Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ferris

Afzuigen: Luchtvochtigheid En Temperatuur

Recommended Posts

Hi Kwekers,

Ben mijn hok aan het afbouwen en vraag me iets af:

Het wordt een opzet met 2 tenten, elk 3x600 in een geisoleerd schuurtje, om en om 12 uur.

Wil zo min mogelijk verwarmen en zodoende zo min mogelijk afzuigen.

Inblaas is passief, direct van buiten.

Kweek op deze manier alleen in de winter dus er hoeft qua temperatuur niet zo veel afgezogen te worden, maar voor de lv?

Per tent wil ik 2000 m3 dimmen, voor de uitblaas zo min mogelijk, zeg 1000m3 dimmen tot 300, met een t-sensor.

Gaat dat lv problemen geven?

 

Het klimaat is best lastig in een vrijstaand schuurtje!

Iemand ervaring?

 

Greetz!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de winter zal het denk ik wel meevallen met je rlv .

 

Koude lucht kan minder vocht bevatten als warme lucht , in de winter is het over algemeen droger in je hok dan in de zomer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, de lucht van buiten zal wel meevallen maar de planten produceren nogal wat vocht...

Ik lees hier wel de regels m3 per watt om de temperatuur in toom te houden maar is er ook iets te bedenken voor de luchtvochtigheid qua luchtverversing?

Edited by ferris

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je verwacht dat je zo weinig af hoeft te zuigen dat je vocht dat planten afgeven niet word afgezogen .

 

dan kan je ontvochtigen ( maakt lawaai en kost stroom , ik had dan meer licht per m2 opgehangen , daardoor meer afzuiging inverhouding gewas m2 dus in balans)

 

ik denk gewoon beginnen met 600watt de m2 ( ik verwacht dan weinig problemen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een opticlimate ligt nog boven budget...

 

Het is een hut van 3,5 bij 3,5, daar 2 tenten in 240x120, met ieder 3 x 600, best veel toch?

Er staan er dus max. 3 x600 watt aan, in de hut zelf wordt de buitenlucht gemengd met de afzuiging uit de tenten.

Als je 1500 m3 naar buiten gaat blazen dan koelt de boel toch wel heel erg af als het vriest lijkt me.

Het liefst verwarm ik helemaal niet bij dus met een 1000m3 dimmen naar 300m3 zou mooi zijn, ik heb al een cli- mate met t-sensor.

 

Er ligt al een gasleiding in maar er is nog amper ruimte voor een gaskachel...

Misschien voor de zekerheid een kaanalverwarmer op de inlaat zetten.

Punt is dat het lastig wordt dit aan te passen als de boel in bedrijf is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...