ook mensen die het niet vanaf een dag maar een bepaalde hoogte doen?

 

Omdat dit mijn eerste plant is die zo groot is geworden is het voor mij nieuw maar omdat er op internet staat dat je plant meer dan een jaar kan worden en zelf een paar meter hoog dus dacht ik lekker doorgroeien want gewicht houdt ie dan toch wel ook omdat het weer nu lekker warmer wordt komt het goed uit om het denk ik te laten bloeien of zal ik het nog even laten groeien nog?

 

Hahah dilemma's dilemma's 😂 hoop dat ie er goed uitziet Voor een winter kweekje 😎

 

Ik wacht netjes af op antwoord 😊

 

Gr Darkpinda

Edited by Darkpinda
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom .

 

Plak de BBCode van je foto in je bericht , zien we gelijk de foto's

 

Als je de plant 12 uur volledige duisternis geeft gaat zij in de bloei . de plant groeit dan nog 2 á 3 weken door waarbij de lengte kan verdubbelen .

 

Je kan nu nog in de groei de plant snoeien en daarvan stekken maken .

 

Ja , je kan een plant meerjarig maken door haar in de groei te houden en te snoeien .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom .

 

Plak de BBCode van je foto in je bericht , zien we gelijk de foto's

 

Als je de plant 12 uur volledige duisternis geeft gaat zij in de bloei . de plant groeit dan nog 2 á 3 weken door waarbij de lengte kan verdubbelen .

 

Je kan nu nog in de groei de plant snoeien en daarvan stekken maken .

 

Ja , je kan een plant meerjarig maken door haar in de groei te houden en te snoeien .

 

Hey Haipaaltje

 

dank je wel voor je antwoord maar die bb code is een van de eerste dingen waar ik het over hebt in mijn topic ik krijg dit niet voor elkaar omdat ik op een iPad air 2 werk en die kan maar een deel van de bb code kopiëren

 

Ik had ook al geprobeerd bij een ander kweekverslag iemand zijn bericht met foto's the quoten maar dan als ik hetzelfde bij mij plak maar dan met de locatie van mijn foto dan is het eindresultaat dat je er niks van ziet tenzij je weer het bericht gaat bewerken dan zie je het weer staan.

 

Dus ik doe iets fout of ik mis iets maar aangezien ik maar een deel van de bb code kan inzien denk ik aan het tweede :)

 

Maar als ik dit binnen 2 weken niet opgelost krijgt dan is waarschijnlijk mijn tbook binnen and dan zorg ik zsm dat het aangepast zodat je gelijk de foto's kan bekijken ;)

 

Mocht er iemand de bb code uit zijn hoofd weten hoor ik het graag :D

 

Gr darkpinda

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha dat die strekkerts nog vanzelf rechtop blijven staan :P ik had dat ooit bij mn eerste kweek ook maar die vielen om

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het was inderdaad best erg maar met het verpotten heb ik het weer rechtgezet door hem wat dieper te plaatsen, na verloop van tijd maakt ie op dat gestrekte stuk toch wel weer wortels en dat zorgt weer voor stevigheid :D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...