Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Chanu

Isolatie Kweekhok

Recommended Posts

Hallo mensen!

 

 

Ik heb nu mijn hok van 80x80x200cm gemaakt van mdf. Ik heb bovenin een aparte kamer gemaakt voor mijn afZuiging met een buis door de bodem heen naar mijn kweekruimte en een buis naar naar buiten om de lucht af te voeren. Kan ik mijn hok gewoon van binnen in de witte grondverf zetten en beginnen ? Of moet ik de wanden aan de binnenkant nog isoleren met een glaswol of rockwool voor brandveiligheid? Of is dat niet echt nodig? Zon hps wordt nog wel redelijk warm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg met mdf in ieder geval dat de hele binnenkant goed in de verf zit ivm vergiftiging door lijm.

Hoe beter jij de buitenkant isoleert hoe makkelijker jij je klimaat op orde kan houden.

Let wel op in de winter houd het warmte vast met een pluspunt, maar in de zomer kan het snel warm worden.

Niet te simpel denken over je afzuiging dus ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg met mdf in ieder geval dat de hele binnenkant goed in de verf zit ivm vergiftiging door lijm.

Hoe beter jij de buitenkant isoleert hoe makkelijker jij je klimaat op orde kan houden.

Let wel op in de winter houd het warmte vast met een pluspunt, maar in de zomer kan het snel warm worden.

Niet te simpel denken over je afzuiging dus ;)

 

Dank Casto.

 

Of heb je Een beter alternatief voor mdf? Ik heb gelezen dat grondverf beter reflecteerd dan dat Alu folie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

osb met orca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals racker zegt ;)

 

Alu folie oxideert snel, en als je het niet superstrak spant krijg je hotspots op je planten.

Ik zelf zou goed in de grondverf zetten en dan ng zwart/wit folie er tegenaan plakken.

Dan sluit je alles goed af, maar belangrijkste is je houtkeus.

Ik zou zelf niet voor mdf gaan alleen maar nadelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...