Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
RadoN

houdbaarheid

Recommended Posts

hey

 

Een vriend van me kan aan paddo's geraken en ik zou het graag is met hem gaan doen samen met nog een vriend en nog een nuchter iemand (yust to be on the safe side :verrygood )

 

Hij kan die op een maandag krijgen maar omdat hij ver van ons op het school zit (internaat) komt die pas trg tege het einde van de week (vrijdag - zaterdag).

 

Nu is men vraag . . .

 

zijn die paddo's houdbaar tot die zaterdag ofniet?? het zijn naar mijn weten geen gedroogde maar hij kan ze ook niet zelf gaan drogen.

 

Thx & Grtz

 

 

RadoN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, lastig

 

Als je ze tot zaterdag in de koelkast zet is het kantje boord denk ik.

 

Ik zou ze toch echt op een plek neerzetten waar er zo veel mogelijk lucht langs ciculeert. Je hoeft ze niet helemaal te gaan drogen, maar ze moeten het vocht kunnen verdampen, anders gaan ze rotten en kan je ze weggooien.

 

btje zonde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo kan hij ze zelf niet drogen? Als hij ze vers wilt houden, zullen ze de koelkast in moeten (NIET de vriezer!), daar zijn ze ook niet echt lang houdbaar, maar 4 dagen zou moeten kunnen. Als dit niet kan vanwege bepaalde regelingen op het internaat, zou hij ze wel MOETEN drogen om nog wat werkends over te houden.

 

Drogen doe je op een plaats met een goede ventilatie, op kamertemperatuur, met het liefst een ventilator en wat silica gel erbij. Een straalkacheltje is vooral handig, maar niet direct op de paddo's richten, gewoon de warme lucht laten circuleren. Hoe warmer, hoe meer actieve stoffen er verloren gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar je moet er rekening mee houden dat hij daar op een internaat zit

 

hij eeft in zen kamer geen koelkast en ja als em die bij de andere legt . . . snap je

 

dan droge gaat ook bijna ni omdat hij zo niet zo gwn erges kan leggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij hebben voor 2maand terug ookpaddo's gekocht daar is ook wat vanovergebleven..Omdat wij weer is teveel hadden gekocht...

 

MAar ik heb dat nog steeds in hetzelfde zakje zitten.. Heb het net ff bekeken.. en het ziet er nog steed zo uit als toen wij het kochten... niets geen schimmel of wat dan ook...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Dat wil dus absoluut niet betekenen dat ze nog eetbaar zijn, ze werken zowiezo niet meer, dat kan ik je garanderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha of ze nog werken zal me ook niet boeien.. ik doe het toch nooit meer.. vind paddo's dus echt niet meer relaxt... :verrygood :P

 

maar ik bedoelde er eigenlijk mee.. dat ze bij mij niet zijn gaan schimmelen... ze ruiken zelfs niet slecht.. zoals ze normaal ook ruiken.. maar goed..

Share this post


Link to post
Share on other sites
...ze werken zowiezo niet meer, dat kan ik je garanderen...

De mens die beweert dat (gedroogde) champies die een half jaar liggen niet meer werken, is er FUCKING WAY OFF !!!!

 

Ben 2x scheefgegaan op champies die al meer als 3maand oud waren (1.5-2gr mexican, in thee) , en geloof me, nog nooit zo hard getript.....

 

Zo hard zelfs dat ik het sindsdien niet meer doe (as a matter of fact.....)

 

Wees voorzichtig met champies, want ze veranderen uw denkwijze.... permanent....

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kheb dat nooit gezegd man, droge paddestoelen zijn inderdaad harstikke lang houdbaar, Psilocybine is een aardig stabiel molecuul wat niet zo snel afgebroken zal worden. Psilocine daar integendeel..

 

Kheb trouwens net ergens gelezen dat de zwarte troep die je krijgt nadat je paddo's in de vriezer hebt gelegd gewoon nog actief is, het heeft te maken met water dat in de paddestoel zit bevriest en om het maar gewoon ff simpel te zeggen, de paddestoel "kapot maakt".

Share this post


Link to post
Share on other sites

ow, leuk weetje :verrygood

 

allezins, die zwarte troep zou'k toch niet binnenkrijgen hoor

 

heb je al eens de geur van die troep geroken als ze uit de diepvries komen ? smerig... dat overweeg je zelfs niet om in je lichaam te gooien....

 

allezins, gedroogde champies zijn zeker niet slecht, maar, persoonlijk heb ik de indruk dat een trip op verse champies leuker is....

 

niet zo "ruig", minder bad trips..... (wat eventueel zou kunnen te wijten zijn aan minder psilocine, en meer psilocybine ?)

 

(mijn mening hé)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...