Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

He Wférs

 

Ook bij mij is het Spint noodlot toegeslagen, ik ga nu net week 7 in met mijn Amnesia kweekje zoals jullie hem kennen van mij topic....

http://www.wietforum.nl/topic/109249-2x-1000w-de-op-rfx

 

Gisteren was het weer tijd om te vloeden, en bij de controle zag ik een aantal zwarte stipjes onder op het blad. Ik werd haast gek..!! heb gelijk mijn microscoop gepakt en toen zag ik die klootzakken lopen..

 

gallery_33149_13446_17760.jpg

gallery_33149_13446_664324.jpg

 

Kon geen close up maken met mijn telefoon, maar ze zagen eruit als onderstaand. Duidelijk spint dus.

gallery_33149_13446_10082.jpg

 

Nu ben ik vandaag bij mijn lokale growshop geweest om roofmijt te bestellen, maar deze kan op zijn vroegst pas donderdag leveren i.v.m. weekeind.

 

Na even een babbeltje en een kop koffie heb ik maar besloten om roofmijt via internet te bestellen, omdat ik ze dan veel eerder in huis heb..

 

Wel raaide hij mij aan om de planten nu te behandelen met Brimex insectenspray.. dit zou volgens hem al een deel van de spint doden en een mooie overbrugging geven totdat de mijt binnen is.

 

gallery_33149_13446_9822.png

 

Zo gezegd zo gekocht, ik ben naar huis gegaan met twee bussen.. zojuist in mijn hok gestaan en begon ik toch te twijfelen omdat het na testen best vochtig is.. Ik heb nog maar drie weken te gaan, zit vol in de top.. en het laatste waar ik op zit te wachten is TopRot..

 

Heeft iemand bevindingen bij de brimex, en kan iemand mij zeggen of het schadelijk is voor mijn toppen????

 

Wanneer niet dan gooi ik het er liever vanavond nog op als morgen..!

 

 

Gr, GK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie dat de Tetrix bij entocare uitverkocht is... en bij koppert rechtstreeks bestellen gaat ook niet..

 

Wat is wijsheid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kut beesten krijg je standaard mee met je stekken. Eitjes komen met 2 weken uit.

 

Je zit zit al in week 7. Ik zou niet gaan spuiten als ik jou was. Met met voor middel dan ook.

 

Gewoon laten gaan en met 2 weken eraf.

 

Je kan wel wat aangetaste bladeren onderin wegtrekken. Daar zitten de eitjes.

 

Gr.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Cumlaude,

 

Ik heb de stekken destijds behandeld met B.A.C plant vitality plus, daarna hebben ze nog een aantal maal een neem olie douche gegeven.

 

Ben dus bang dat ze van buiten zijn meegekomen, anders had ik ze al veel eerder moeten zien!

 

De planten moeten nog 3 weken blijven staan totdat ik gepland heb om te knippen.. i.v.m werk..

Wil dus toch graag roofmijt uitzetten ter bestrijding voordat het volhangt met webben...

 

Nu heb ik op de site van brimex nog wel mijt gevonden, maar daar staat niet bij welke soort het is.

 

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee>?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem dood geen spint. Ze vinden de planten alleen minder aantrekkelijk en lopen dan weg waar geen neem is. Als ze er zijn kom je er vaak niet meer van af helaas. Alles moet echt goed schoon en niet alleen de planten. Ze kruipen op een gegeven moment echt overal heen. Op de draden van je lampen kappen en wanden van je tent en spannen draden van het plafond naar vloer in een hevige toestand. Ze willen altijd naar boven.

 

Zolang ze de toppen nog niet hebben bereikt en je ziet geen webben in het midden van je plant zou ik er niets aan doen.

 

Als je de stekken in het begin niet hebt ingedompeld is de spint vaak met een aantal weken weer terug en meestal als een plaag.

Spuiten wil ook wel maar is moeilijk om overal goed bij te komen en de herhaling word vaak overgeslagen omdat men later niets meer ziet. De meeste giffen doden de eitjes vaak niet en daarom moet er altijd een 2de en soms 3de herhaling van het spuiten komen na 1 a 2 weken. Er hoeft maar 1 mannetje en 1 vrouwtje te zijn en 3 weken later heb je het onderste blad vol met lopende spint en nieuwe eitjes.

 

Bespuiten doet men voor 12/12 als je een vent bent.

 

Mijn vraag aan jou, wat rook je graag?

 

Wiet met laagje

Wiet met spint

Wiet met roofmijt

Wiet

 

:whistling

 

 

Voordat het bij jou een plaag word ben je al 3 weken verder. Ik zou gewoon nog 2 weken uitzingen en desnoods een week eerder alles eraf.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum,

 

Spuiten ga ik zowiezo niet meer doen... zodra de kweek geoogst is alles bespuiten met brimex en daarna nog eens grote schoonmaak met Dettol... in de hoop dat ze dan weg zijn voor de volgende kweek..

 

Het liefst rook ik alleen wiet natuurlijk..!!!

 

Maar als ik dan moet kiezen wiet met spint of met mijt, wordt het met mijt....

 

En als ik ze deze week uitzet, dan zijn ze over een week of twee waarschijnlijk toch al dood. Maar hebben ze als het goed is de spint populatie wel wat terug gebracht.!

Share this post


Link to post
Share on other sites

en waar denk je dat die dode mijt blijft? lekker vastgeplakt tussen je dikke toppen :likken:

wij maken ons eiegn produkt en drafen soms een beetje door je moest eens weten wat voor ongewenste beestjes we allemaal met ons eten binnen krijgen.

en wat dacht je van je matras onder een microscoop ook een bijzondere ervaring kan k je melden :whistle:

 

dat wil niet zeggen dat we niet ons best moeten blijven doen voor een zo schoon mogelijk produkt maar soms zijn de dingen nu eenmaal zoals ze zijn.

alleen gif is een grote No

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder beestjes gaat ook niet meer lukken dus dan maar liever met roofmijt...

 

Dat idee van het matras laat ik even achterwegen als je het niet erg vind!!

 

Je brengt me wel op een ander idee... om eens door het hok te vliegen met de stoomreiniger om te ontsmetten..

 

Gr, GK

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou je geen chloor tablet in t water kunnen oplossen en dat met de stoomreiniger kunnen gebruiken? tenminste k neem aan dat je dit met een leeg hok wilt doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt met een leeg hok... geen idee, zouden ze een stoombad zonder chloor gewoon overleven denk je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er niet te veel meer aan doen, simpelweg omdat je er nu niet veel meer aan kan doen.

Als je ronde klaar is kun je de boel ook schoonmaken met waterstofperoxide.....

 

Succes met je laatste 2 weken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de laatste weken gewoon roofwants uitzetten ze zijn eigenlijk voor trips maar ten ook spint luis en witte vlieg en elkaar! dus het wordt geen plaag met wantsen en kan je toch lekker roken!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reactie Tuintje, kan iemand dit verhaal bekrachtigen? daar ik er nog nooit eerder van gehoord heb.,..

 

Anders bestel ik toch roofmijt, Tetrix van Entocare vanavond. (ze zijn er weer..)

Edited by growking86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt willy, nu maar hopen dat het niet te erg wordt.... heb ze verder niet meer behandeld!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...