Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Op de Berg

Bladeren Afhalen Bij Meeldauw Buitenwiet?

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik heb 2 planten staan in een serre van 6 vierkante meter. Ik heb sinds een 2tal weken meeldauw op de bladeren.

 

Welke van de drie opties is het meest aangewezen;

1. Nog een 3 a 4tal weken inspuiten met 10%melk/90%water oplossing en hopen dat de schade beperkt blijft.

2. De grote fanleaves en kleine bladeren met plekken aftrekken en de rest inspuiten met de melk/water-oplossing.

3. Nu oogsten en drogen.

 

Ik ben voorstander van optie 2 omdat ik dan alle zieke bladeren weg haal en de ventilator beter bij alle bloemen kan om zo een optimale luchtcirculatie te hebben. Langs de andere kant vraag ik me af of dit slim is mbt de bladersappen die dan niet meer naar de bloemen kunnen.

 

Graag input. Bedankt!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nr 2 is ook wat ik meestal doe

 

wel de melkoplossing afspoelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het alleen maar losse plekjes zijn op je bladeren en ze zijn nog groen,kan je ook een stukje keukenpapier pakken,daar een beetje melk op doen en de meeldauw eraf vegen.

Dan hoef je niet te spuiten en niet af te spoelen.

 

Een beetje blad weg halen is misschien wel een optie nu zodat er meer wind door je planten kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het zelfde probleem.

Toen ik vandaag mijn planten schoon wou maken (zit spint in) kwam ik er achter dat ik ook meeldauw heb.

Mijn planten staan ook buiten om mijn balkon waar niet heel veel wind langs komt.

Ik zal er wat bladeren af gaan halen voor de ventilatie en de planten wat gaan insprayen met melk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...