Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dejerry

Micro Kweek T-Neon 2X 55W Scrog (H)70 (B)120 (D) 50

Recommended Posts

Goedeavond allemaal,

 

Ik heb vandaag een stealh hokje gemaakt onder een werkbank in de schuur.

 

Het hokje is (h)70 (b)120 (d) 50.

 

Ik wil hier met 2X 55W t-neon een kweekje in draaien. Het probleem aan dit hokje is vooral de hoogte daarom wil ik de SCROG methode toepassen, Ik gebruik een aardebak van ongeveer 15 liter om ruimte te besparen, ik wilde daar 2 plantjes onder scroggen of is het verstandiger om er 4 in te zetten zodat het net snel is gevuld?

 

Het is erg belangrijk dat er absoluut geen geur buiten het hok vrijkomt als het hok dicht is. Alle voegen en naden zijn dichtgekit.

 

Ik zat te denken aan dit filter http://www.growcenter-noord.nl/rhino-filter-p-2440.html in combinatie met deze afzuiger http://www.growcente...0m3-p-2467.html

 

Ik vroeg me af of dit genoeg onderdruk oplevert zodat er geen geur weg kan lekken? Ik ga gebruik maken van een passieve inlaat of met een pc fan. Is het verstandig om gebruik te maken van een dimmer voor de afzuiger? Ook mag de afzuiger niet teveel herrie maken daarom wilde ik ook geisoleerde slang gebruiken.

 

 

Ik zal morgen wat foto`s posten.

 

Als alles is geregeld ga ik ook een kweekverslag bijhouden.

 

Alvast bedankt voor de reacties.

 

Gr jerry

Edited by dejerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Dat type buis-afzuigers maken Heel Veel Herrie en creëren weinig onderdruk. Bovendien kan je ze nauwelijks dimmen en brommen ze als zot als je het wel doet. Kies eerder een model zoals dit, of zelfs een slakventilator in een box. En kies een variac of s-vent om te dimmen, eerder dan iets als een Davin (die trouwens niet slecht zijn) om zo het brommen te vermijden/minderen.

Met 4 plantjes zal je idd een stuk sneller in bloei kunnen zetten, ook al omdat onder TL de planten wat minder lustig groeien dan onder HPS. Als ik "werkbank" hoor denk ik aan "onverwarmde ruimte": let op dat je temperatuur in het kotje niet onder 16-17° duikt. Tenslotte, 110w op (120*50) cm² is 180w/m² en dat is zeer laag: hang wat meer licht in je ruimte, of offer wat oppervlakte op om bijv. een demper te maken waarin je de demper kan steken.

 

Greetz,

Warsawa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reactie!

 

De helft van de ruimte word maar gebruikt waar 1 bak aarde in komt van (h)20x(l)60x(b)40 met scrog gaat erboven. De andere helft van het hokje word gebruikt voor de afzuiger en het filter.

 

De spullen heb ik al besteld net voor dat ik je reactie las. Heb dus toch de 190m³ afzuiger met het 200m³ filter. Ik ga wel zien of het gaat werken zoniet koop ik een andere afzuiger. Het is een 2x 75 watt tneon setje geworden met groei en bloei lampen. De inlaat word passief met 6 gaten ronde gaten van 1,5cm in de bodem zodat er zoveel mogelijk onderdruk is. Als de afzuiger teveel herrie maakt ga ik een soort softbox maken.

 

De ruimte is inderdaad onverwarmd daarom laat ik de lampen s`nachts branden en zonodig schaf ik een verwarmingsmat aan.

 

Ik hoop doordat het filter naast de aardebak komt te hangen ik niet in de problemen kom met de krappe hoogte van 70cm.

 

Wat is een goede soort om te scroggen in zo`n lage ruimte? Of is het slimmer om bijvoorbeeld 10 dieselryders in de bak te zetten ook om het feit dat ik dan 18 uur licht kan geven dus de temperatuur wat hoger blijft? Ik dacht aan deze soort :

 

http://azarius.nl/seedshop/autoflowering/automatic_mary_greenlabel_feminized/

 

Of Exodus Cheese van Greenhouse met scrog

 

Wat zouden jullie doen?

 

alvast bedankt voor de reacties..

 

gr jerry

Edited by dejerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...