Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
StevenGerrard

Dubbele Demper

Recommended Posts

goede avond,

 

Ik heb een 7000 m3 afzuiger met een demper op mijn uitlaat die slang gaat vervolgends naar de badkamer

hier hoor je logischerwijs heel veel luchtverplaatsing

 

Heeft het zin om op het eind in de badkamer nog een tweede demper te plaatsen om zo het geluid nog wat te dimmen

 

Afzuiger is een softbox en dat geluid is acceptabel gaat dus echt om het geluid in de badkamer

thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

meeste geluid komt uit de weerstand van de luchtstroom, ik zou het eerst zoeken in een zo soepel mogelijke verplaatsing van de lucht dan meer 'weerstand' creeen met een demper, maar dat hangt maar net af of dat bij jou kan

Share this post


Link to post
Share on other sites

probleem is zoiezo dat die kist in de slaapkamer staat en die slangen lopen helemaal naar zolder das tien meter (ik verlies hoogstwaarschijnlijk een hoop capaciteit maar het is nu niet anders ik ga dit zoiezo aanpassen na deze draai zit nu drie weken in de bloei dus klussen is geen optie meer,

ik heb er wel een 2500m3 afzuiger met filter naast gegooid wel gewoon boven op zolder om die verloren capaciteit wat te cpmpenseren

de uitlaat loopt in een curve naar boven over de deur richting badkamer (kist staat op de grond)

 

ik draai 16 x 600 w

Share this post


Link to post
Share on other sites

de capaciteit is dus in orde in principe

vraag is dus of ik aan het eind nog een demper kan zetten om die dreun in de badkamer er een beetje uit te halen

 

Iemand?

Edited by StevenGerrard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij heeft t over de weerstand he niet je afzuigcap. Hij bedoelt dus dat als er een einddemper komt de lucht weer meer weerstand heeft waar het tegen aankomt dus weer meer geluid. Waarom niet gekozen voor 2x 4250 boxwn eigelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ik deze spullen nog had liggen en dacht het zo aan te kunnen pakken maar het werkt dus niet top

dus ja ik ga de hele boel aanpakken over 5 a 6 weken als deze dametjes klaar zijn

en dat word dan 2 x 5000 de hele koepel een meter naar links verplaatsen zodat die boxen op zolder kunnen staan

 

Heb wel een dimmer besteld die komt morgen dan dim ik hem naar 80% dat scheelt allicht een hoop

 

maar jij zegt (el capitano) meer weerstand als ik op het eind nog een extra demper zet en daar weer een slang op kom je toch op automatisch minder geluid uit (shoot me if im wrong)

Share this post


Link to post
Share on other sites
de uitlaat loopt in een curve naar boven over de deur richting badkamer (kist staat op de grond)

 

kun je die niet ophangen, dat zou een hoop moeten schelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt eraan of de slang volledig uitgerekt word dat scheelt ook veel

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zou idd een goeie optie zijn

maar dan moet ik dat mega ding de lucht in hijsen en met een klopboor aan de gang

 

maar neem je advies wel aan heb een verhoging gebouwd hij zit nu op ooghoogte en het scheelt idd wel iets

 

en slang is volledig uitgerekt hij staat goed strak

ander slangetje halen dus en hem ff wat ruimer leggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb sowieso wat andere dingetjes besteld nog bij de growshop die komen morgen binnen dus dan neem ik dat meteen mee

 

het klinkt wel logisch dat ie minder gaat dreunen met die scherpe strakke bochten eruit

Share this post


Link to post
Share on other sites

7000 maakt nou eenmaal geluid.

 

Ik zette op deze boxen altijd de grootste maat slang om zo min mogelijk lucht snelheid te creëren maar stil word het nooit

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja lekker dimmertje hoorrrr het is nu helemaal goed zoals ik het wil

die dimmer is 11 ampere met 5 standen heb em op standje 4 staan

en die slang ff aangepakt dat scheelt ook een slok op een borrel

 

alleen jammer dat het een zwaar lullig veldje is

de aller aller lelijkste stekken van 2015 nu al ,,dacht ze nog wel even op gang te krijgen maar dat pakt op het moment misselijk uit (de pp'tjes zijn maar liefst 55 cm hoog niet getopt en uitgegroeid 3 weken 12 12i)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is duurder?

 

Doorgaan met dit of opnieuw beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf een demper bouwen, werkt perfect, veel beter dan de geluidsdempers die te koop zijn. Gewoon een grote kist in elkaar zetten (bijv:LxBxH 100x60X90), net als een softbox aan de binnenkant bekleden met geluiddempend isolatiemateriaal, 2 gaten erin (die grote ventilatoren hebben een flensmaat van 31,5 of 35 cm) zagen op verschillende hoogtes tegenover elkaar (1 laag op lucht ingang, 1 hoog op lucht uitgang) isolat ieslang van ventilator naar de demper en een stukje isolatieslang na de demper en klaar. Tis een behoorlijke kast en qua ruimte neemt het zeker meer ruimte in beslag als zo'n buisdemper maar het verschil is huge. Zoemende ventilatoren zijn echt verleden tijd.

 

Gr. PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

@El Capitano: Dat is het zeker, ik heb verschillende geluidsdempende opties toegepast, maar deze kist verslaat alles, zie het meer als een grote zelfbouw speaker, kwestie van uit proberen, daarna wil je niets anders meer.

 

Groet PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...