Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Daggaman

Drogen (bij lage temperatuur)

Recommended Posts

Hoi mensen,

 

Dit jaar heb ik 4 mooie buitenplantjes kunnen opkweken met als resultaat zeer lekkere wiet. De reden dat ik maar 4 planten had dit jaar is omdat ik weinig tijd had en ook weinig ruimte. Vorig jaar had ik 20 planten staan die echt enorm werden. Van deze 20 planten heb ik nog heel veel liggen. Deze wiet van vorig jaar heb ik in een schuur te drogen gehengen omdat in huis te weinig ruimte was. De planten drogen daar bij dezelfde temperatuur die er buiten is (de schuur is niet verwarmd). In de zomer was de wiet prima droog maar op dit moment wordt 'ie weer een beetje vochtig. Als ik een aantla takken binnenhaal dan zijn ze binnen 1 a 2 dagen prima droog.

 

-Nu vraag ik me af of ik misschien niet alle wiet uit de schuur moet halen of zou het voor de kwaliteiet niet zoveel uitmaken?

 

-Heeft er misschien nog iemand ervaring met het drogen van wiet bij een wat lage temperatuur?

Share this post


Link to post
Share on other sites

aangezien ik vorig jaar geen verwarming in huis had, heb ik mijn wiet toen ook in een vrij koude ruimte gedroogt. de wiet is als je 't bij lage temperatuur droogt zal 't nooit kurkdroog worden, dus wat lastiger te verkruimelen, maar 't is wel prima te roken. als je de mogelijkheid heb kun je 't beter toch op kamertemperatuur drogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind persoonlijk de wiet beter smaken als ik echt droog is.

Zal het toch proberen om het ergens in huis te leggen.

Greetz Rutt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi KroZNaXsZ en Rutt,

 

Bedankt voor jullie reactie. Binnen drogen is toch beter, zeker voor de smaak. Als je 'm 'buiten' droogt wordt 'ie nooit helemaal droog. Dat klopt inderdaad. Weet iemand ook hoelamg je de wiet 'buiten' kan bewaren zonder dat je erg veel verlies hebt? Hoe lang kan je wiet zowiezo bewaren? Ik heb nog niet eerder de situatie meegemaakt dat ik veel meer heb dan ik oprook, een beetje een luxe probleem dus :verrygood Toch vind ik het jammer om het weg te moeten gooien (ik heb al erg veel weggegeven omdat het toch zat is), dus weet iemand hoe lang je dit spul goed kan bewaren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...