Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Piepers

T Neon 2X75Watt Of 250Watt Vsa

Recommended Posts

Beste Allemaal,

 

Wat is nou de beste lamp om onder voor te groeien? Ik zit te kijken naar de volgende mogelijkheden:

Als je ergens zou willen voor groeien in een 120x120 tentje, wat is dan de ''beste'' optie om onder voor te groeien?

 

Met 1x 250watt heb je voldoende aan 1 lamp op zo een oppervlakte ( toch? ), is dat hetzelfde met zo een t neon bak met 2x75watt erin? Beiden met uiteraard de juiste lamp.

 

En hoeveel zouden jullie er uiteindelijk op de m2 zetten? Er zijn 2 opties:

 

-12 dagen voorgroei

 

- 5 dagen voorgroei

 

En wat voor een maat voorgroei potjes adviseren jullie in beide gevallen?

 

De dames ( stekken ) worden uiteindelijk overgepot in een grote bak aarde.

 

Uiteindelijk komen ze trouwens onder 600watt EVSA.

 

Bedankt voor de input!

 

Grt Piepers

Share this post


Link to post
Share on other sites

plasma lamp? 300 Watt, misschien wat kostbaar maar wat ik er van gezien heb, komen daar erg fraaie tieners onder vandaan.

 

hoeveel plantjes en hoelang voorgroeien scheelt ook wel wat met welk soort natuurlijk, en met een grotere pot heb je ook weer meer oppervlakte nodig waar je dan 2 T-neon kapjes voor nodig hebt verwacht ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

plasma lamp? 300 Watt, misschien wat kostbaar maar wat ik er van gezien heb, komen daar erg fraaie tieners onder vandaan.

 

hoeveel plantjes en hoelang voorgroeien scheelt ook wel wat met welk soort natuurlijk, en met een grotere pot heb je ook weer meer oppervlakte nodig waar je dan 2 T-neon kapjes voor nodig hebt verwacht ik.

 

he dj,

 

snelle reply thanks.

 

ja het idee is wel dat de 120 vol komt te staan..

 

Amnees op 10x10 potjes gedurende 5 dagen 18u, 12a op de m2?

 

Denk niet dat die 10x10 groot genoeg is om 12 dagen in voor te groeien?

Met 12 dagen 18u 9a op de m2?

 

normaal zet ik er 16 op de m2 icm SOG en gelijk op 12/12 (of 1 dagje 18u ), nu vind ik persoonlijk dat ze er wat frisser bij staan met toch een paar daagjes 18u. ook scheelt het het een en ander if shit hits the fan... :execute

 

nu bied de mogelijkheid van die 120 zich opeens aan, dus ben ik aan het brainstormen.

mooi ding die plasma, maar qua huidig budget ff niet relaxed...

 

Voor die 120 dus eigenlijk 2 x van die t neon, en dus 1 zo een 250?

 

thanks....

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor dat oppervlakte heb je volgens mij meer licht nodig dan 250 W of 2 x 2 x 75 Watt. die beschijnen volgens mij hooguit 0,5 vierkante meter hoger hangen kan wel maar dan heb je veel te weinig licht,

 

misschien een stuk of 6 of 8 T5 buisjes 54 Watt? maar dat is ook niet echt goedkoop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...