Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ajucreazy

De Bloei Is Begonnen, Moet Ik Snoeien? Zijn Ze Bevrucht?

Recommended Posts

Hey folks,

 

Even de situatie:

 

Soort: Heribei 5x 60 L SmartPots

Grond: Puk Silver

Voeding: Complete Puk Organics, met Roots, Green, Silica, Humic.

Stadium: Eerste pistils = begin bloei.

 

Hoe staan ze erbij:

 

De 5 dames (Heribei) naast elkaar

Zijaanzicht de 5 dames (Heribei)

 

Een zijtak die weinig licht ontvangt

 

Zoals je kunt zien hebben ze het niet slecht, maar ze groeien tussen de tralies door. Duiven en regen kunnen de toppen kwaad aandoen, dus ik ga ze een stukje naar achter verplaatsen. (ze staan op wieltjes).

De laatste foto is een zijtak die amper groeit, omdat hij weinig lichtval heeft.

Nu de vraag is: Moet ik ze snoeien? Of bladeren/takken weghalen zodat de toppen zometeen meer licht ontvangen?

 

Pistils worden bruin, waarom?

Pistils worden bruin, waarom nu al?

 

Bij deze foto kan je zien dat de bloei begonnen is. Alleen sommige pistils(haartjes) zijn al btje bruin. Ik dacht dit komt door de UV straling of iets, maar nu lijkt het erop alsof er zich zaad ontwikkelt. Wat is precies de situatie? Kan het zijn dat ze bevrucht zijn?

 

Alvast en evengoed bedankt,

 

Greetz Aju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha lijkt wel : Antilliaan moet mega wietplant opruimen. Sorry kon het ff niet laten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is helemaal niks, wat je ziet is voring van bloeihaar tot aan calyx.

Als ze bestoven zouden zijn zou daar in dat bolletje idd een zaadjes gaan groeien.

 

Voorbloei zie je als 1e en zal ook weer als 1e weg zijn, gewoon de natuur, gaat om de bloemvruchten.

 

Gaat (gezien bladkleur tussen de nerven laatste foto) iets niet helemaal lekker, hoe bepaal je water geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je.

 

Scherp oog.. Mijn tensiometer is 'kapot' tenminste hij geeft 0 aan en andere hoge waardes die niet klopten in vergelijking met het water geven/bevochtiging van de grond. Daarom kijk ik in het algemeen naar de plant/bladeren zelf, ook heb ik smart pots, dus overwateren is moeilijk. Ik geef 4 liter per dag, inclusief voeding. Soms een dag niks en soms een dag alleen water. Denk dat dit niet verkeerd is of heb je een tip ;)?

 

Net 'beginnend' spint, bladluis en trips ontdekt :S. Gelijk Bioquant Ivermec besteld en een week daarna zet ik de Roofmijt uit en Aaltjes in de grond. Heb ook nog een beetje Bioquant Deltam liggen.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

4ltr water kon wel eens te weinig zijn geweest, sowieso niet elke dag voeding geven en hoe kom je erbij dat je op een smartpot moeilijk kunt overwateren?

 

Die dingen hebben de neiging om aan de randen rap in te drogen maar in midden bij de wortelkluit het water toch wel lang vast te kunnen houden.

 

Jij checkt toplaag en randen en dat is droog, midden nog vochtig zat maar dat merk je niet zonder tillen (smartpotten tillen is niet beste voor de wortels) en geef je uiteindelijk steeds teveel water.

 

Alle 3 de plagen?

Check (luis) ff goed voor mieren, ik had in mijn tuin echt mierennest na mierennest.. onkruid verdelgt en ng maar 1 nestje over.

Al het onkruid was vergeven van die gore bladluis, waar luis is zijn mieren.

 

Aaltjes ga je niks aan hebben met de smartpots, voor aaltjes moet de grond ten alle tijden goed vochtig zijn/blijven en dat lukt je nooit goed met de smartpots, beter een extra portie mijten bestellen dan.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie tips! Ik kijk naar de stand van de bladeren. Al staan die mooi strak en stevig dan gaat het goed. Vandaar de 4 liter water.

De smartpots staan op een aantal kabelgootjes voor de verwarmingskabel en water loopt er vaak een beetje uit. Volgende keer koop ik 2 nieuwe tensio's.

 

Yes alle 3, no doubt. Ze staan op het balkon 4 hoog, geen mier te bekennen. Net de Bioquant Ivermec eroverheen gespoten. Over een week nog een keer.

Mijten it is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...