Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

anti bombstic

nieuwe manieren proberen voor beter resultaat

Recommended Posts

hey

het lijkt me leuk om met een paar buiten kwekers nieuwe dingen te proberen

 

dus heeft iemand dingen die hij graag uit wil proberen enzo

en je dat natuurlijk niet op 4/6 planten kan uit proberen

wil ik graag een groepje starten

die volgend jaar begint met het proberen van ideeen van andere

maar praat hier ff over mee van wat je er van vind

en wat jij denkt dat goeie regels zijn

en of je mee wil doen met een paar planten

 

help ff me aub om dit allemaal verder uitte werken als je ut wat lijkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is wel een heel leuk idee om op zo'n manier nieuwe dingen uit te proberen.

ik ben zelf ook wel iemand die van uitproberen houd. ik ben dit jaar bezig geweest met het bevruchten van mijn planten. volgend jaar wil ik proberen te gaan enten. twee verschillende goeie lekkere planten nemen. in de één een inkeping maken en een zijtak van de ander er aanspalken. zo neemt de zijtak als ik het goed heb de eigenschappen van de plant erbij aan. als deze goed groeit, van de zijtak een mooie stek maken. zo créeer je een nieuw soort. (hoop ik dan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonnetje,

als je ent veranderen de stukken niet, ze blijven hun eigen eigenschappen behouden.

wel kan men voordeel halen door een bv een goed wortelstel van de ene te nemen en hierop een goed smakende soort te enten met slecht wortelgestel.

de goed smakende plant heeft nu het voordeel dat zijn sapstroom verbeterd met mischien als gevolg grotere topen, let wel mischien is niet altijd zo.

als men van de plant een stek zo nemen krijgt hij echter terug het oude slechte wortelgestel om dat de ent in feite nog dezelfde is als die men nam op de donatiemoeder.

Groetjes Bert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ik hou wel van flink experimenteren en wil komend seizoen wel meedoen. Dan heb ik ook nog wel wat ervaringen voor jullie om mee aan de gang te gaan. Ik neem aan dat dat komend seizoen dan ook ff luid en duidelijk geännonceerd word?

 

heb er nou al zin in.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

juh we hebben nog wel een paar maandjes de tijd om alles te regelen enzo

en ff een lijstje maken wie er allemaal mee doen enzo

en we kunne afspraken maken dat omde zoveel dagen er een verslagje ofsow moet worden gemaakt

en als iemand nog een goeie zelfgemaakte voeding weet ofsow laat ut ons weten en dan kunne we zo allles verder kijken enzo of nog kliene aanpassingen toevoegen

 

laterz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...