Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Smakenkabinet

9X Amnesia 3 X K2 1000Watt D'r 120

Recommended Posts

Beste medewerkers ,

 

2 weken geleden gestart met 9x amnesia zaad en 3x k2 zaad,

3 x amnesia super-strains 3x amnesia experseeds 3x huismerk (wietzaadjes.nl) 3x k2 (wietzaadjes.nl)

 

1 week voor gegroeid op 400 watt,

En een week voorgroei op 1000 watt.

Ik gebruik als basis voeding ganna terra Flores en een starterspakketje van aptus basic.

Ik heb tentje staan de secret jarden d'r 120 met verstelbare lamp 600 watt lumatech,

En een normale 600 watt lamp.

Afzuigend heb ik een 700 ku softbox staan .

2 frisse lucht invoerslangen passief.

Vandaag getopt en 12/12 gegaan .

 

Dit is mijn eerste ronde met 1000watt op zon klein oppervlak,

Zijn er misschien mensen die ervaring hebben met deze opstelling?

Zo ja zie ik je post graag tegemoet :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 weken voorgroei in een lage tent.....dat geeft problemen met de hoogte van de planten.

Op tijd maatregelen nemen anders groeien ze door je dak van de tent.

En die 1000W mag er volop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopen dat deze het einde wel haalt, na de comotie en discussie rondom superstrains Amnesia wil ik wel het eindresultaat zien en niet zoals bij Dries-grower dat het topic stopt op 11 december....

 

Succes man!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik met je eens.

Maar Dries liet ze ook ( ik dacht meer dan) 2 weken voorgroeien in een te lage ruimte en dat is met Amnesia vragen om problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat dit allemaal goed gaat !

Wat zou ik allemaal kunnen doen om de hoogte beperkt te houden ? Nog een x toppen ? Scrog ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staan er 12 onder uit zaad in een dr120 met 1000 watt en 700 kuub afzuiging, hmm veel wattage op zo een kleine ruimte met te weinig afzuiging.

Nu is het winter zeggen ze maar dat word gauw te warm, + normaal zet je max 9 amnees in een dr120 en geen 12 totaal.

 

K2 is een snelle plant en groeit niet groot dus de amnees gaat deze verdrukken...beter eruit gooien en met 9 amnees verder gaan.

 

En dan 2 weken voorgroei...dat geeft ook problemen en een scrognet helpt niet. Word veels te vol.

 

9 amnees, meerdere x toppen en knakken waar nodig. Temperatuur goed checken met 1000 watt in zo een tentje.

Ik draai ook met 1000 watt in een dr120 maar wel met 5 planten. 800 kuub afzuig met 420 aktieve inblaas.

 

Succes

 

Poldergrower

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

niets aan toe te voegen.......doorgaan met 9xAmnesia

Ik snap alleen de 1000W niet en hetgeen je schrijft over de gewone 600W lamp, kun je die 1000W soms dimmen?

 

Wel even een netje spannen zodat je straks wat kunt sturen/binden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe hoog hangt je lamp? Probeer hem wat lager te hangen zodat je de planten kan drukken. Als je hem te hoog hangt gaan de planten nog meer strekken.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

niets aan toe te voegen.......doorgaan met 9xAmnesia

Ik snap alleen de 1000W niet en hetgeen je schrijft over de gewone 600W lamp, kun je die 1000W soms dimmen?

 

Wel even een netje spannen zodat je straks wat kunt sturen/binden

Ik heb een lamp die kan je stellen van 400 tot 600 en een normale 600 watt lamp die je niet kan stellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe hoog hangt je lamp? Probeer hem wat lager te hangen zodat je de planten kan drukken. Als je hem te hoog hangt gaan de planten nog meer strekken.

 

De lamp hang nu zo ongeveer 50 cm van de planten vandaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke lamp heb je er nu boven hangen? de 600 of 1000

ik heb een 600 watt en een 400 watt dus 2 lampen .en de 400 is verstelbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 2

 

gallery_40092_18635_1715198.jpeg

 

gallery_40092_18635_2242326.jpeg

 

Amnesia superstrains

 

gallery_40092_18635_2524077.jpeg

 

Expert seeds amnesia

 

gallery_40092_18635_995691.jpeg

 

Amnesia huismerk wietzaadjes.nl

 

gallery_40092_18635_582556.jpeg

 

Groepsfoto

 

gallery_40092_18635_2119768.jpeg

 

Links is k2 huismerk wietzaadjes.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

brede bladeren voor een amne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 600 en 400 naast elkaar...?

Krijg je dan geen groei verschil tussen links en rechts?

Waarom ga je door met de K2

Edited by al green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom ik met de k2 door ga .

Is puur het feit dat ik het zonde vind om weg te gooien.

En dit is gewoon een experiment waarom zou ik planten weg gooien.

En 2 lampen is ook totaal nieuw voor mij.

Tot nu toe zie ik geen groei verschil.

Dus ben ook benieuwd of dit resultaat gaat opleveren .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk ga ik volgen, voorgroei op 1000watt is helemaal nieuw voor me, ik dacht altijd dat je de plantjes langzaam laat wennen aan de lumen?

Misschien handig om wat schoteltjes onder je potten te zetten, een keer water van onder als ze goed geworteld zijn vinden ze fijn.

 

Verder zou ik die F2 lekker mee laten doen, zolang de ruimte ervoor is doen ze geen kwaad. 2 lanpjes in een klein hokje kan geen kwaad, zolang de temp maar niet te extreem wordt, vooral in de zomer is dat wel eens lastig. Sommige planten zijn gevoeliger voor "veel lumen" dan de ander. Beste om de gestresde dames iets minder in de zon te zetten.

 

Zien er goed uit, wel heel extreme brede vingers en iets wat claw, maar duidelijk heeft deze veel indica invloeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij hebben jou planten last van verdampingsproblemen, dus je draait gedimd op lumatek en daarbij een 600 wat vsa? ik kan je direct vertellen dat je gedimd draaien veel verlies van lumens hebt (mits je 600 heb gedimd naar 400 wat ik begrijp uit jou verhaal)

 

Ik zou lekker met lumatek op 660 knallen pak je in verhouding bijna het zelfde licht als hoe je het nou doet na mijn mening.. valt je klimaat ook wat beter te regelen en zullen je planten minder verdampingsproblemen hebben tenminste als ik dat zo goed zie zijn ze niet optimaal happy het is ook vrij droog in je tentje denk ik.... door al die hitte op 120cm.

 

als je dan 1000 watt wil draaien zou ik een 1000w lumatek of gavita halen dan pak je pas echte winst in licht. en met 1000 watt op 120 cm is gewoon echt krap zoals ik heb begrepen van een aantal mensen in mijn topic.

 

dus ik zou het lekker bij 660 laten of een groter tentje halen van minimaal 150x150

 

700m afzuiger is ook wel krap helemaal met 2 warme bulben is moeilijker koelen denk ik als 1 bulb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 15 bloei

ze zijn aardig omhoog geschoten .

Hoop nu wel dat groei er een beetje uit is zie wel de eerste knopjes al komen.gallery_40092_18635_3220796.jpg

 

gallery_40092_18635_7679369.jpg

 

gallery_40092_18635_8854121.jpg

 

gallery_40092_18635_8718398.jpg

 

gallery_40092_18635_1041296.jpg

 

gallery_40092_18635_4762030.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die ventilator kan je beter iets hoger hangen, zodat die over het gewas heen blaast. Want hij blaast nu vol tegen je planten aan.

 

Gr klaver :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...