Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Fullybaked

Vliegjes & Eitjes ?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik heb enkele autoflower's buiten staan. Het is al enkele weken dat ik af en toe zo een zeer klein vliegje op me planten zie zitten, deze bewegen ook helemaal niet zelfs als je ze er met een tak vanaf haalt. Maar ze komen altijd terug. Nu zijn er opmerkelijk wat meer en ze leggen ook eitjes op de planten, allemaal zeer kleine n miniem maar vroeg me af of dit schadelijk is en of ik er best iets aan zou doen ?

 

Ik veeg ze er nu steeds gewoon vanaf met een stokje maar ze komen steeds terug. Kan evengoed niets ernstig zijn maar met die eitjes dat ze leggen, vind ik het toch wat ambetant.

 

Iemand enig ervaring hiermee? Foto's:

 

foto 2

foto 1

 

Fully B

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan even niet zien welke het zijn, maar ik gebruik neemtonic op mijn planten buiten.

dat is een bio goedje waar insecten voor uit de buurt blijven. ik spuit het eens in de 2 weken op de plant van onder tot boven. en als het veel geregend heeft spuit ik het wat vaker.

 

ik ben ook geen ervaren kweker, dus er zullen wel mensen zijn die me kunnen aanvullen met wat voor vliegjes het zijn. rauwvarenmug is het niet volgens mij.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem olie is inderdaad het beste om mee te beginnen. Ik emulgeer de olie met behulp van driehoekzeep.

 

Daar los ik een theelepel van op in een kopje heet water. Smelt het makkelijker. Dan vul je het aan tot een liter met koud water.

We hebben een liter lauw zeepwater. Nu neem je je neemolie en knal je er met behulp van een staafmixer druppelsgewijs

de olie door. Emulsie is een feit. Het zal een gelige melkachtige kleur hebben. doe er nog 2 ML fishmix en algamic bij en je zit helemaal geramd. 1 ml tea tree oil op 5 ml neemolie is ook een optie. \

 

succes :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super! Allebei bedankt voor de hulpzame info. Ik ga dit binnenkort uitproberen (zit nu in een drukke periode door examens dus dat brouwsel zal nog even uitgesteld worden)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee. Als je beesten in je gewas hebt, moet je reaqeren. Duurt 20 minuten en je bent er van af.

Bedoel je reageren met ze eraf te schrapen (want ik check ze elke dag en schraap de beestjes eraf) of direct reageren door het brouwsel te maken? En als ik het thuis kan maken , zou ik het vandaag nog doen maar heb geen neemolie of driehoekzeep thuis staan. Trouwens moet dat die driehoekzeep zijn of denk je dat het even goed werkt met gelijkaardige groene/bruine zeep?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk blaluizenprobleem dus zo snel mogelijk iets aan doen

 

http://www.groen.net...e.aspx?id=13091

 

Ik zou oppassen met zeep, al een paar keer zelf voorgehad dat dit de planten niet ten goede kwam. zeker al niet gebruiken bij zonnig weer en zorgen dat het niet in de aarde terecht komt moest je het toch doen.

 

brandnetelaftreksel werkt goed en is nog makkelijk te maken

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groene dreft,3 a 4 druppels op een liter water meer niet anders gaat je plant raar doen,vinden ze niet leuk.

Niet in de volle zon spuiten het liefst in de avond en alleen aan de onderkant van je blad waar de luizen zitten,dus niet op de bovenkant van het blad.

En alleen als ze nog niet in bloei staan.!

 

Heb ook nog eens iets gelezen over kaneel,maar hoe dat verder zit weet ik ff niet.

Edited by achterlijkeharry
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...