Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
KushCommander

Kweektechnieken Voor Buitenkweek

Recommended Posts

Hallo medekwekers,

 

Ik ga dit jaar in m'n tuin 5 heribei's kweken, da's dus een mooie gelegenheid om er gelijk wat kweekmethoden op los te laten.

Nu heb ik al een mooi artikel gevonden en doorgelezen met alle kweekmethoden voor binnenkweek, maar nu vroeg ik me af of dit voor buitenkweek net zo effectief was?

 

Neem bijvoorbeeld het SCROG:

http://www.growweedeasy.com/scrog-tutorial

 

Perfect voor als je binnen zo dicht mogelijk onder je lampen wil kweken omdat de lichtintensiteit daar hoger is.

Maar zou dit buiten ook nuttig zijn omdat je de toppen dan meer uit elkaar spreid en ze dan dus meer licht in totaal zouden krijgen?

 

Nu heb ik ook nog deze iets 'natuurlijkere' techniek gevonden:

http://www.growweedeasy.com/manifold

Niet echt perse natuurlijker maar de vorm van de plant gaat er wat natuurlijker uitzien dan bij een SCROG plus je zorgt ervoor dat je plant alleen maar hoofdtoppen aanmaakt. En net zoals bij het SCROG zorgt deze techniek ervoor dat de toppen wat beter verspreid zitten dan normaal.

 

Het lijkt me eigenlijk niet dat deze technieken kwaad kunnen om uit te proberen buiten (levert weer leuke kweekverslagen op :yummy: ) maar welke van deze methoden denken jullie dat meer succes heeft buiten, of zal ik ze gewoon maar allebei uitproberen?

 

Alle inbreng is welkom! En als je nu zegt van wat voor gelul is dit nu allemaal ook prima, dit is de eerste keer dat ik ga kweken, dus ik probeer alleen maar op een zo efficiënt mogelijke manier mijn planten te laten groeien.

 

KushCommander

Share this post


Link to post
Share on other sites

He KushCommander,

 

Ik ga dit jaar 2 plantjes scroggen in m'n achtertuin. Ze mogen niet te hoog worden! Die mainlining techniek spreekt mij wel aan. Het is als toppen maar dan met meer beïnvloeding/vorming van de plant. Ik ga voor een combinatie van beide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb vorig jaar me planten geknakt ivm de hoogte een eerlijk gezegd ga ik dit jaar het zelfde doen de topjes gaan dan recht op staan die groeien naar het licht toe met als resultaat mooie topjes die mooi kunnen afbloeien en weinig rot omdat ze vrij staan tis mischien een idee en voor je knakt eerst de takje samen knijpen zodat de tak plat word ,dan scheuren ze ook niet succes met je kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik SCROG toch maar voor binnenkweek laat, hoewel het ook zeer goed buiten kan.

Ik heb maar een klein tuintje en ik wil het toch graag een beetje low profile houden, nouja voor zover dat gaat dan :whistle:

Het is geen probleem want er komt nog een moestuintje naast, maar ik heb liever niet dat m'n 5 planten hele vierkante meters gaan innemen.

 

Dus heb ik maar besloten main-lining te gaan proberen met 16 vertakkingen, ik hoop dat dit de plant klein genoeg zal houden anders moet ik misschien nóg meer dan 16 vertakkingen maken. Ik weet niet precies hoe lang dat duurt om te groeien, maar sinds de planten van midden mei tot begin augustus (wanneer ze zo ongeveer gaan bloeien) zullen groeien moet ik wel genoeg van de lengtegroei beperken.

Met binnenkweek is dit een stuk makkelijker omdat je als de plant in de juiste vorm gegroeid is je 'm gewoon in de bloei kan gooien. Heeft iemand hier buiten problemen mee gehad, of zijn grote struiken onvermijdelijk? Ik kweek namelijk in volle grond dus ik verwacht eigenlijk wel dat ze aardig groot gaan worden als ik ze niet beperk.

 

Ik was van plan ze met z'n 5'en samen in een gat van 60*80*80 te zetten zullen de wortels elkaar niet teveel afknellen dan of is dat groot genoeg in volle grond?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...